تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های آنتالیا

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا | kelechi antalya 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کالیچی آنتالیا | kelechi antalya

در این مقاله از معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا درباره شهر قدیمی کالیچی آنتالیا که مکانی تاریخی و پر از کافه های رنگارنگ است سخن خواهیم گفت . پس در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید.

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا

مختصری درباره شهر ساحلی آنتالیا و کشور ترکیه بدایند :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

آنتالیا داردی حدود ۴۰۰ ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است  . دارا بودن  معماری‌های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب‌وهوای عالی در برخی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ‌ عامه‌ی مردم که در کوچه خیابان‌های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده‌اند. به نوعی می‌توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی مشخص است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری‌های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می‌کند.

وضعیت آب و هوا در آنتالیا چگونه است ؟

آنتالیا از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که در جنوب این کشور و در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. بناراین شهری با آب و هوای مدیترانه ای در انتظار شماست.

بهار آنتالیا : شهر آنتالیا در بهار هوا معتدلی دارد و و رطوبت هوا چندان زیاد نیست. همچنین با آن که در اغلب روزها هوا آفتابی است، ولی درجه حرارت زیاد بالا نیست.

تابستان آنتالیا : روزهای تابستانی آنتالیا گرم و خشک است و چندان برای سفر مناسب به نظر نمی رسد. میانگین دمای هوا  بین۳۰ تا ۳۵ درجه ارزیابی می شود.

پاییز آنتالیا :  فصلی متفاوت از این شهر است. دمای هوا کاهش می یابد و دوباره روزها دمای معتدل و دوست داشتنی به خود می بینند. البته تفاوت پاییز آنتالیا با روزهای بهاری این شهر، در باران های سیل آسای پاییزی است.

زمستان آنتالیا : روزهای زمستانی چندان سرد و غیر قابل تحمل نیستند. معتدل و بارانی بوده و به دلیل وجود امواج زیاد در سواحل، چندان سرد نمی شود و البته بارش برف در آنتالیا بسیار نادر است. میانگین دمای هوا در زمستان ۱۹ تا ۱۵ درجه ی سانتی گراد است اما رطوبت هوا زیاد بوده و میانگین رطوبت در این فصل ۶۴ درصد می باشد.

بنابراین بهترین زمان سفر به آنتالیا : را می توان فصل بهار دانست که تمام ویژگی های هوای دوست داشتنی را داراست.

شهر کالیچی

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا یکی از زیباترین و تاریخی ترین و پرطرفدار ترین جاهای دیدنی آنتالیا بحساب می آید . از آنجای که شهر آنتالیا دارای جاذبه های فروانی است اما شهر کالیچی پر بازدیدترین مکان در این شهر محسوب می شود که دروازه هاردین یکی از مکانهای تاریخی این شهر است

برای اینکه با سبک معماری و قدیمی عثمانی آشنا شوید پیشنهاد میکنیم حتما در این شهر قدیمی قدم بزنید و با خانه های که با سقف شیروانی قرمز رنگ و کوچه های سنگ فرش شده به سبک قدیمی و پر پیچ و خم آشنا شوید . از آنجایی که این مکان یکی از جاذبه های پر طرفدار آنتالیا محسوب می شود و افرادی زیادی برای بازدید در کوچه سبک کوچه های این شهر قدیمی تردد میکنند به همین منظور دارای کافه , رستوران و مغازه های خرید سوغاتی و هتل های درجه یک می باشد که زیبایی شهر قدیمی کالیچی را چند برابر کرده است

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا

جاهای دیدنی کالیچی که میتوان به آنها اشاره کرد :

  • میدان اصلی (کاله کپیسی)
  • برج ساعت سنگی
  • مسجد تکلی محمت پاشا
  • مناره باشکوه کسیک
  • کلیسای بیزانس
  • دروازه بزرگ ( هاردین )
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *