تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

چشمه شهر آفتاب 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 چشمه شهر آفتاب

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی شهر چشمه شهر آفتاب خواهیم پرداخت .

شهر چشمه را بیشتر بشناسیم

شهر چشمه یکی از شهرهای استان ازمیر است که بخاطر چشمه های آبگرم ، طرفداران بسیاری دارد . شهر ساحلی چشمه در 88 کیلومتری ازمیر و 180 کیلومتری شهر کوش آداسی واقع شده است.

این شهر یکی از زیباترین مناطق ساحلی ترکیه است که هر سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند و یکی از جاذبه های توریستی ترکیه میباشد  .سواحل شنی زیبا ، رستوران های خوب ، هتل های 5 ستاره بینظیر موجب شده است تا منطقه چشمه برای علاقمندان به تور ترکیه، یکی از جذاب ترین مناطق باشد .در گذشته این مکان محل استراحت و زندگی ثروتمندان بوده است. شهر چشمه دارای چشمه های آب سرد و گرم است که می توان از آن ها بهره مند شد و از خواص درمانی چشمه های آب گرم نیز بهره مند شد.

 چشمه شهر آفتاب
چشمه شهر آفتاب

شهر چشمه یادگارهایی از تاریخ نیز با خود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است : شهر تاریخی İon در ۱۵ کیلومتری شمال چشمه قرار دارد همچنین در شرق چشمه بندر Erythral در کالم بورنو در سالهای ۱۰۰۰ پیش از میلاد یک محل مسکونی کوچک بوده است . شهر باستانی Erythral که در روستای ایلدیری چشمه کشف شده و نیز قلعه چشمه که از دوران عثمانی پا برجا مانده همراه با کاروانسرای ، چشمه های فراوان و نمونه های معماری شهری همه از منابع تاریخی و باستانی این شهر است . در تپه وسط شهر چشمه نیز ، از حفاری هایی که در اکروپل انجام  شده ، مجسمه های کوچکی که بعنوان هدیه به عبادتگاه Athena Pallas تقدیم شده بود پیدا شده است . مهمترین اثر بدست آمده ، مجسمه زنی متعلق به دوره Arkaik می باشد که هم اکنون در موزه باستان شناسی ازمیر نگهداری می شود . از دیگر جاذبه های شهر چشمه میتوان به جشنواره بین المللی موسیقی اشاره کرد که هر ساله در ماه جولای برگزار می شود و یکی از پرطرفدارترین جشن‌های سالانه‌ی ترکیه به شمار می رود .


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
 چشمه شهر آفتاب
چشمه شهر آفتاب

تفریحات چشمه به راحتی در دسترس است : ایلیکا یکی از تفرجگاه های چشمه است که در فاصله ۵ کیلومتری شرق چشمه قرار دارد . بهتر است بدانید چشمه‌های آب گرم و سرد معدنی ایلیکا ، علت اصلی نام‌گذاری شهر چشمه بوده‌اند . این منطقه در ابتدا محلی برای استراحت ثروتمندان ازمیر در روزهای گرم تابستان بود ، اما امروزه یکی از پرطرفدارترین استراحتگاه‌های ترکیه در بین توریست ها محسوب می‌شود .

 چشمه شهر آفتاب
چشمه شهر آفتاب

نحوه قرارگیری چشمه‌ها در ساحل دریای اژه و از بین رفتن مرزهای بین آن‌ها، زیبایی‌های چشمه را دو چندان کرده است . شنا در چشمه‌های آب سرد در روزهای گرم تابستانی و یا چشمه های آب گرم شفا دهنده‌ی آن ، در کنار آب های نیلگون اژه، تجربه‌ای بی نظیر خواهد بود .

 چشمه شهر آفتاب
چشمه شهر آفتاب

شهر چشمه مرکز موج‌ سواری ترکیه و یکی از بهترین اقامتگاه‌ های موج‌ سواران دنیا محسوب می‌شود، به‌ ویژه منطقه آلکاتی (Alacati) آن که عمق آب‌های این منطقه تا فاصله ۷۰۰ متری از ساحل هم در حدود یک متر باقی می‌ماند و بادهای آن هیچ ‌وقت تمامی ندارند. همین امر پای چندین مدرسه‌ی آموزش موج‌ سواری را به آلکاتی کشانده است. جشنواره موج‌ سواری چشمه همه ‌ساله در این منطقه برگزار می‌شود.

 چشمه شهر آفتاب
چشمه شهر آفتاب


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *