تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و با صفاترین پارکهای پایتخت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی عباس آباد

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با یکی دیگر از جذاب ترین پارک های تهران بنام پارک طالقانی آشنا کنیم. پس اگر به دنبال بهترین پارک های شهر تهران میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پارک طالقانی یا پارک جنگلی عباس آباد که با نام پارک جهان کودک و تپه های داوودیه نیز شناخته می شود یکی از پارک های شهر تهران و در منطقه 3 شهرداری تهران است که در نزدیکی ایستگاه متروی حقانی و بر روی تپه های عبادس آباد قرار دارد. این پارک به علت قرار گرفتن در ارتفاع دارای چشم اندازی مشرف به شهر تهران است. قسمت جنوبی این پارک نیز از طرحی حلزونی شکل برخوردار است و از درختان بلوط ایتالیایی پوشیده شده است. به‌علت قرار گرفتن پارک در ارتفاعات تپه‌ های عباس آباد این پارک دارای چشم‌ اندازی مشرف به شهر تهران و جزء یکی از مکان های تفریحی تهران نیز الخصوص برای جوانان بشمار میرود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک جنگلی طالقانی تا کنون نام‌ های بسیاری عوض کرده است. شاید نام پیشینش را شنیده باشید “پارک جهان کودک”. این پارک در ابتدا زمین کشاورزی بوده و در سال ۱۳۵۰ طرح نوسازی آن شروع شده است. جالب است ک بدانید طراحی آن بر عهده یک شرکت مهندسی اسپانیایی بوده است. بوستان طالقانی در سال ۱۳۶۱ افتتاح شد.

از امکانات این پارک زیبا می‌ توان به مسیر پیاده روی، فضاهای ورزشی، وسایل ورزشی، آلاچیق، نیمکت، آبنما، فضای پارکینگ وسیع، بوفه و … اشاره کرد. جالب است که بدانید این پارک به وسیله پل طبیعت به بوستان آب و آتش متصل شده. پس با بازدید از آن یک تیر و دو نشان می‌کنید و پارک آب و آتش را هم می‌بینید! در ورودی پارک از سمت پل طبیعت حوضچه سنگی درست کرده‌اند که در نوروز مهمان ماهی‌های قرمز شهروندان تهرانی می‌شود!

اگر از این سمت وارد پارک شده اید منظره‌ای شگفت آور در انتظارتان است! یک راه چوبی منحنی وار! چه مکان عالی برای پیاده روی و عکاسی می‌شود!از این راه زیبا که بگذرید به قسمت جنگلی‌ تر پارک می‌رسید. گونه‌ های گیاهی مختلفی در پارک دیده می‌شوند که در نوع خود بی‌نظیر هستند. یکی از جالب ترین آنها بلوط ایتالیایی است!

پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و باحال ترین پارکهای پایتخت

بزرگ‌ ترین پرچم ایران با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در این پارک قرار دارد. این پرچم از نظر ارتفاع میله سومین پرچم بلند دنیا است.

در گشت و گذار درون پارک حتما به گروه‌های ورزشی برمی‌خورید که سرگرم تمرین هستند. بله همانطور که گفتیم پارک طالقانی مکانی مناسب برای انجام تمرینات ورزشی به خصوص تمرینات هوازی است.

نیمکت‌ها و آلاچیق‌ های تعبیه شده در پارک هم فضای خوبی برای نشستن و جمع‌ های خانوادگی فراهم کرده است. اگر برای پیک نیک به این پارک سر سبز می‌روید نیازی به بردن منقل ندارید. در پارک منقل‌ هایی برای سهولت کار شما تعبیه شده است. از بوفه‌ ها و بلال فروشی‌های پارک هم غافل نشوید!

پارک طالقانی تهران
پارک طالقانی تهران

چه طور به پارک طالقانی برویم؟

پارک طالقانی در کنار بزرگرا‌ه‌های حقانی، همت و مدرس واقع شده است و از هر ۳ این ها دسترسی دارد.

اگر با خودرو شخصی می‌روید می‌توانید از بزرگراه‌های همت، مدرس و یا حقانی  برای رسیدن به پارک استفاده کنید و اگر نگران جای پارک هستید از بزرگراه حقانی وارد خروجی پارک شوید. در اینجا فضای بزرگ پارکینگ را می‌بینید.

احتمالا بهترین راه استفاده از مترو است. برای رفتن به پارک طالقانی از هر ایستگاه مترویی که در دسترستان است به مترو خط ۱ (قرمز) بیایید و در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید، حالا در پارک هستید! همچنین می‌توانید با استفاده از مترو در ایستگاه شهید همت هم از قطار پیاده شوید. در این صورت در طرف جنوبی پارک در می‌آیید.

پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و باحال ترین پارکهای پایتخت


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *