تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایتالیا

کانال بزرگ ونیز ایتالیا ، یکی از برترین جاذبه‌های ونیز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کانال بزرگ ونیز

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با کانال بزرگ ونیز در کشور ایتالیا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

گراند کانال بزرگ در ایتالیا، نه تنها یکی از برترین جاذبه‌های ونیز است بلکه بیشتر جاذبه‌های گردشگری ونیز را نیز به هم متصل می‌کند. خیابان اصلی ونیز در قلب شهر، همیشه شلوغ است با ترافیکی که شامل همه‌چیز می‌شود  از گوندولا سواری گرفته تا قایق‌هایی که محصولات را به بازار می‌برند.

کانال بزرگ ونیزکانال بزرگ ونیز (grand canal venice) اصلی ترین آبراه شهر ونیز محسوب می شود که از میان شهر ونیز گذشته و آن را به دو قسمت تقسیم می کند. ونیز که یکی از زیباترین شهرهای شمال ایتالیا می باشد، درون خود دارای آبراه ها و کانال های آبی می باشد که رفت و آمد مردم از طریق همین کانال ها صورت می گیرد. به علاوه توریستان و گردشگران نیز با اجاره قایق از این آبراه زیبا دیدن نموده و از مناظر اطراف بهره مند می شوند. در کرانه های آبراه اصلی ونیز ساختمان های زیبا و تاریخی شهر قرار گرفته اند که چشم هر بیننده ای را محسور خود می سازند.

کانال بزرگ ونیزحمل و نقل عمومی در ونیز از طریق اتوبوس‌های آبی (Vaporetti) و تاکسی‌های خصوصی آبی انجام می‌شود. بسیاری از توریست‌ها، کانال بزرگ را از طریق گوندولاها (Gondola) می‌گردند. یک طرف کانال بزرگ به تالاب نزدیک ایستگاه راه آهن Santa Lucia و طرف دیگر به آبگیر St. Mark می‌رسد. بین این دو نقطه از شهر، کانال بزرگ، مانند یک S وارونه از میان مناطق داخلی عبور می‌کند. کانال بزرگ 3.8 کیلومتر طول و 30 تا 90 متر عرض دارد. عمق متوسط کانال بزرگ 5 متر است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کانال بزرگ ونیزدر کناره‌های کانال بزرگ، بیش از 170 ساختمان وجود دارد که بیشتر آنها بین قرن 13 تا 18 ساخته شده‌اند و نشان‌دهنده ثروت و هنر خلق شده توسط جمهوری ونیز هستند.

بهترین روش برای دیدن کانال اتوبوس‌های آبی می باشد، روی صندلی‌های جلو بنشینید، عکس بگیرید و یکی از بهترین تجربه‌های خود در مدت سفر به این شهر را داشته باشید. گوندولاها حس و حال بهتری را به شما منتقل می‌کنند، ولی گران‌تر هستند. وقتی خواستید از کانال بزرگ عبور کنید، نقشه‌ای تهیه کنید که نام ساختمان‌های مجلل و معروف ونیز (Palazzo) موجود در کنار کانال، روی آن نوشته شده باشد.

کانال بزرگ ونیزبه این خاطر که بیشتر ترافیک شهر از میان کانال بزرگ عبور می‌کند (به جای این که از یک سمت به سمت دیگر برود)، تا قرن نوزدهم تنها یک پل بر روی کانال بزرگ وجود داشت (پل Rialto). پل Rialto ابتدا از چوب ساخته شده بود. پلی که امروزه می‌توانید بر روی آن راه بروید، در سال 1591 و از سنگ ساخته شده است.

در حال حاضر 3 پل دیگر نیز روی کانال بزرگ وجود دارد. این پل‌ها، پل‌های Ponte degli Scalzi و Ponte dell’Accademia و پل بحث برانگیز Ponte della Costituzione هستند. یکی از مفرح‌ترین کارهایی که می‌توانید در ونیز انجام دهید، ایستادن روی یکی از این چهار پل کانال بزرگ و تماشای قایق‌هایی است که از میوه‌ها و سبزیجات، وسایل ساخت و ساز ساختمان و دیگر چیز‌ها پر شده‌اند. ونیز شهری بدون ماشین است و تمام چیزها در شهر باید از طریق آب جابه‌جا شوند.

کانال بزرگ ونیز


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *