تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل, ایران

اوج هیجان و استرس در پل معلق پیرتقی اردبیل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل معلق پیرتقی اردبیل

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول به معرفی پل معلق پیرتقی یکی از جاذبه های مهیج و بیاد ماندی یکی از استان های غربی کشورمان یعنی شهر اردبیل خواهیم پرداخت که بدون شک هیچ وقت تجربه  هیجان و استرس این پل را از یاد نخواهید برد .

تصور کنید برروی پلی بدون هیچ تکیه گاه در میان زمین و آسمان قرار بگیرید و هنگام قدم برداشتن با صدای چوب خشک اوج هیجان و ترس و استرس تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت .به اواسط پل که نزدیک می شوید پل کم کم شروع به تکان خوردن می کند و هیچ پناه وستونی در کنار خود ندارید به جز طناب های اطرفتان . باید با این تکان ها همدل و همراه شوید و به راه ادامه دهید تا آن را به پایان برسانید. در حین ترس و هیجانی که سراسر وجودتان را فرا گرفته، وقتی به ارتفاعی که در آن قدم می زنید نگاه میکنید این ترس و هیجان چند برابر هم خواهد شد .و در اطرافتان بجز دره و ارتفاع چیزی نیست و یک رودخانه خروشان نیز در زیر پایتان قرار دارد.

پل معلق پیرتقی
پل معلق پیرتقی

معرفی پل معلق پیرتقی اردبیل

این پل بخاطر قرار داشتن در روستای بنام پیرتقی به این اسم شهرت دارد. این پل همانند پل های معلق خطرناک با طناب و چوب های لرزان گردشگران بسیاری را به سمت و سوی خود می کشاند. این پل هیجان آور بر روی دره های شگفت انگیز بخش هشتجین در شهرستان زیبای خلخال و در محل تلاقی دو رود کیوی چای و قزل اوزون در دربند مشکول ساخته شده است. طول این پل ترسناک و هیجان انگیز ۷۰ متر و عرض آن یک متر است. عبور از ارتفاعی در حدود ۶۰ متر از سطح رودخانه، در حین تکان های شدید پل، صدای قدم ها بر روی چوب خشک و صدای خروش آب قطعا رویایی ترسناک و در عین حال هیجان انگیز برای تمامی گردشگران می سازد.
در مورد روستایی که این پل در آن قرار دارد، جالب است بدانید که تنها یک خانوار ساکن دارد و قبلا مورد استفاده ی پژوهشگرانی بوده که برای مطالعه و احداث سد به منطقه می آمدند؛ سدی که دلیلی شد برای ساخت این پل…


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر درباره اردبیل :


جاذبه های اطراف پل پیرتقی

 رودخانه قزل اوزون

این رودخانه ی پر آب از کوه های کردستان سر چشمه می گیرد و در طی مسیرش زمین های کردستان، زنجان و خلخال را سیراب می کند و در انتهای مسیرش در پشت سد سفید رود به آرامش می رسد. در مناطق خاصی از این رود می توان به قایقرانی، ماهی گیری و آب بازی پرداخت.

پل معلق پیرتقی
پل معلق پیرتقی

 کوهنوردی و صخره نوردی

 در اطراف پل معلق پیرتقی صخره و ارتفاعاتی وجود دارد که می توان ساعاتی را به صخره نوردی و کوهنوردی اختصاص داد و خاطرات خوشی برای خود به ارمغان بیاورید. همچنین می توان با عکاسی و ثبت لحظات و مناظر عکس هایی ناب و زیبا به دست آورد.

پل معلق پیرتقی
پل معلق پیرتقی

 چشمه های آب معدنی بلاغ

در پایین دو درخت بزرگ در کنار هم، در میان علفهای روییده شده ۲ چشمه در کنار هم قرار دارند که چشمه های آب معدنی پیرتقی هستند. آب گوارا و خنک این چشمه ها بعد از بازدید از آن همه هیجان در پل، انرژی بخش است.

پل معلق پیرتقی
پل معلق پیرتقی

پیک نیک و لذت بردن از مناظر اطراف

علاوه بر قدم زدن بر روی پل، می توانید با پیک نیک کردن بر روی محوطه ی اطراف پل از مناظر لذت ببرید و لحظات خوبی را تجربه کنید.

پل معلق پیرتقی
پل معلق پیرتقی

تجربه زیپ لاین برفراز رودخانه

اگر هیجان قدم زدن بر روی پل شما راضی نکرد، می توانید از زیپ لاینی که در اطراف پل قرار دارد، استفاده و دُز بالایی از هیجان را با زیپ لاینی بر فراز رودخانه خروشان تجربه کنید.
پل معلق پیرتقی
پل معلق پیرتقی

آدرس پل معلق پیرتقی

۲۵ کیلومتری شهر فیروزآباد، ۱۰ کیلومتری شهر هشتجین، بین تونل ۹و۱۰، پل معلق پیر تقی

راه دسترسی

در جاده ی بین سرپرچم و اردبیل در میان تونل های ۹ و ۱۰ یک کیوسک قدیمی وجود دارد که در کنار آن جاده خاکی به طول ۵۰۰ متر شما را به سمت پل هدایت می کند. شما می توانید در کنار درخت ها ماشین را پارک نموده و با طی ۷۰۰ یا ۸۰۰ متر پیاده روی به پل برسید چرا این مسیر خیلی هموار نیست و پیاده طی کردن آن شاید راحت تر باشد.

البته قابل ذکر است که مابین تونل های ۸ و ۹ جاده خاکی دیگری وجود دارد که همان جاده ی کارگاه ساخت سد است و می توانید از آنجا تا نزدیکی پل با ماشین بروید.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *