تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قشم

پارک کروکودیل نوپک قشم | Qeshm Noopak Crocodile Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک کروکودیل نوپک قشم

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با پارک کروکودیل نوپک قشم آشنا خواهیم کردو در ادامه همراه ما باشید.

این پارک که از جاهای بکر قشم به‌حساب می‌آید توانست در سال ۱۳۹۲ برای اولین بار تکثیر کروکودیل را انجام دهد. اهداف ابتدایی پارک کروکودیل قشم تنها پرورش کروکودیل برای مصارف مختلفی نظیر چرم و مصارف دارویی بود (خون کروکودیل دارای قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک طبیعی شناخته شده است) اما به‌تدریج ایده‌ی تبدیل آن به تنها پارک کروکودیل ایران شکل گرفت و با موفقیت در سال ۹۰ به سرانجام رسید.پارک کروکودیل نوپک قشم

یکی از نقاط قوت این مجموعه ازلحاظ مدیریتی این است که تنها به نمایش کروکودیل‌ها اکتفا نکرده و دوره‌های آموزش مدیریت مزرعه‌ای همانند نوپک را در قالب کارگاه و دوره‌های خصوصی کارآموزی آموزش می‌دهند. شما حتی می‌توانید درصورتی‌که مجوز نگهداری و مکان مناسب آن را داشته باشید اقدام به خرید کروکودیل از پارک کروکودیل قشم نمایید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره نیز می‌توانید به مدیریت اولین پارک کروکودیل خاورمیانه، مراجعه کرده و حتی برای همکاری‌های مختلف اقدام کنید.

پارک کروکودیل قشم که در ابتدا با ۸ سر کروکودیل درون مزرعه‌ای به مساحت ۲۱ هزار مترمربع کار خود را شروع کرده بود، هم‌اکنون با بیش از ۲۰۰ سر کروکودیل ۱ تا ۲۵ ساله به فعالیت خود ادامه می‌دهد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
پارک کروکودیل نوپک قشم
پارک کروکودیل | رزرو آنلاین پارک کروکودیل قشم|رزرو آنلاین تفریحات قشم با قبمت باور نکردنی

نحوه‌ی پرورش کروکودیل در نوپک

خانم روستا به همراه همسر خود در ابتدا هدف خود از تکثیر کروکودیل را به‌منظور فروش و استفاده‌های جانبی آن قرار داده بودند اما به‌تدریج آن را تبدیل به یک پارک گردشگری کرده و در فاز‌های مختلف گسترش دادند. نحوه‌ی پرورش کروکودیل در نوپک به این شکل بوده است که در ابتدا تعداد انگشت‌شماری از کروکودیل‌ها خریداری‌شده و شرایط مناسب تکثیر در مزرعه برای آن‌ها فراهم گردید. یکی از این شرایط لازم گرما و رطوبت است و به همین دلیل جزیره‌ی قشم برای این هدف مناسب تشخیص داده شد.
کروکودیل‌های نوزاد پس از ۳ ماه سر از تخم بیرون می‌آورند ولی با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی باید به‌صورت دقیق کنترل شود این موجودات در پارک کروکودیل قشم در انکوباتور و در فضایی کنترل‌شده پرورش پیدا می‌کنند. کروکودیل ها می‌توانند تا ۸۰ سال عمر کنند و طولی بیش از ۶ متر و وزنی تا حدود ۱ تن داشته باشند! البته بزرگ‌ترین کروکودیل پارک کروکودیل قشم ۲۸ ساله است و حدود ۴ متر طول و بیش از ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد.پارک کروکودیل نوپک قشم

دیگر جانداران پارک کروکودیل قشم

یکی از فاز‌های گسترش پارک کروکودیل قشم، اضافه کردن جانداران دیگری به مجموعه‌ی پارک بوده است که به‌تدریج به انواع آن‌ها افزوده‌شده و آن را به‌نوعی تبدیل به باغ وحش قشم کرده است. از دیگر جانداران پارک کروکودیل قشم علاوه بر کروکودیل‌ها می‌توان از پرندگان مختلف مانند طاووس، حیواناتی نظیر میمون، شترمرغ، انواع سوسمار، خارپشت یا همان جوجه‌تیغی، مار بوآ، کرکس، خرگوش، بز و غیره اشاره کرد.پارک کروکودیل نوپک قشم

پارک کروکودیل قشم کجاست؟

پیدا کردن آدرس پارک کروکودیل در قشم کار دشواری نیست زیرا این مجموعه مکان شناخته‌شده‌ای در میان گردشگران و مردم بومی منطقه است. این مکان از توابع بخش شهاب در منطقه قشم و در مجاورت شهر سوزا قرار دارد. ساعات کاری پارک کروکودیل نوپک قشم نیز مناسب است و تقریباً محدودیت خاصی برای شما ایجاد نمی‌کند، اما به‌طورکلی توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه با مسئولین مربوطه از طریق تلفن تماس برقرار نمایید تا از تمام جوانب مطلع باشید. در لیست زیر آدرس، شماره تماس و پست الکترونیکی این مجموعه بی‌نظیر ارائه‌شده است:

  • آدرس پارک کروکودیل: جزیره‌ی قشم، اتوبان درگهان، پارک کروکودیل نوپک قشم.
  • شماره تماس پارک کروکودیل قشم: 07691026017
  • پست الکترونیک: info@noopak.com

ساعات کاری پارک کروکودیل نوپک قشم در روز‌های عادی از ۸ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ۸ صبح تا ۱۰ شب است. این ساعات ممکن است در ماه‌های رمضان و محرم با اندکی تغییر همراه باشد. ورودی پارک کروکودیل قشم برای گردشگران داخلی و خارجی متفاوت است. درواقع قیمت ورودی پارک کروکودیل قشم برای بزرگ‌سالان ۱۵۰۰۰ تومان، برای کودکان ۱۰۰۰۰ تومان و برای افرادی که تمایل به پرداخت ارزی دارند ۲ یورو است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. مرتضی

    پارک کروکودیل قشم در اتوبان قشم به درگهان ارزش دیدن رو داشت. به شدت توصیه میکنم بازدید کنین

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *