تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

کلیسای آنتوان مقدس شهرستان نور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای آنتوان مقدس

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با کلیسای آنتوان مقدس در شهرستان نور که در دهکده ساحلی هایکاشن واقع شده است آشنا خواهیم کرد.

مختصری درباره شهرستان نور بدانید :

نور نام یکی از شهر‌های زیبای استان مازندران یا در گویش بومیان، طبرستان است که جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی دارد. شهر نور که در گذشته به آن سولده گفته می شد، در غرب استان قرار دارد. به گواهی تاریخ این شهر رستم دار نام داشته است و پایتخت حکومت رومیان بوده است. نام الان آن از رودخانه ای به همین اسم گرفته شده است که از رشته کوه های البرز سرچشمه گرفته است و به هراز می ریزد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی نور

کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی « هایکاشن » واقع در فاصله بین شهرهای نور و علمده استان مازندران واقع است. کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده و کار ساختمان آن در 1974 میلادی به اتمام رسیده است. دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده است. کلیسا دارای پلانی بشکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است.

این بنا لزوما فقط مورد توجه مسیحیان و ارامنه نیست. بلکه همه مسافرانی که به شمال کشور و استان مازندران سفر می کنند می توانند از دیدن این بنای زیبا و معماری جذابش که بسیار چشم نواز است لذت ببرند.

دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده و دارای پلانی به ‌شکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است.

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسا بر روی صفحه ای به ارتفاع پنج متر قرار داده شده است و برای ورود به آن پلکان‌هایی در مقابل ناقوسخانه کلیسا ساخته شده است. سقف کلیسا که به‌ شکل گنبد است در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچکتری با ساقی هشت ظلعی و به ارتفاع 5/1 متر با هشت نورگیر است. ناقوسخانه در جلوی درب ورودی بنا شده و دارای گنبدی با شش ستون است.

همانطور که بر روی نقشه مشخص است این کلیسا در حدود 4 کیلومتری غرب شهرستان نور قرار گرفته است. شما می توانید برای داشتن یک سفر خاطره انگیز و یک اقامت دلنشین به شهر زیبای نور سفر کنید و سپس از این جاذبه دیدن کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. رضا

    کلیسای آنتوان بازدید همگانی ندارد. در این اردوگاه تنها به روی هم میهنان ارمنی باز است

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *