تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


سنگاپور

پل هلیکس سنگاپور ☀️ شگفت‌انگیزترین پل جهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل هلیکس سنگاپور

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پل هلیکس سنگاپور ، شگفت‌انگیزترین پل جهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شاید اولین چیزی که به محض ورود به سنگاپور گردشگران را شگفت زده کند وجود آسمان خراش ها و سازه های مدرن و لوکس متعدد در آن باشد. سنگاپور را می توان یکی از پیشرفته ترین ها در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی دانست. مدرنیته شدن سنگاپور در تمامی بخش های آن مشهود است. این کشور همیشه به معماری و شهرسازی مدرن خود افتخار کرده است. یکی از سازه هایی که حتما در سنگاپور باید از آن دیدن کرد پل هلیکس است که از فولاد و شیشه ساخته شده است، این بنا هم در روز و هم در شب با نورپردازی آبی شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

پل هلیکس سنگاپوردر میان پل های مختلفی که در این کشور ساخته شده موارد مدرن و شگفت انگیزی چون پل هلیکس وجود دارد که بازدید از آن ها گردشگران را متعجب خواهد کرد. پل هلیکس سنگاپور (Helix Bridge Singapore) سازه ای مارپیچی شکل در خلیج مارینا است که به منظور استفاده عابران پیاده و اتصال مارینای مرکزی و مارینای جنوبی به یکدیگر ساخته شده است.

پل مارپیچ هلیکس با طولی برابر 280 متر با طراحی منحصر به فرد و زیبای خوب باعث حضور گردشگران مختلف برای دیدن این پل شده است و به جز زیبای و بهبود فضای شهری باعث جذب گردشگر در این مکان شده است و دارای شهرت جهانی می باشد و هزینه اجرای این پروژه 68 میلیون دلار می باشد و در سه سال این سازه زیبا ساخته شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل هلیکس سنگاپوراین پل طولانی ترین پل عابر پیاده در سنگاپور می باشد طراحی این سازه با توجه به نظر کارشناسان مربوطه باعث شده است که هزینه کلی اجرای این سازه بشدت کاهش یابند و با هزینه کمتری این پل ساخته شود و مردم کشورهای مختلف در سفر به این کشور حتما یک سر به این پل زیبا می زنند و مخاطب زیادی را جذب خود کرده است ، پل مارپیچ هیلکس سنگاپور با حالات پیچشی باعث حالتی خاص و زیبا شده است این پل زیبا در سال 2010 افتتاح شده است و در این 7 سال هر روز به شهرت این پل افزود می شود و تلفیقی از هنر و مدرن بودن را در این پل می شود از نزدیک دید و چشم ها خیره به این سازه مارپیچ می شود.

پل هلیکس سنگاپورپل هلیکس مارپیچی بوده و با الهام از ساختار DNA طراحی شده است.  طراحی و استفاده از فولاد کمتر در احداث این پل موجب کم وزنی و کمتر شدن هزینه ساخت هلیکس نسبت به دیگر پل ها شده است. از فولاد ضد زنگ برای ساخت این پل استفاده شده است.

در واقع پل هلیکس کشور سنگاپور با طراحی و زیبائی فوق العاده ، یک مجرا و گذرگاه مارپیچی شکل است که هر دو انتهای آن در جهت مخالف یکدیگر در حال چرخش به نظر می آیند . این سازه فولادی مارپیچی با 5 محل تماشا در هر یک از دو انتها تا ارتفاع 8.8 متری بالا می آید و بعد از آن به سمت پایین دچار خمیدگی می شود.

پل هلیکس سنگاپوراطلاعاتی درباره پل

  • آدرس پل هلیکس در سنگاپور : Parallel to Bayfront Avenue Singapore, Singapore
  • طول پل مارپیچی هلیکس سنگاپور : 280 متر
  • سال بهره برداری از پل مارپیچی سنگاپور : 2010 میلادی
  • ساعت بازدید از پل Helix سنگاپور : در 24 ساعت شبانه روز
  • هزینه بازدید از هلیکس بریج سنگاپور : بازدید از این پل رایگان می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *