تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رشت, گیلان

پارک ملت رشت ☀️ ، بوستان سرسبز در گیلان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملت رشت

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پارک ملت رشت آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک ملت رشت پس از طراحی و بازسازی یکی از باغ های قدیمی رشت به نام سیاه باغ به عنوان بوستان ملت افتتاح شد و با سکوها و امکان برپایی چادرهای اقامتی، مکان مناسبی برای گردشگران خواهد بود. درختان این پارک اغلب قدیمی بوده و جذابیت فراوانی برای بازدیدکنندگان آن به همراه دارد. بوستان ملت یا پارک ملت دومین پارک بزرگ رشت پس از باغ محتشم است.

اکثر درخت‌هایی که در بوستان ملت قرار دارد، درختان قدیمی هستند. با ورود به این پارک شما می‌توانید درختان کاج بسیار زیادی را مشاهده کنید. در فصول بهار و تابستان، رنگ سبز درختان پارک ملت رشت به سیاه تغییر می‌کند و در فصل پاییز نیز نارنجی می‌شود. در فصل زمستان بسیاری از مردم شهر رشت برای برف‌بازی به پارک ملت این شهر می‌آیند و علاوه بر برف‌بازی به ساختن آدم برفی هم مشغول می‌شوند.

پارک ملت رشت


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

امکانات تعبیه شده بوستان 

علاوه بر تمام امکاناتی که در اکثر پارک های شهر ها مشاهده می‌شود نظیر سرویس بهداشتی و نمازخانه و … امکانات مورد توجه دیگری هم در این بوستان وجود دارد که به محبوبیتش افزوده و اکثر آن ها هم رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است :

آبنمای موزیکال : تقریبا حدود سه سال پیش بزرگ ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه در این پارک تاسیس شد ، این آبنما تقریبا پنج هزار متر مربع است و با موسیقی ای که پخش می‌شود و فواره هایی که هماهنگ با نت موسیقی عمل می‌کند زیبایی خاصی به پارک می دهد و دیدنش خالی از لطف نیست.

پارک ملت رشت

ساعت آفتابی آنالماتیک : مکان انجمن نجوم ثاقب استان گیلان در پارک ملت رشت واقع است. در سال ۱۳۸۱ نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در این پارک نصب شد.

کمپینگ مسافران : با داشتن حدود ۱۰۰ سکوی چادر که در این بوستان تعبیه شده است قطعا می تواند میزبان خوبی برای مسافران نوروزی و ایام تعطیلی باشد .

زمین های ورزشی : خب یکی دیگر از امکاناتی که این پارک را محبوب تر می‌کند تنوع در زمین های بازی اش است : زمین فوتبال ، والیبال و بسکتبال و البته علاوه بر آن میزهای تنیس و  انواع وسایل های ورزشی عمومی هم در نقاط مختلف پارک دیده می شود.

خانه قدیمی : از سمت خیابان انصاری خانه ای قدیمی در جوار بوستان به چشم می خورد که اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این پارک به حساب می آید و در حال حاضر به عنوان کلبه ی اطلاعات برای گردشگران و بازدید کنندگان از آن استفاده می‌شود.

پارک ملت رشت

مجتمع زیبای آکواریومی 

در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی یک مجتمع بسیار زیبای آکواریومی در رشت و پارک ملت این شهر بنا شد. جالب است بدانید که این مجتمع از ۶۸۰ ماهی کمیاب تزئینی جنوبی و شمالی و همچنین ۲۸ نوع خرچنگ برخوردار بود. ولی این آکواریو‌م‌ها ماندگاری زیادی نداشتند و اکنون سالهاست که این مکان استفاده‌ای ندارد. این روزها در بخش بیرونی این مجتمع آکواریومی گلدان‌های مختلفی وجود دارد که جهت زیباتر شدن فضای پارک، پرورش داده می‌شوند.

آدرس به همراه لوکیشن: گیلان- رشت- بلوار شهید انصاری- سه راه کانادا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *