تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه

کلیساهای دیدنی سن پترزبورگ روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیساهای سن پترزبورگ روسیه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی روسیه شما را با کلیساهای سن پترزبورگ این کشور آشنا خواهیم کرد.  سن پترزبورگ یکی از شهرهای روسیه می باشد که با دار بودن اماکن تاریخی و معماری شگفت انگیز و مکان های گردشگری مدرن باعث جذب گردشگران میشود در ادامه با ما همراه باشید

یکی از مقاصد گردشگری که در چند سال گذشته مورد توجه ایرانیان بوده است کشور روسیه می باشد پس چه بهتر که قبل از سفر به این کشور با برخی از جاذبه های گردشگری آن آشنا شویم تا سفری مهیج را تجربه کنیم

شهرهای مسکو و سن پترزبورگ جزء پربازدید کننده ترین شهرهای کشور روسیه می باشند . در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول به معرفی 6 کلیسای دیدنی و زیبای که در شهر سن پترزبورگ روسیه قرار دارد خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید .


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سن پترزبورگ در قرن هجدهم توسط حاکمی به نام Tsar Peter به وجود آمد اما قدمتِ بیشتر ساختمان های مذهبی آن به قرن های پانزدهم و چهاردهم بر می گردد.                 

کلیسای Savior on Blood

لیسای Savior on Blood پشت خیابان اصلی در Nevsky Prospekt واقع شده و یکی از کلیساهایی است که در اوایل قرن بیستم ساخته شد. این کلیسا در موقعیت و مکان مرگ امپراطور Alexander II در سال ۱۸۸۱ ساخته شده است. علی رغم اینکه معماری شهری به سبک باروک و نئوکلاسیک است، این کلیسا معماری باستانی روسیه را دارد. تزیینات این کلیسا عمدتا دیوارها و سقف هایی داردکه در برگیرنده مجموعه عظیمی از موزاییک های زیباست.مردم بر این باورند که این کلیسا بزرگترین مجموعه از موزاییک ها را در جهان دارد. دکوراسیون داخلی آن در برگیرنده کارهای هنری هنرمندان روسی همچون Viktor Vasnetsov و Mikhail Vrubel است.

سنت پترزبورگ
کلیساهای سن پترزبورگ

 

 

کلیسای جامع Kazan

این کلیسا به Our Lady of Kazan اختصاص یافته و مقدس ترین مکان در روسیه است. این کلیسا بر اساس مدل کلیسای سنت پیتر در رم ساخته شده است. با اینحال، کلیسای ارتدوکس روسی این طرح را به طور کامل تقلید نکرده است زیرا تفاوت های مذهبی بین این دو مورد وجود دارد. داخل کلیسای جامع کازان موارد فراوانی دارد و با مجسمه ها و آیکون های مختلف تولید شده توسط بهترین هنرمندان روسی دوره های قبل برجسته گشته است. درب های برنزی که توجه افراد را به خود جلب می کند نسخه ای از درب های اصلی Baptistery در فلورانس ایتالیاست. کلیسای جامع کازان به سبک امپریالیستی( یادآور معابد امپراتوری روم) ساخته شده است. معماری بی نظیر و تزیینات داخلی آن در برگیرنده مجسمه ها و نقاشی های زیبایی است که به کمک هم هارمونی و هماهنگی خوبی به آن می بخشند. این کلیسا کشور روسیه را به عنوان یک کشور متحد به تصویر می کشد.

سن پترزبورگ
کلیساهای سن پترزبورگ

 

 

کلیسای Peter and Paul

این کلیسا یکی از نقاط عطف شهر پترزبورگ محسوب می شود. شهرت آن کمتر از سایر کلیساها نیست اما اغلب توسط بازدیدکنندگان نادیده گرفته می شود. قلعه که در واقع به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت نشانه تولد این شهر است. کلیسایی که در این موقعیت ساخته شده است به سبک باروک طراحی شده و دارای زیبایی های خاصی است. داخل این کلیسا یک سالن بزرگ با یک شبستان و راهرو است که این نوع موارد عمدتا در معماری کلیساهای کلاسیک ارتدکس به چشم می خورد. خزانه با نقاشی آبرنگ روی گچ در رنگ های مختلف و گچ سفید طلایی تزئین شده است.این کلیسای جامع به خاطر وجود ۱۲ پنجره گسترده هارمونی خوبی را ایجاد کرده است. این کلیسا سمبول و نمادی از امپراطور روسی است.

سنت پترزبورگ
کلیساهای سن پترزبورگ

کلیسای جامع Saint Isaac

کلیسای جامع سنت اسحاق یک مثال برجسته از اواسط قرن ۱۹ روسیه بوده و معماری آن به سبک نئو کلاسیک می باشد.این کلیسا بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس در سن پترزبورگ است. کلیسای جامع سنت اسحاق همچنین بزرگترین کلیسای ارتدوکس و چهارمین کلیسای جامع در جهان است. Tsar Alexander I دستور دارد این کلیسا تحت رهبری معماری به نام Auguste de Montferrand طراحی و ساخته شود. بنیان و اساس این کلیسا بسیار پایدار است. دیوارهای خارجی این موقعیت باورنکردنی با سنگ های صورتی و خاکستری رنگی پوشیده شده و ۱۱۲ ستون گرانیتی قرمز رنگ اطراف کلیسا را احاطه کرده است. گنبد کلیسای جامع با طلای خالص و دوازده مجسمه فرشتگان تزیین شده است. هزینه ساخت این کلیسا بیش از یک میلیون روبل طلا بوده است. بعد از سقوط کمونیسم، کلیسای جامع به عنوان موزه بازگشایی شد.

کلیساهای سنت پترزبورگ
کلیساهای سن پترزبورگ

کلیسای Smolny

این کلیسا یکی از فریبنده ترین کلیساها در سنت پترزبورگ است و زیبایی آن زیر نور خورشید دو چندان می شود. کلیسای Smolny توسط یک طراح و معمار ایتالیایی به نام Bartolomeo Rastrelli در سال ۱۷۴۸ طراحی و ساخته شد. این معمار کاخ Winter و کاخی در Tsarskoe Selo را نیز ساخته است. هدف از ساخت چنین بنایی تحت تاثیر قرار دادن ملکه الیزابت بزرگ بود که متاسفانه قبل از اتمام کار در گذشت. به همین خاطر کار ساخت کلیسا ناتمام ماند. قبل از اینکه کلیسا به طور کلی نابود شود در سال ۱۸۳۵ به دست معمار دیگری سپرده شد. دیوار ها و ستون های این کلیسا با سنگ مرمر سفید تزیین شده است. صندوق عهد این کلیسا از ۸۱ کیلوگرم نقره ساخته شده است.

 

روسیه

کلیسای Chesme

این کلیسا قطعا یکی از غیر معمول ترین کلیساها در این لیست است. این کلیسا در بخش جنوبی شهر واقع شده و در طول سلطنت کاترین کبیر به عنوان کلیسایی برای کاخ Chesme بنا نهاده شد. طراحی و تزیینات این کلیسا همانند بیشتر کلیساهای روسی به سبک گوتیک است و توسط معمار روسی-آلمانی به نام Yury Felton طراحی شده است. این بنا در قالب یک کیک صورتی راه راه و با پنج گنبد نئو گوتیک تیز شکل گرفته است. این کلیسای منحصر به فرد در طول دوره های مختلف دست نخورده باقی مانده است.

کلیساهای سن پترزبورگ
کلیساهای سن پترزبورگ


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. سارینا

    سلام
    بسیار زیبا
    ممنون بابت عکس های جالب و مطالب مفیدی که میذارید ، خوشحال میشم به وبلاگ گردشگری من هم سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *