تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
چین

کاخ تابستانی پکن چین 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کاخ تابستانی پکن چین

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی چین یکی از جاذبه های بسیار زیبای شهر زیبای پکن یعنی کاخ تابستانی را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

کاخ تابستانی پکن یکی از جاهای با شکوه و یک باغ سلطنتی بسیار زیبا در فاصله 15 کیلومتری مرکز و در بخش شمال غربی حومه شهر پکن می باشد. از این محل دیدنی به عنوان باغ موزه سلطنتی نیز یاد خواهد شد.

در سال ۱۹۶۱، کاخ تابستانی به یکی از مراکز ملی حفظ آثار تاریخی تبدیل شد. در سال ۱۹۹۸ در فهرست میراث جهانی انتخاب شد و در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از ۵ جاذبه گردشگری برتر جهان به ثبت رسید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کاخ تابستانی پکن مجموعه ای از دریاچه ها، باغ ها و کاخ ها است که در این شهر چینی قرار دارد و نمونه ای از یک باغ امپریالیستی در سلسله Qing نیز بوده است. بیش از سه چهارم از این کاخ آب است و عمدتا به وسیله ی Hill Longevity و دریاچه ی Kunming احاطه گردیده است. مجموعه کاخ تابستانی پکن در دسامبر ۱۹۹۸ در فهرست میراث تاریخی یونسکو قرار گرفت. چشم انداز طبیعی تپه ها و نمای بی نظیری از آب ها سبب شده زیبایی فوق العاده و چشم اندازی قابل توجه برای این مجموعه پدید بیاید.

مختصری از تاریخچه ی کاخ تابستانی پکن

همانطور که گفتیم کاخ تابستانی پکن که با نام یوان مینگ یوان (به معنای باغ های کمال روشنایی) هم شناخته می شود، در ابتدا در سال ۱۷۰۷ به عنوان پاداش سلطنتی امپراتور کانگسی به پسر چهارمش یینژن، که بعدها به امپراتور یانگ ژنگ تبدیل شد نیز آن را ساختند. در سال های پس از به تخت نشستن یانگ ژنگ، کاخ تابستانی قدیمی به طور مداوم در حال گسترش بود. بالای کاخ سه باغ (یوان مینگ، چانگ چون، کیچون) با مساحتی معادل ۲٫۹ کیلومتر مربع، یعنی تقریباً هشت برابر بزرگ تر از شهر واتیکان وجود دارند. در حالی که امپراتوران چین از دومین کاخ تابستانی قدیمی به عنوان خانه و دفتر کار دوم خود استفاده می کردند و حتی وقت بیشتری را نسبت به شهر ممنوعه در آن می گذراندند

کاخ تابستانی پکن چین
کاخ تابستانی پکن چین

درباره ی کاخ تابستانی پکن

بنای تاریخی کاخ تابستانی پکن در طول سال هایی که گذشته است پیشرفت های زیادی داشته است و تقریباً تمام هنر باغ های باستانی چین را در آن خلق کردند و هنر شرق و غرب را در کاخ تابستانی قدیمی به طور بی سابقه با هم ترکیب کردند. ویکتور هوگو در سال ۱۸۶۱ کاخ تابستانی پکن را با پارتنون مقایسه کرد و آن را «هزار و یک رویای هزار و یک شب» توصیف کرد که به وسیله ی معماران شاهر ساخته گردیده است و بسیار طراحی آن را مورد تحسین قرار داده است.

بر اساس این میزان زیبایی و ظرافتی که در ساخت این بنای تاریخی به کار برده گردیده است و نظرات تحسین برانگیز هوگو که این بنای تاریخی مطرح شده سرنوشت آن چیزی جز ویرانی نبوده و در حال حاظر تنها خرابه ای از آن مانند تخت جمشید ما باقی مانده است. در سال ۱۸۶۰ جنگ دوم تریاک رخ داد و ارتش مشترک بریتانیایی و فرانسوی وارد کاخ تابستانی پکن شدند و هر چقدر که می خواستند غارت کردند و آن چه را نمی توانستند با خود ببرند نیز نابود کردند. در پی این حمله به دستور کمیساریای عالی بریتانیا در چین، ارل الگین هشتم، کاخ را آتش زدند تا کاملاً نابود شود.بر اساس گفته ی خیلی از تاریخ نویسان این آتش سوزی سه روزی به طول انجامیده و خاکستر آن شکوه و عظمت در آسمان پخش گردیده است.

با این وجود از آن همه عظمت و شکوه ته مانده ای باقی ماند و آتش توان این که همه چیز را نابود کند نیز نداشت. کاخ تابستانی قدیمی کماکان تحت حمله های غارتگری راهزنان قرار گرفت، که از حمله ی هشت کشور متحد به پکن، از سوء مدیریت دولت ها در چند دهه ی آینده، و همچنین انقلاب فرهنگی سوء استفاده کردند که به تدریج به نابودی کاخ منجر شد.

کاخ تابستانی پکن چین
کاخ تابستانی پکن چین

جاذبه هایی که درون کاخ تابستانی پکن

  • کاخ شرقی: این بخش ورودی اصلی کاخ تابستانی است و دو مجسمه ی شیر از جنس برنز در دو طرف دروازه از زمان امپراطوری کیانلونگ نیز قرار دارد.
  • تالار خیرخواهی: در این محدوده جلسات دادگاهی برگزار خواهد شد و در زمان امپراطوری کیانلونگ به آن “سالن حکومت خوب” گفته می گردیده است.
  • سالن جید بیلوندز: این سالن در سمت غرب تالار خیر خواهی قرار گرفته محل زندگی زندگی امپراطوران حکومت Qing نیز بوده است.
  • پیاده رو Long Corridor: یک خیابان که در است که در کاخ تابستانی پکن قرار دارد و در اوسط قرن هجدهم ساخته گردیده است. طول این پیاده حدود ۷۰۰ متر است و در طول این مسیر که شما در حال قدم زدن هستید ۱۴۰۰ نقاشی وجود دارد که می توانید با تماشای آن ها گذر زمان و طول مسیر را متوجه نشوید.
  • قایق سنگی ۹۶ متری: یک قایق سنگی ۹۶ متری در کاخ تابستانی پکن وجود دارد که در سال ۱۸۶۰ قایق چوبی اصلی در آن آتش سوزی که پیشتر درباره آن صحبت کردیم آتش کرد و اکنون یک نسخه از آن با سنگ مرمر ساخته گردیده است.

تپه های کاخ تابستانی پکن

  • تپه معطر
  • تپه عمر طولانی
  • تپه چشم یشم

باغ های کاخ تابستانی پکن

  • باغ آرامش و درخشش
  • باغ آرامش و لذت
  • باغ کمال و درخشش
  • باغ بهار ابدی
  • باغ خیزاب های زلال و شفاف

دولت چین بعد از انقلاب فرهنگی، حکومت یوان مینگ یوان را پایه گذاری کرد. سالها طول کشید تا قصر را از دل طبیعت بیرون بکشند و سنگ های پراکنده را به جایی که تعلق داشتند برگرداندند. این کشور در حال بازسازی این بنای تاریخی است و تا جایی که امکان دارد خرابی های آن را مورد مرمت قرار می دهد اما بعضی از بخش ها به علت این که خرابی های عمده تری دارد نیز امکان بازسازی آن ها وجود ندارد و به همان حالی که هستند که نیز باقی می ماند.

ساعات بازدید از کاخ تابستانی پکن: ۶ صبح تا ۶ عصر

مدت وقتی که برای بازدید از این کاخ نیاز است حدودا ۳ ساعت است.

آدرس: ۱۹ Xinjiangongmen Rd, Haidian Qu, China, 100000


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *