تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

در این مطلب از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای کیش یعنی پارک ساحلی مرد ماهیگیر را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از پارک های بسیار زیبای جزیره ی کیش است که دارای مساحت 4 هزار متر مربع است و در کرانه های شرقی سواحل کیش ساخته شده است. مرد ماهیگیر رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور از ارتفاع 12 متری را داراست.

در پارک ساحلی ماهیگیر دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک بناشده و این دو آبنما به وسیله ی یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند. استراحتگاه های زیبا زیر سایه درختان تنومند سواحل کیش هر رهگذری را برای کسب آرامش دقایقی به استراحت دعوت می کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش
پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

با غروب آفتاب نور پردازی دکوراتیو پارک ساحلی مرد ماهیگیر با ایجاد آمیزه ای از فضاهای تاریک و روشن جلوه ای دیگر از طراحی زیبای این پارک در معرض دید گردشگران قرار می دهد. پارک ساحلی ماهیگیر با حفظ حریم سواحل٫ زیرپای مرد مرتفع فایبرگلاسی کیش گسترده شده و دارای 500 مترمربع فضای سبز با انواع گیاهان بومی جزیره و گونه های سازگار با شرایط اقلیمی کیش است.

به همراه خانواده پای بر سنگفرش سنتی این پارک زیبا که می گذارید احساسی آرامشی توام با نشاط به سراغتان می آید. گفتنی است ایجاد جاذبه های جدید در سواحل کیش با هدف خلق فضاهای جدید در محیطهای ساحلی از جمله برنامه های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است و تا کنون پارک های گوناگونی با کار بریهای متنوع برای خانواده ها در سواحل کیش بنا گردیده است.

همانطور که خواندید مجسمه مرد ماهیگیر جزیره کیش بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشوراست. مرد ماهیگیر با ارتفاع 12 متر در مدت زمان 3 ماه به وسیله ی 4 هنرمند ایرانی در مشهد مقدس و در سه کارگاه ساخته شد. این مجسمه از12 لایه فایبرگلاس با ضخامت حدود 3 سانتی متربه همراه رزین ساخته شده وحاوی 6 تن آهن است که درقالب 11 قطعه به جزیره کیش حمل و سپس مونتاژ شد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش
پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

همچنین با هدف ایستایی این مجسمه با 18 تن بتن ریزی درپاهای اثر و فوندانسیون بتنی 30مترمکعبی ٫ درسه مرحله در ساحل شرقی کیش جنب سالن همایشهای بین المللی کیش نصب گردیده است.

سامان توکلی٫ محمد حسین ماموریان٫ مصطفی سلطانی و هاشم شفیعی چهار هنرمند سازنده این اثر زیبا هستند که از اواسط دی ماه سال 93 کار خود را شروع کرده و 28 اسفند مراحل ساخت آن به پایان رسید. طرح ساخت مجسمه ماهیگیر بعد از بررسی بین سه ماکت گوناگون پیشنهاد شده با ایجاد بعضی تغییرات تایید و وارد مرحله ساخت شد.پارک ساحلی مرد ماهیگیر

در ساخت این مجسمه بعد از بررسی و مطالعات مشاوران از مصالح و موادی استفاده گردیده است که ویژگی ماندگاری درشرایط اقلیمی جزیره کیش را داشته باشد. گفتنی است 38 اثر هنری زیبا درحوزه المانهای شهری درجزیره کیش وجود دارد که هریک سوژه ای جالب توجه برای شهروندان و گردشگران است. این آثار از بین 180 اثر پیشنهادی که به وسیله ی هنرمندان کشور خلق شده بود برگزیده ٫ ساخته و نقاط گوناگون جزیره کیش نصب گردیده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *