تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

پیام رسان ویسپی جایگزین مناسب تلگرام در سفر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مالکیت پیام رسان ویسپی wispi در اختیار کیست ؟

در این مقاله از بخش معرفی نرم افزار های پیام رسان مناسب برای سفر درباره پیام رسان ویسپی wispi که عمری حدود دوسال دارد و جایگزین مناسب تلگرام می باشد سخن خواهیم گفت . پس برای بیشتر آشنا شدن با این پیام رسان تا آخر این مقاله با تاپ تراول همراه باشید.

پیام رسان ویسپی wispi
پیام رسان ویسپی wispi

با پیام رسان ویسپی wispi بیشتر آشنا شوید

سرویس پیام‌ رسان ویسپی عمری حدود دو سال دارد اما در روزهای اخیر به واسطه کنار گذاشته شدن موقتی تلگرام ، جای خود را در میان کاربران به شکل ویژه‌ای باز کرده و با قابلیت‌های متنوع‌اش، تبدیل به یکی از گزینه‌های مهاجرت برای ایرانیان شده است.

در چند سال اخیر کاربران و کسب‌ و کارها اتکای بیش از اندازه‌ ای به تلگرام به عنوان یک پیام‌ رسان پیدا‌ کرده‌اند. هزاران فروشگاه کوچک در سراسر ایران با استفاده از تلگرام ، به فروش اجناس خود مشغول بودند اما حالا به واسطه محدودیت موقتی که برای این سرویس به وجود آمده است، طبیعتاً بسیاری از کاربران و فروشگاه‌های کوچک به دنبال جایگزینی برای آن هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در این میان یکی از جایگزین‌ های با کیفیت‌ تر که تقریباً تمام امکانات تلگرام را نیز در خود جای داده، اپلیکیشنی است به نام ویسپی که در ابتدا توسط چینی‌ها توسعه داده شده و اتفاقا در گذشته یک بار طعم فیلترینگ را نیز در ایران چشیده است.

نوع طراحی فعالیت این پیام‌ رسان به گونه‌ای است که تمام نیاز‌های یک کاربر ایرانی را در نظر گرفته است؛ ترکیبی از تلگرام ،  اینستاگرام و حتی فیسبوک. در ویسپی قسمتی وجود دارد به نام «Social» که حالتی مانند فید فیسبوک یا اینستاگرام را تداعی می‌کند و می‌توانید حوزه‌های مورد علاقه خود را در آن دنبال کنید، در آنها نظر دهید یا لایک‌شان کنید. در کنار این شبکه اجتماعی کوچک، می‌توان به رادیوی ویسپی هم به عنوان یک مورد قابل توجه دیگر اشاره کرد.

از تمام این موارد گذشته، بر خلاف تلگرام، ویسپی همچنان تماس صوتی رایگان را در اختیار افراد قرار می‌دهد در حالی که این ویژگی از همان ابتدا در تلگرام مسدود شد. اما این پیام‌رسان که در روزهای اخیر تبدیل به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کافه‌بازار شده، چه تاریخچه‌ای دارد و حالا از کجا مدیریت می‌شود؟

پیام رسان ویسپی wispi
پیام رسان ویسپی wispi

ویسیپی ، چینی یا ایرانی ؟

در قسمت «درباره» سایت ویسپی ، اشاره‌ای به محل تولد این سرویس نشده است. با این حال، در اپ‌استور و گوگل‌پلی، توسعه‌دهنده شرکتی است به نام «SG Atlantic Limited» که مستقر در هنگ‌کنگ است. ویسپی هم تنها اپلیکشنی است که این شرکت در نوامبر ۲۰۱۵ در این دو فروشگاه نرم‌افزاری قرار داده است.

ویسپی سابقه فیلتر شدن در ایران را داشته اما پس از مدتی، رفع فیلتر می‌شود. حتی اکانت توییتر این پیام‌رسان نیز در گذشته نسبت به همین موضوع اعتراض کرده بود.

اما بر اساس شنیده‌ها به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان، در ماه‌های گذشته توسط یک شرکت ایرانی مدیریت می‌شود و در حال توسعه در داخل کشور است. در این حالت، اگر ویسپی را یک پیام‌رسان داخلی در نظر بگیریم، امکانات، قابلیت‌ها و طراحی آن به سادگی از سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان توسعه‌یافته در داخل ایران برتری پیدا می‌کند.

اما نکته قابل توجه، این است که ویسپی خود را یک اپلیکیشن ایرانی معرفی نمی‌کند و حتی در بخش قوانین و مقررات آن، به شرکت «SG Atlantic Limited»  می‌رسیم که در هنگ‌کنگ مستقر است. اما پس از بررسی‌ها، به شواهدی رسیدیم که این اپلیکیشن داخل ایران و توسط بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت ثابت در کشور یعنی شرکت «شاتل» اداره می‌شود.

«میلاد نوری»، توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل می‌گوید:

«با بررسی فایل نصب اپلیکیشن‌های اندروید (APK) می‌توان مشخصات مختلف فایل از جمله نام توسعه‌دهنده آن را مشاهده کرد که یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از ابزارهای آنلاین برای این کار است. کافیست نام بسته (پکیج نیم) ویسپی را در گوگل جستجو کنید و مشخصات فایل و نام توسعه دهنده (شاتل) را در سایت‌های میزبان ببینید. با این حال این امکان وجود داشت که شاتل نام یک شرکت خارجی باشد. اما زمانی که با استفاده از ابزارهایی نظیر Packet Capture (اپلیکیشنی که دیتای ورودی و خروجی به موبایل شما را چک می‌کند) آی‌پی سرور ویسپی را بررسی کنید، این اپلیکیشن به چند آی‌پی مختلف درخواست می‌دهد که همه آنها به نام شرکت اینترنتی شاتل هستند و سرور آنها در ایران قرار دارد. با توجه به وجود ردپای شاتل در دو قسمت سرور و کلاینت، فرضیه استفاده از CDNهای شاتل از طرف شرکت خارجی رد می‌شود.»

زمانی که از طریق سرویس Whois، چند آی‌پی آخر لیست فوق را بررسی کنیم، باز هم به بزرگ‌ترین خدمات دهنده اینترنتی در ایران نزدیک‌تر می‌شویم:

از سوی دیگر، اطلاعاتی که سرویس «الکسا» منتشر می‌کند حکایت از آن دارد که ۹۵ درصد از ترافیک وب‌سایت ویسپی مربوط به کشور ایران است و الکسا، بر حسب همین بازدید زیاد در ایران، آن را یک وب‌سایت ایرانی تلقی می‌کند.

با این حال مدیرعامل شاتل تعلق داشتن ویسپی به این شرکت را تکذیب می‌کند.


Wispi – Free Voice and Video Calls and Messages

Wispi allows you to chat and share any files with friends and relatives, easily surf social channels and enjoy reviewing the latest and most up-to-date news on your favourite subjects. Wispi can currently be used on iPhones and Android, however we are actively adding support for more platforms. GetWispi now!

Free Chat

Wispi users can send and receive free and unlimited messages, images, videos and any files to both group conversations as well as individual chat

Find Friends

To help you connect to friends and family, Wispi provides the opportunity to locate those nearby as well as automatically notifying you of contacts who have recently joined Wispi or you may know. You can also add contacts by inviting friends through SMS, Email, Facebook, contact numbers, or the Pin Code that is unique to each Wispi user.

Editing photos

Wispi’s in-app photo editing feature allows you to get creative and edit photos prior to sharing them with your friends and family. Add filters, effects, frames, choose from our large array of stickers, draw and you could even add text to your images! All this can be done while using Wispi, in an easy and convenient manner.

  ? What is Wispi
(How it works)

Wispi is a free cross-platform mobile communications app that allows users to combine voice and video calls, individual chats as well as group messaging through 3G, 4G or Wi-Fi connection. Our aim is to connect and promote communication between Wispi users FREE where possible and offer users excellent alternatives to the current phone / communication operator.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *