تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خوزستان

پل طبیعت کیانپارس ، جاذبه ای دیدنی در اهواز | Khuzestan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل طبیعت کیانپارس

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پل طبیعت کیانپارس اهواز آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر اهواز دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که یکی از مهم ترین آن ها رودخانه کارون می باشد. بر روی این رودخانه پل های متعددی بنا شده که هر کدام از جذابیت منحصربه فردی برخوردارند. پل طبیعت کیانپارس اهواز را می توان یکی از آن ها معرفی کرد که هر روزه از گردشگران و توریستهای داخلی و خارجی میزبانی می کند.

نکته مهم در رابطه با این پل، موقعیت مکانی و جغرافیایی آن است که به جایگاه آن بر روی رودخانه کارون اهمیت ویژه ای بخشیده است. این پل یک واسط بین دو بوستان لاله و ساحلی اهواز شناخته می‌گردد.

پل طبیعت کیانپارس


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روی پل در فاصله‌های مناسب نیمکت ساخته شده است تا رهگذران لحظه‌ای هرچند کوتاه توقف کنند و از زیبایی بی‌مانند کارون و منظره دل‌انگیز پل استفاده کنند. همچنین با ایستادن بر روی این پل می‌توانید مناظر بسیار قشنگ و نمونه نزدنی را از نزدیک ملاحظه کنید. کشتی های روی آب و قایق های کوچک و پهناور را می قدرت مشاهده نمود. این پل سوژه ی بسیار مناسبی برای ثبت تصاویر عکاسان مبتدی و حرفه ای است.

پل طبیعت کیانپارس اهواز بر روی رودخانه ی شناخته شده ی کارون واقع شده و دارای موقعیت مکانی و جغرافیایی بسیار منحصر به فردی است. این پل میان دو پارک توریستی لاله و ساحلی اهواز بنا شده و به عنوان یک پل ارتباطی این دو پارک را به یکدیگر متصل می کند. با پیاده روی در پارک لاله می توانید خود را به پل کیانپارس برسانید و از روی پل گذر کرده و وارد پارک زیبا و ساحلی اهواز شوید. در بین مسیر بر روی این پل مناظر زیبایی را نیز می توانید به نظاره بنشینید.

پل طبیعت کیانپارس

تاریخچه و مشخصات پل

پل طبیعت در سال 1392 مورد بهره برداری قرار گرفت. این پل با هدف مکانی جهت پیاده روی، توسعه ورزش میادن شهروندان اهوازی، افزایش نشاط و گذر اوقات فراغت و تماشای منظره زیبا کارون با ساختاری بسیار زیبا و منحصر به فرد توسط بهترین مهندسین ایرانی طراحی و ساخته شد.

 طول این پل 500 متر و عرض آن 5 متر می باشد. اصلی ترین مصالحی که برای ساخت پل طبیعت مورد استفاده قرار گرفته است لوله های انتقال آب هستند. همچنین به منظور تامین استحکام آن  در ساخت پل از سه لایه قطعات و بالغ بر 300 نقطه جوش استفاده شده است. با توجه به اینکه کاربری اصلی پل طبیعت کیانپارس گذرگاه پیاده روی می باشد برای کفپوش آن از 2500 متر مربع چوب پلاست استفاده شده و ظاهری بسیار زیبا و شکیل برای پل ایجاد کرده است.

پل طبیعت کیانپارس

دسترسی

پل طبیعت کیانپارس اهواز در مرکز این شهر و بر روی رودخانه کارون بنا شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد دسترسی  به آن به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از تاکسی های درون شهری به سادگی می توان در عرض چند دقیقه به خود را به این پل رساند. همچنین می توان با خودرو شخصی به بازدید از این پل زیبا رفت و لحظات خاطره انگیزی را در سفر به اهواز برای خود و اعضای خانواده رقم زد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *