تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکا, جهانگردی

آشنایی با چاه یعقوب آمریکا | Jacobs Well 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

چاه یعقوب آمریکا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های تکزاس یعنی چاه یعقوب آمریکا را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از خطرناک ترین حفره های روی کره ی زمین محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

چاه یعقوب با نام انگلیسی Jacob’s Well حفره ای خطرناک و بزرگ است که دهانه ای 4 متر و بسیار عمیق را داراست. این چاه در منطقه ی ویمبرلی تگزاس در کشور آمریکا واقع گردیده است. برای نخستین بار چشمه یعقوب در سال 2000 خشک شد اما تلاش های زیادی برای احیای آن انجام شد که نتیجه داشت.

چاه یعقوب آمریکا
چاه یعقوب آمریکا

چاه یعقوب در اصل نام حفره ای بزرگ با دهانه ی ۴ متر و بسیار عمیق است که پرش در آن تا حالا جان افراد زیادی را گرفته است با این وجود هنوز هم افراد ماجراجوی زیادی هستند که دوست دارند در داخل این چاه اسرار آمیز شیرجه بزنند و اعماق آن را کشف کنند. بد نیست بدانید که نام این چاه را از روی کتاب انجیل گرفته اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

زمانی که برای نخستین بار به چاه یعقوب نگاه می کنید، به نظرتان چشمه بی خطر و معمولی ای می آید که فقط کمی پهن است با این وجود زمانی که بیشتر به داخل آن خیره خواهید شد، با حجم شگفت انگیزی از آب که نمی دانید در پس آن چه چیزی است روبرو خواهید شد. چند متر که به پایین این حفره ی آبی بروید، به ۴ حفره به هم متصل دیگر می رسید که از بین آنها، حفره چهارم از همه خطرناک تر است.

دهانه حفره چهارم بسیار باریک است و کمتر کسی تا حالا موفق شده به آنجا برود و افرادی هم که رفته اند، زنده بیرون نیامده اند. حتی یکی از قربانیان آن، فردی به نام وود راسل بود که یکی از ماهرترین شناگران دنیا در آبهای آزاد بوده است اما متاسفانه پس از شیرجه در این چاه، جان خود را از دست داد. با این وجود گفته می شود که در حفره چهارم، سنگ های آهکی شگفت انگیزی وجود دارد و از آنجا که اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست، به اسرار آمیزتر شدن آن افزوده است.

چاه یعقوب آمریکا
چاه یعقوب آمریکا

با وجود خطر زیادی که این چاه دارد ولی هر سال شیرجه زن های ماجراجوی زیادی را به خود جذب می کند. با این وجود کسی بیشتر از چند متر اول را نموفق شده کشف کند و حتی با وجود تجهیزات هم این کار نشدنی بوده است.

البته یکی از افراد سالخورده ی اهل ویمبرلی که حالا ۸۰ سال دارد در این مورد گفته است که «زمانی که کوچک بودم، پدرم ،ما را در آب این چاه می انداخت اما به علت فشار زیاد آب چشمه امکان نداشت کسی غرق شود چون نمی توانست از چند فوت پایین تر برود.»

چشمه یعقوب برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ خشک شد اما تلاش های زیادی برای احیای آن انجام شد که به نتیجه رسید و دوباره پر آبی را مانند قبل برای ان به ارمغان آورد. مردم ویمبرلی برای این چاه ارزش زیادی قائلند و باور دارند که این چاه الهام بخش شناگران زیادی است.چاه یعقوب آمریکا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *