تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول

آشنایی با پل بسفر استانبول | bosphorus bridge 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل بسفر استانبول

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استانبول درباره پل بسفر استانبول که دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل کرده است سخن خواهیم گفت پس در ادامه با تاپ تراول همراه باشید تا درباره این پل زیبا بیشتر بدانید.

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می کنند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند.

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.پل بسفر استانبول


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل بسفر یا پل نخست بسفر (به ترکی استانبولی: Boğaziçi Köprüsü) پلی است در استانبول که روی تنگۀ بسفر احداث شده‌ است و قسمت آسیاییِ استانبول را به قسمت اروپاییِ این شهر متصل می‌کند. این پل، پلی معلق و فولادی است که ۱۱۵۰ متر طول ، ۳۹ متر عرض و ۱۰۵ متر ارتفاع دارد.

فاصلۀ سطح آب تا زیر پل ۶۴ متر است. ساخت این پل در سال ۱۹۷۰ شروع شد و در تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۹۷۳ افتتاح شد. این پل بین اورتاکوی در قسمت اروپایی و بَیلَربَیی در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد.

پل بسفر استانبول

آدرس : ترکیه، استانبول، بخش اسکودار، محله کوزگونچوک، پل شهدای 15 ژوئیه (بسفر)

تاریخچه پل

ساخت اولین پل روی تنگۀ بسفر به داریوش بزرگ هخامنشی برمی‌گردد که به‌گفتۀ هرودوت، به‌دستور داریوش، پلی شناور روی تنگۀ بسفر زده شد تا «آسیا» را به «اروپا» متصل کند و سپاهیان هخامنشی بتوانند سپاهیان سکایی را که فرار می‌کردند دنبال کنند. همچنین، این پل راه ورود به بالکان بود، برای اینکه سپاهیان داریوش تا مقدونیه را تصرف کنند.پل بسفر استانبول

پل بسفر در زمان به اتمام رسیدنش، از منظر طول، چهارمین پل معلق در جهان به شمار می رفت و اگر کشور آمریکا و سه پل طولانی ترش، یعنی پل مکینو (Mackinac)، پل ورازانو-نروز (Verrazzano-Narrows) و پل گلدن گیت (Golden Gate) به حساب نمی آمد، بسفر طولانی ترین پل معلق جهان می بود.

تنگهٔ بُسفُر یا تنگهٔ بوسفور (به ترکی استانبولی: İstanbul Boğazı) باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. این تنگه دو قاره اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌کند که شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *