تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

چشمه سبز گلمکان | معروف به دریای مشهد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

چشمه سبز مشهد

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با چشمه سبز گلمکان که یکی از جاذبه های مشهد می باشد که در حدود 60 کیلومتر از این شهر مقدس و 20 کیلومتری روستای سر سبز و زیبای گلمکان قرار دارد. پس اگر به دنبال مکانی برای سفر یکروزه در اطراف مشهد میگردید این دریاچه میتواند گزینه مناسبی باشد. تا انتهای این مقال با ما همراه باشید

در منطقه گلمکان چند شاخه رودخانه دائمی که از رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرند وجود دارد که از مهمترین آنان می توان به رودخانه گلمکان با طول تقریبی ۳۰ کیلومتر اشاره کرد که در سر چشمه آن و در میان بلندترین ارتفاعات خراسان دریاچه طبیعی چشمه سبز با وسعت تقریبی ۱۵ هکتار وجود دارد که آب سبک و گوارای آن به منظور آبیاری باغات و مزارع شهر گلمکان استفاده می شود.

چشمه سبز گلمکان | معروف به دریای مشهد

بواسطه شرایط اقلیمی مناسب محصولات سردسیری مرغوبی از جمله :گیلاس ، آلبالو، سیب و گردو در این منطقه به وفور تولید می شود .همچنین به دلیل وجود باغات ، رودخانه های دائمی و ارتفاعات ،این منطقه از مناسب ترین ییلاقات اطراف مشهد به شمار می آید.زبان مردم منطقه فارسی است که آنرا با لهجه ای شیرین تلفظ می کنند


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

با توسعه گردشگری در این منطقه چشمه سبز به عنوان یکی از تفرجگاه‌های اطراف مشهد معرفی شد. علاوه بر گردشگران، ساکنین مشهد نیز این منطقه را برای تفریح در ایام مختلف مخصوصا آخر هفته‌ها و تعطیلات انتخاب می‌کنند. برپایی کمپ و استراحت نمودن در اطراف دریاچه و تماشای مناظر و چشم اندازهای بی نظیر در فصول مختلف بویژه بهار و تابستان می‌تواند خاطرات خوشی را از چشمه سبز برایتان به ارمغان آورد.

چشمه سبز گلمکان | معروف به دریای مشهد

از آنجایی که این دریاچه در ارتفاع بالا و درمیان کوه‌های بینالود قرار گرفته دارای آب و هوای کوهستانی می‌باشد. در فصل زمستان و با بارش برف این منطقه زیبایی خیره کننده ای دارد و می‌توان لحظات به یادماندنی در کنار آن تجربه نمود.

تفریحات این دریاچه معمولا ( ماهیگیری و کوهنوردی می باشد )


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *