تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بارسلونا

ساگرادا فامیلیا ، ۱۰ واقعیت شگفت انگیز که باید بدانید | Spain 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای ساگرادا فامیلیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره کلیسای ساگرادا فامیلیا ، سخن خواهیم گفت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia) کلیسایی کاملا نفس گیر واقع در بارسلونا، اسپانیا است. معمار این جواهر، که هنوز کامل نشده است، جز آنتونی گائودی نیست. آنتونی گائودی شاهکارهای جهانی مشهوری در سراسر بارسلونا خلق کرده است، هرچند هیچ کدام زمینه ای بسیار جالب مانند ساگرادا فامیلیا ندارند. در اینجا برخی از واقعیت های باور نکردنی که باید قبل از بازدید از این فضای مقدس از آنها مطلع شوید را آورده ایم، پس در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

1.این کلیسا در طول یک قرن در حال ساخت است.

ساخت و ساز برای پروژه ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) در سال 1882 شروع شد. هنگامی که گائودی در سال 1926 درگذشت، تنها یک چهارم از کلیسای جامع تکمیل شده بود. اگرچه گائودی اطمینان داشت که چند سال آخر را برای پروژه اختصاص داده است، اما مشخصا این پروژه در طول زندگی اش تمام نشد. در سال جاری اعتقاد بر این است که ، مرحله نهایی ساخت و ساز، در تاریخ 2026 به پایان برسد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

2.این ساختار در زمانی طولانی تر از آنچه که فکر می کنید ساخته شده است.

در حالی که 150 سال قطعا زمانی طولانی برای ساختن چیزی است، به این فکر کنید: زمانی که ساگرادا فامیلیا تکمیل شود، ساخت آن بیشتر از اهرام مصر و تنها 50 سال کمتر از دیوار بزرگ چین زمان برده است. این بسیار شگفت انگیز است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا

3.یک مدرسه در اینجا وجود داشته است.

در طول روزهای اولیه ساخت ساگرادا فامیلیا، گائودی یک مدرسه در محل ساختمان ساگرادا فامیلیا ایجاد کرد. این مدرسه برای کودکان کارگران ساختمانی بود تا در آن شرکت کنند در حالی که پدرانشان روز و شب خود را صرف ساختن یکی از بزرگترین سازه های کل اروپا می کردند. مدرسه در سال 1909 طراحی شده است و اکنون محل آن نمایشگاهی در ساگرادا فامیلیا است. به نظر می رسد گائودی یک مرد بسیار متفکر بوده است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا

4.ساگرادا فامیلیا یک میراث جهانی یونسکو است.

با وجود راه طولانی تا تکمیل شدن، ساگرادا فامیلیا در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد. این نامگذاری به دلیل معماری منحصر به فرد آن و توانایی گائودی برای ایجاد چیزی نوآورانه و هنری بود. عجیب نیست، با این حال؛ ساگرادا فامیلیا یکی از هفت ساختمان گائودی است که در گروه میراث جهانی قرار دارد.

5.هر یک از 18 برج آن شگفت انگیز هستند.

هنگامی که ساگرادا فامیلیا تکمیل شود، دارای 18 برج خواهد بود. 12 برج نشاندهنده پیامبران هستند، چهار برج از آنها نشانه نماینده های انجیلی خواهند بود؛ یکی برای مریم مقدس تعیین شده است و البته آخرین برج، یکی از بزرگترین ها در وسط، نشان عیسی مسیح است. اگرچه، در حال حاضر تنها هشت برج وجود دارد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا

6.گائودی در آنجا دفن شده است.

ساگرادا فامیلیا محل آرامگاه آنتونی گائودی است که متاسفانه چند روز پس از آنکه با یک تراموا تصادف کرد، کشته شد. بازدیدکنندگان می توانند آرامگاه را که در سطح زیرزمینی ساختمان واقع شده است، ببینند. این آرامگاه توسط چهار کلیسا احاطه شده است، که هر کدام به شکلی هستند. آرامگاه گائودی در کلیسایی قرار دارد که به ویرجین ال کارمن اختصاص داده شده است.

7.نماهای جدال برانگیز

سه نما در ساگرادا فامیلیا وجود دارد و نمای قدیس (تولد عیسی مسیح) توسط خود گائودی تکمیل شده است. نمای شور و نمای شکوه بسیار بعدتر ساخته شد، و زمانی که مجسمه های مسیح بر روی صلیب توسط جوزپ ماریا (Josep Maria Subirachs) به نمای شور اضافه شد، بسیاری از مردم استدلال کردند که آنها بیش از حد انتزاعی بوده و از سبک و منظر گائودی به عنوان یک هنرمند و معمار دور شده اند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا

8.ارتفاع آن قابل توجه است.

هنگامی که ساگرادا فامیلیا تکمیل شود، این ساختمان بلندترین ساختمان مذهبی در تمام اروپا خواهد بود. برج مرکزی در وسط 170 متر ارتفاع خواهد داشت. گائودی با وجود این ارتفاع قدرتمند، معتقد بود که هیچ کار ساخن انسان نباید بالاتر از کار خدا باشد. این تصادفی نیست که ارتفاع نهایی ساگرادا یک متر کمتر از کوه مونجوئیک (Montjuïc) است، کوهی در بارسلونا است که همچنین این کوه بالاترین نقطه شهر بارسلونا است.

9.در داخل آسانسور وجود دارد.

خوب، حقیقت این است که وجود آسانسور چیز شگفت انگیزی نیست، اما هنگامی که شما به برج های نازک نگاه کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه این آسانسورها کار می کنند. حتی اگر این آسانسورها که توسط ویلی ونکا (Willy Wonka) ایجاد شده اند، شیشه هایی سحرآمیز و جادویی نباشند اما آنها این امکان را فراهم می کنند که بازدیدکنندگان پایین ترین و پر ارتفاع ترین بخش های ساختار را ببینند. البته، هنگامی که از آسانسور بیرون می روید، باید از میان راهروهای لاغر و پله ها به سمت برج ها بروید، جایی که می توانید ویوهای زرق و برق داری از شهر را ببینید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا

10.حتما به این سفر بروید!

اگر شما به بازدید از ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia) فکر میکنید، نیازی نیست دیگر فکر کنید. سه میلیون بازدید کننده هر سال به حمایت از پروژه کمک می کنند که سالیانه حدود 25 میلیون یورو هزینه جمع آوری می شود. شما با مشارکت خود در هنگام بازدید می توانید بگویید که در ساخت یک شاهکار شرکت کرده اید!

ویدئویی دیدنی از کلیسای ساگرادا فامیلیا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *