تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, اماکن تاریخی اروپا, راهنمای سفر

کلیسای سنت پیتر زوریخ با بزرگترین صفحه ساعت در اروپا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای سنت پیتر زوریخ 

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  کلیسای سنت پیتر زوریخ با بزرگترین صفحه ساعت در اروپا ،سخن خواهیم گفت.در ادامه با ما همراه باشید.

کلیسای سنت پیتر، قدیمی‌ترین کلیسا در زوریخ به حساب می‌آید و از سبک باروک و رمانسک برای ساخت آن استفاده شده است. گفته می‌شود که بزرگ‌ترین صفحه‌ی ساعت کلیسا در اروپا، به این بنا تعلق دارد.

کلیسای «سنت پیتر» (St. Peter) در بخش جنوبی رودخانه‌ی «لیمات» (Limmat) قرار گرفته و یکی از 4 کلیسای اصلی شهر زوریخ به شمار می‌رود. در مکان فعلی این کلیسا، قبلاً معبدی رومی قرار داشته که آن را وقف ژوپیتر کرده بودند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اما وقتی رومی‌ها این مکان را ترک کردند، معبدشان نیز به ساختمانی متروکه تبدیل شد؛ تا اینکه یک کلیسای مسیحی را به جای آن در قرن 8 یا 9 ساختند و این کلیسا هم در سال 1706 دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و آن را به اولین کلیسای پروتستان در شهر تبدیل کردند؛ یعنی همین کلیسایی که امروزه می‌بینید.کلیسای سنت پیتر تحت کنترل چندین مالک قرار دارد.

برای مثال، برج آن را «شهر زوریخ» و شبستان آن را «کلیسای اصلاحات سوئیس» مدیریت می‌کند. هنوز هم بعضی از رویدادهای شهر، مراسم عروسی یا غسل تعمید در این کلیسا برگزار می‌شود. اگر به سوئیس سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این جاذبه‌ی قدیمی و دیدنی را از دست ندهید.

کلیسای سنت پیتر زوریخ
کلیسای سنت پیتر زوریخ

با توجه به اینکه تاریخ ساخت اولیه‌ی کلیسای سنت پیتر تقریباً به قرن نهم برمی‌گردد، از این ساختمان به عنوان قدیمی‌ترین کلیسا در زوریخ یاد می‌کنند. در معماری این بنا، ترکیبی از دو سبک باروک و رمانسک را می‌بینید. در واقع برای دیزاین داخلی و شبستان کلیسا از سبک باروک و برای بخش مربوط به گروه کر، از سبک رمانسک استفاده شده است.

منبر این کلیسا به زیبایی حکاکی شده و نقاشی‌های دیواری آن، داستان مریم مقدس و کسانی که برای کشورشان فداکاری کرده‌اند را به نمایش می‌گذارد. همچنین می‌توانید از حوضچه‌ی تعمید و قسمت سرایندگان نیز دیدن کنید که آن را با دیوارنگاری‌های مربوط به قرون وسطی تزئین کرده‌اند.

بعضی از پنجره‌های این کلیسا، طراحی «شاگال» (Chagall) بوده و شیشه‌های رنگی جناح شمال آن را «جاکومتی» (Giacommetti) در سال 1940 تکمیل کرد. برای ساخت چلچراغ‌های کریستال این ساختمان نیز از مدل‌های قرن 1710 پیروی کرده‌اند.

کلیسای سنت پیتر زوریخ
کلیسای سنت پیتر زوریخ

کلیسای سنت پیتر، بیشتر به خاطر ساعتش معروف شده که بالای برج این ساختمان قرار دارد و بزرگ‌ترین صفحه‌ی ساعت کلیسا در اروپا به حساب می‌آید. طول عقربه‌ی بزرگ این ساعت به 4 متر می‌رسد و علاوه بر آن، 5 ناقوس نیز در این کلیسا وجود دارد که قدمتشان به تاریخ 1880 برمی‌گردد.

وزن بزرگ‌ترین ناقوس آن، تقریباً 6،000 کیلوگرم است. بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند و در گوششان، گوشگیر بگذارند تا از نزدیک از نحوه‌ی کار این زنگ‌ها مطلع شوند. گفته می‌شود که تا سال 1911، یک نگهبان در قسمت برج آن زندگی می‌کرده که به نقاط مختلف شهر دسترسی داشت.

این فرد موظف بود تا هر 15 دقیقه یک بار از پنجره‌ی این برج، شهر را زیر نظر بگیرد و در صورت مشاهده‌ی آتش‌سوزی در هر نقطه از شهر، زنگ‌ها را سریع به صدا دربیاورد و یک پرچم را در مسیر جایی که آتش گرفته آویزان کند تا خیلی زود به آن‌ رسیدگی کنند. ظاهراً این استراتژی، موفقیت‌آمیز بوده؛ زیرا در مقایسه با شهرهای اروپایی دیگر، زوریخ هیچگاه دچار آتش سوزی‌های ویران‌کننده نشده است.

کلیسای سنت پیتر زوریخ
کلیسای سنت پیتر زوریخ

اولین شهردار زوریخ یعنی «رودلف برون» (Rudolf Brun) و کشیش معروفی به نام «یوهان کاسپر لاواتر» (Johann Caspar Lavater) در این کلیسا به خاک سپرده شده‌اند. لاواتر، سخنران و فیلسوف و نویسنده‌ای مورد احترام در اروپا به شمار می‌رفت و با افرادی همچون گوته در ارتباط بود.

در مجموع، موقعیت جغرافیایی این کلیسا به تنهایی کافی است تا جذب آن شوید. این بنا، بالای یک تپه‌ی کوچک قرار گرفته و به منظره‌ی زیبای «محله قدیمی زوریخ» و دریاچه‌ی لیمات اشراف دارد. این بخش از شهر، از سر و صدای مناطق شلوغ به دور است و بازدیدکنندگان می‌توانند از محیط آرام، آفتابی و معماری خانه‌های اشرافی آن لذت ببرند.

همچنین کلیسای «فرومونستر» (Fraumünster) و «گروس مونستر» (Grossmünster) نیز با کلیسای سنت پیتر فاصله‌ی زیادی ندارند و می‌توانید در یک روز، از هر سه بنا بازدید کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *