تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک رایک تفلیس

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی گرجستان در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در تفلیس آشنا کنیم. این جای دیدنی که پارک رایک نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد تفلیس می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در تفلیس چندین پارک دوست داشتنی و بزرگ موجود است که میتواند در آنجا استراحت نمایید واز طبیعت لذت ببرید. این پارک ها در مناطق گوناگون پایتخت پراکنده شده اند و در روزهای گرم تابستان و یا در خنکای بهار بهترین مکان برای گردشگران می باشد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک رایک تازه ترین پارک شهری پایتخت گرجستان است که به بوستانی محبوب میان خانواده ها به ویژه در روزهای تابستان بدل گردیده است. این بوستان درست در کناره سمت چپ رود متخی و در زیر نگاه کاخ ریاست جمهوری تفلیس قرار داد.

در بوستان رایک یک تله کابین موجود است که می توانید با آن تا قلعه ناریکالا و بر بالای تپه بروید. همچنین در بعدازظهرهای تابستانی تفلیس شاهد رقص نور و آبنما به همراه موسیقی خواهید بود.

پارک رایک تفلیس
پارک رایک تفلیس

در پایان قسمت شمالی بوستان رایک دو سازه دیده می شود که یکی سالن کنسرت تفلیس و دیگری مرکز نمایشگاه های پایتخت میباشد.

به راحتی می توانید با استفاده از پل شیشه ای صلح از مرکز تاریخی شهر تفلیس خود را به بوستان رایک برسانید و یا در صورتی که آن سمت رودخانه اید، می توانید با استفاده از پلکان ایستگاه مترو آولاباری ( Avlabari ) به بوستان رایک بروید. در صورتی که در جای دیگری از شهر هستید و قصد استفاده از مترو را دارید، باید در همین ایستگاه آولاباری پیاده شوید.

پارک رایک گذشتهاً در قلمرویی خیره کننده و نزدیک به شهر قدیمی تفلیس بر روی عموم باز گردیده است. ورودی این پارک از طریق پل عابر پیاده صلح قابل دسترسی است. برای این پارک یک تراموا هوایی با هدف انتقال بازدیدکنندگان به قلعه ناریکالا نیز یافت خواهد شد، ایستگاه این تراموا در نزدیکی میدان اروپا قرار دارد. می توان از پل عابر پیاده صلح در اصل به عنوان ورودی پارک از شهر قدیمی تفلیس نام برد،

پارک رایک تفلیس
پارک رایک تفلیس

شما می توانید در خیابان روبروی پارک و منطقع آولاباری (Avlabari) تفلیس به این پل دسترسی پیدا نمایید. پارک ریکه یک منطقه بسیار خیره کننده با شگفتی های نفس گیر می باشد پس برای ثبت این جذابیت ها حتماً دوربین عکاسیتان را به همراه داشته باشید. همچنین می توانید پارک ریکه را به عنوان مقصد برای دسیدن به قلعه ناریکالا انتخاب کنید. پروژه ساخت سالن کنسرت جدید و مرکز نمایشگاه در این پارک نیز رو به اتمام است.

هزینه ورود: رایگان

آدرس: گرجستان، تفلیس، سمت چپ رودخانه متخی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *