تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ارمنستان

آشنایی با کلیسای اچمیادزین ارمنستان | Armenia 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای اچمیادزین ارمنستان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با کلیسای اچمیادزین ارمنستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از مهم‌ترین جاذبه های دیدنی در ارمنستان کلیسای جامع اچمیادزین (Mother See of Holy Etchmiadzin) است. این کلیسا با ساخت در سال ۳۰۱، اولین کلیسای جامع ارمنستان و قدیمی‌ترین کلیسای جامع در تمام جهان به‌ شمار می‌رود. در موزه کلیسا می‌توان قطعات زیادی را مشاهده کرد. مهم‌ترین این اشیا تعدادی از دارایی‌های یحیی بن زکریا و بخشی از کشتی نوح است. همچنین در سال ۲۰۰۰، کلیسای جامع اچمیادزین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. کلیسای اچمیادزین در استان آرماویر ارمنستان و در حدود 20 کیلومتری غرب شهر ایروان واقع گردیده است.

کلیسای اچمیادزین ارمنستان

اچمیادزین، که به معنی (نزول تنها پسر مولود) است یکی از سرمایه های باستانی ارمنستان به شمار می رود. با توجه به افسانه ها، عیسی مسیح از آسمان به زمین آمد و نقطه ای را برای ساخت کلیسا مشخص نمود و در نهایت کلیسای جامع اچمیادزین در آن محل ساخته شد. پژوهش های باستان شناسان نشان می دهد که قدمت کلیسای اچمیادزین مربوط به قرن چهارم (301 تا 303) میلادی است اما گفته می شود ساخت آن در سپیده دم به دستور توسط پادشاه تردات سوم و سنت گرگوری روشنگر داده شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در بخش شمالی این کلیسای جامع، می توانید انواع مختلف معماری های باشکوه را ببینید که از دیوار اصلی شروع می شود و دارای بلوک های سنگی است؛ بلوک هایی که روی آنها به زبان یونانی نوشته شده است. زبان مورد استفاده از الفبای مسروب ماشتوتس ارمنستان، در سال حدود 405 است و شما همچنین می توانید گوشواره های زاویه ای را در دیوار بالا مشاهده کنید که نشان می دهد در آن سقف اصلی کجاست.

کلیسای اچمیادزین ارمنستان

تاریخچه

ارمنستان اولین کشور جهان بود که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرد و سالهاست که این دین و بناهای مذهبی که به مسیحیان مربوط می شود در ارمنستان از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اچمیادزین محل اقامت مقامات عالی کاتولیک همه ارامنه و مرکز کلیسای رسالت ارمنی است. هر هفت سال، در کلیسا دعای کریسمس مقدس برگزار می شود؛ هزاران نفر از مومنان برای این مراسم به عنوان زائر از نقاط مختلف جهان به اچمیادزین می آیند.

رومی‌ها پس از ویران ساختن آرتاشات در سال ۱۶۳ پایتخت ارمنستان را به ولاش‌آباد منتقل نمودند. پس از اینکه در سال ۳۰۱، مسیحیت به این منطقه آمد، تیرداد سوم شاه پارتی‌تبار ارمنستان دژ وِلاش‌آباد را ویران کرد و بجای آن کلیسای جامع اچمیادزین مقدس را بنا کرد. پس از تبدیل شدن مسیحیت به‌عنوان دین رسمی ارمنستان در سال ۳۰۱ وِلاش‌آباد یا همان اچمیادزینِ بعدی، مرکز دینی کشور نیز به شمار آمد.

کلیسای جامع اچمیادزین کهنترین کلیسای ارمنستان است و بدست گریگور لوساوُریچ (گریگور روشنگر) یعنی همان بنیادگذار کیش گریگوری ارمنی ساخته شده است. گفتنی است هر ساله در تاریخ ۲ ژوئن در این کلیسا نیز جشنی برپاست.

کلیسای اچمیادزین ارمنستان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *