تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

کویر مصر کجاست ☀️ راهنمای سفر + عکس، دیدنی ها … 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پهنه ای وسیع از آرامش در قلب ایران

در این بخش از معرفی جاهای دیدنی اصفهان درباره کویر مصر که یکی از مقاصد گردشگری و دیدنی ایران و استان اصفهان است سخن خواهیم گفت. پس اگر اهل کویرگردی هستید تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این کویر دوست داشتنی بدانید.

بدون شک ایران را می توان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای دنیا دانست که چهارفصل بودنش اصلی ترین دلیل آن است. به هر کجای این کشور که رو کنید، بسته به منطقه ای که در آن هستید، به مناطق بارانی، معتدل، سرد و یا گرم و خشک برمی خورید. یکی از زیباترین جلوه های طبیعتی ایران، کویرهای آن است، کویرهایی که یکبار سفر به آنها کافیست تا برای همیشه افسون آن بمانید و رفتن به کویر مصر دقیقا این حس را در فرد بوجود می آورد.

کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

کویر مصر کجاست ؟

مصر (نام‌های پیشین: چاه دراز، کلاته یوسف، مزرعه یوسف)، روستایی از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است. این روستا در دشت کویر ایران و در ۴۵ کیلومتری شرق جندق و در ۶۰ کیلومتری شمال خور واقع شده‌است. روستای مصر یا کویر مصر درست در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد. مصر به همراه دو روستای بسیار کوچک دیگر به نامهای امیرآباد و فرحزاد دریک خط شمالی – جنوبی به طول حدود ۶ کیلومتر واقع شده‌اند. این روستا یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌ حساب می‌آید و نام دریای شنی کویر مصر برای بسیاری از طبیعت‌ گردان آشناست.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

جاذبه‌های گردشگری روستای مصر

وجود چاه آب عمیق، سرسبزی منطقه بیابانی و کشت درخت گز جهت جلوگیری از جابجایی شن‌ های روان، بلوار به عرض حدود ۵۰ متر داخل روستا، وجود خانه‌ های قدیمی و بازسازی آنها جهت اسکان توریست، موتور سواری، شترسواری در کویر و از همه مهمتر وجود نیزارهایی وسیع و سرسبز در فاصله ۵ کیلومتری روستا و وجود تپه‌ های شنی در اطراف آن از جمله عواملی هستند که باعث جذب توریست در دل کویر گشته‌ است و حضور توریست‌ های خارجی برای دیدن عجایب کویر مرکزی ایران در آن فراوان است. بسیاری از منجمان ایرانی و خارجی آسمان صاف و تاریک این مکان را برای برپایی کارگاه‌ های رصدی خود انتخاب می‌کنند و همچنین بسیاری از عکاسان از طبیعت کویری آنجا برای عکاسی استفاده می‌نمایند

کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

چرا سفر به کویر مصر؟


  • کویر در عین سادگی زیبایی های بسیاری دارد که چشم شما را به خود خیره خواهد کرد.
  • کویر مصر یکی از تماشایی ترین کویرهای ایران است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.
  • این کویر دارای امکانات تفریحی خوبی از جمله آفرود، موتور چهار چرخ و شترسواری است که تجربه ای متفاوت برای شما رقم می زنند.
  • وجود اقامتگاه های بومی مناسب، باعث می شود که در این کویر دغدغه ای برای اقامت نداشته باشید.
کویر مصر اصفهان
کویر مصر اصفهان

 لوازم ضروری


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *