تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
البرز, ایران, کرج

پارک محیط بان کرج ، اولین پارک سافاری در کشور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک محیط بان کرج

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با پارک محیط بان کرج آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کلان‌شهر کرج مرکز استان البرز و شهری کوهپایه‌ای است که در دامنه‌ی رشته‌‌ کوه‌های البرز قرار دارد. استان البرز از شمال به مازندران، از غرب به قزوین، از شرق به تهران و از جنوب به استان مرکزی محدود می‌شود. وسعت این شهر حدود ۲۴۵۷ کیلومترمربع است.

کرج شهری با روستاهای خوش آب و هوا، مردمی مهمان نواز و خونگرم و جاهای دیدنی جذاب است که امروزه به یکی از محبوب ترین شهرهای اطراف تهران برای سپری کردن اوغات فراقت و دوری از آلودگی و شلوغی تهران می باشد. در ادامه می خواهیم نگاهی به پارک محیط بان کرج بیاندازیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بوستان طبیعی محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است، که حیوانات در آن آزادانه زندگی می‌کنند و در قفس نیستند. این مجموعه در قالب یک اکوپارک ویژه حیاط وحش در اراضی شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

برای ایجاد این مجموعه طبیعی ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و حدود ۷۵ راس از حیوانات علفخوار است برای رها سازی در این پارک خریداری شده است.پارک محیط بان کرج

پارک محیط‌بان در فضایی به وسعت ۱۷/۵ هکتار در تپه های حصار ساخته شده و برای حفظ ایمنی و آسایش حیوانات از هیچ قفسی برای نگهداری آنها استفاده نشده است.

 برجک های دیده بانی و دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات در طبیعت خدادادی از ویژگیهای این بوستان حیات وحشی و سافاری پارک محسوب می‌شود. همچنین قرار است حیواناتی مانند میش، قوچ و گوزن به پارک محیط‌بان کرج منتقل شوند.پارک محیط بان کرج

شما می توانید به هنگام ورود به این مجموعه بعد از تهیه بلیت سوار بر خودروهایی شده و از پارک و حیوانات آن دیدن کنید، در حین بازدید نیز می‌توانید از خودروها پیاده شده و عکاسی کنید.

پارک محیط بان کرج
پارک محیط بان کرج

پارک محیط بان مجهز به ۲ سکوی بازدید، ساختمان کیلینیک دامپزشکی، سیلوی ذخیره علوفه است و همه الزامات یک پارک استاندارد حیاط وحش در آن پیش بینی شده است. کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی استان هم در این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا از لحاظ حفاظت محیط زیست و مسائل بهداشتی دام مشکلی پیش نیاید.

پارک محیط بان کرج
پارک محیط بان کرج


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *