تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یزد

کویر دروازه قرآن یزد ، کویری باشکوه و دیدنی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کویر دروازه قرآن یزد

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با کویر دروازه قرآن یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

طبیعت استان یزد شاید گرم و خشک باشد ولی بسیار بکر و زیبا است. این استان به عنوان یکی از مناطق ویژه گردشگری همه ساله میزبان چندین هزار نفر از سراسر دنیا است که علاقمند به فرهنگ و هنر ایران کهن هستند و در عین حال میخواهند مناطقی بسیار زیبا را مشاهده نمایند. کویر دروازه قرآن در شهرستان یزد هر ساله میزبان کسانی است که علاقمند به طبیعت بیابانی بوده و به دنبال آرامش میگردند.

کویر دروازه قرآن یزداین کویر در فاصله کمی از دروازه قرآن در ورودی یزد واقع شده است و احتمالا به همین دلیل، چنین نامی را بر آن گذاشته اند. با کمی رانندگی در جاده خاکی از ورودی شهر یزد می توانید به این کویر برسید و از دیدن زیبایی هایش لذت ببرید. این کویر امکانات خوبی برای اقامت و تفریحات دارد و همین موجب شده تا به یکی از کویرهای محبوب یزد تبدیل شود.

در میان رمل های این کویر زیبا دریاچه ای زیبا از آب تصفیه شده پساب شهر یزد قرار دارد که به یکی از جاذبه های گردشگری یزد تبدیل شده است. در این تالاب که آبشخور حیوانات کویری است انواع پرندگان نیز دیده می شود، طول این تالاب حدود 3 کیلومتر و بیشترین عرض آن 1 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا چیزی حدود 1145 متر است.

کویر دروازه قرآن یزددر روزهای کویر می توان شترسواری، سافاری، اسکی روی شن، رمل نوردی و زیپ لاین را تجربه کنید و در شب هنگام نیز میتوانید از آسمان پر ستاره لذت ببرید. امکانات رفاهی و اقامتی که برای مردم این منطقه ویژه گردشگری در نظر گرفته شده، مناسب بوده و از این جهت این منطقه می‌تواند انتخاب خوبی برای خانواده‌ها باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

وجود چندین کمپ کویری از جمله کمپ کویری دروازه قرآن یا حوض جعفر، فضای امن برای شب مانی در کویر، وجود امکانات سافاری و شترسواری و همچنین امکان انجام سایر تفریحات کویری از نکات مثبت بازدید از کویر دروازه قرآن یزد است.

کویر دروازه قرآن یزدمعروف‌ترین و محبوب‌ترین کمپ کویری در کویر دروازه قرآن، کمپ کویر هفت سنگ است. در این مجموعه علاوه‌بر امکان اقامت در اقامتگاه‌هایی با‌صفا و زیبا و استفاده از خدمات و امکانات رفاهی، می‌توانید تفریحات جذابی همچون شتر‌سواری، زیپ‌لاین، پاراگلایدر، موتور‌سواری با موتور چهار چرخ، رصد ستارگان آسمان شب، سافاری، والیبال ساحلی و… را تجربه کنید. گفتنی است که زیپ‌لاین کویر هفت سنگ، بزرگ‌ترین زیپ‌لاین کویری کشور است.

کویر دروازه قرآن یزددسترسی

کویر دروازه قرآن در فاصله بسیار کمی از دروازه قرآن در ورودی شهر یزد قرار دارد؛ از‌ این‌ رو لازم نیست نگران فاصله یزد تا کویر دروازه قرآن باشید. برای رسیدن به این شنزار زیبا و تماشایی، تنها کافی است وارد«خیابان نصر» شده و مسیر را تا رسیدن به جاده خاکی ادامه دهید.

پس از پایان جاده آسفالت، به مرز‌های کویر خواهید رسید؛ اما اگر مقصد شما تالاب‌ها و کمپ‌های این کویر است، باید حدود ۴ تا ۷ کیلو‌متر دیگر نیز در مسیر جاده خاکی به پیش بروید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *