تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

پیست اسکی شیرباد مشهد | Shirbad Ski 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پیست اسکی شیرباد مشهد

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی مشهد تصمیم گرفتیم تا شما را با تنهاترین پیست اسکی مشهد بنام پیست اسکی شیرباد آشنا کنیم که در بین جوانان و حتی توریستهای که مشهد سفر میکنند در فصل زمستان محبوبیت دارد. پس اگر اهل ورزشهای زمستانی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

شیرباد؛ نامی که شاید اصلا نشنیده باشید ولی این نام برای مردم خراسان و به ویژه مشهد طی چندسال گذشته بسیار آشنا است، به خصوص در صورتی که علاقه مند به ورزش های زمستانی و اسکی باشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پیست اسکی شیرباد استان خراسان رضوی نخستین و تنها پیست اسکی در منطقه شرق کشور می باشد. این پیست اسکی دارای مساحتی در حدود 50 هکتار است و در ارتفاع دو هزار و نهصد متری ساخته گردیده است.

این پیست اسکی به دلیل ارتفاع زیاد آن در بیشتر فصل های سال برف گیر است. روستای دولت آباد در پنجاه کیلومتری غرب مشهد قرار داشته و پیست شیرباد حدود بیست کیلومتری این روستا در ارتفاعات قله ی مرتفع شیرباد از قلل رشته کوه های بینالود قرار گرفته است.

طول پیست شیرباد حدود هشتصد و هشتاد متر است و مجهز به تله اسکی است. با افتتاح جاده آسفالته تا روستای دولت آباد دسترسی به پیست اسکی شیرباد با سهولت بیشتری امکانپذیر گردیده است. پیست شب نیز در مجموعه اسکی شیرباد به بهره برداری رسید. همچنین همزمان خوابگاه مجموعه نیز در بیست و دو بهمن نود و چهار افتتاح شده و قابل استفاده می باشد.

تله اسکی به طول 900 متر علاقه مندان را تا ارتفاعات بالا می برد و بعد از آن ورزشکاران و دوستاران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره بی بدیل و زیبای این پیست می توانند با طی مسیری هزار و 200 متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح قسمت را تجربه کنند. ساختمان سه طبقه ای با هدف استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه اندازی یک رستوران و کافی شاپ و چندین سوئیت با هدف اقامت علاقه مندان در این محل در نظر گرفته گردیده است که این امکانات هنوز تکمیل نگردیده است.

پیست اسکی شیرباد مشهد

مسیر دسترسی

مسیر دسترسی به پیست خصوصاً در بخش دولت آباد تا پیست شیرباد، راهی برف خیز و کوهستانی دارد و بهتر است تا علاقمندان به این ورزش با خودرو دو دیفرانسیل و در صورت تک دیفرانسیل بودن خودرو حتماً با بستن زنجیر چرخ به این پیست مراجعه کنند. هییت اسکی استان نیز گاهی مینی بوس هایی جهت جا به جایی علاقمندان، به محل پیست در نظر می گیرد. لباس و وسایل اسکی نیز در محل پیست جهت اجاره موجود است.

 


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *