تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کیش

گذر هنرمندان جزیره کیش (Artists’ Passage Island) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

گذر هنرمندان کیش

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی کیش تصمیم گرفتیم تا یکی دیگر از جاذبه های معروف این جزیره بنام گذر هنرمندان را به شما معرفی کنیم که مکانی بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در میان گردشگران است.پس اگر برنامه سفر به کیش را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بلکه با خواندن این مقاله تمایل پیدا کنید تا سری به این مکان جذاب و دیدنی بزنید.

گذر هنرمندان یکی از دیدنیهای کیش است که معرف مشاهیر بزرگ ایران زمین است. این مجموعه از سال 1378 در ضلع شرقی پارک حاشیه ای حد فاصل میدان سنایی تا میدان ساحل ساخته شد و به تدریج در مراحل مختلف بر شمار تندیس های نصب شده در این گذر افزوده شده است.

از مهمترین اهداف تاسیس این حرکت فرهنگی آشنایی بیشتر نسل جوان و گردشگران خارجی با مشاهیر فرهنگ و ادب کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره این گنجینه های ارزشمند ایران اسلامی است.علاوه بر این گرد آوردن این تندیس ها در کنار یکدیگر جایگاه هنر و جامعه هنری ایران را به تصویر می کشد و هنرمندان این مرز وبوم را به فرهنگ دوستان سرزمین های دیگر می شناساند. گذر هنر مندان کیش از مکانهای دیدنی کیش میباشد که گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. فضای زیبای گذر به علاقه‌مندان امکان گرفتن عکس یادگاری با اساتید را می‌دهد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
گذر هنرمندان جزیره کیش (Artists' Passage Island)
گذر هنرمندان جزیره کیش (Artists’ Passage Island)

گذر هنرمندان، بخشی از پیاده روی بلوار دریاست که در آن سردیس هایی از بزرگان علم و ادب و هنرمندان این مرز و بوم در معرض دید قرار گذاشته شده است. هدف از این طرح شناساندن و گرامی داشت هنرمندان و فرهیختگان این سرزمین می باشد که در معبر عمومی مردم و گردشگران قرار گرفته است.
در پایه ی هر یک از سردیس های بزرگان، شرح حال مختصری ذکر گردیده که باعث آشنایی و ارتقا دانش بازدیدکنندگان می شود. فضای زیبای گذر به علاقه‌مندان امکان گرفتن عکس یادگاری با اساتید را می‌دهد.
این گذرگاه در سال 1387 افتتاح گردید که برآیندی است از داشته های ارزشمند ایران زمین. افتخاری برای همه ی ایرانیان و امکانی برای معرفی بزرگان این سرزمین به فرهنگ دوستان سرزمین های دیگر.

گذر هنرمندان جزیره کیش (Artists' Passage Island)
گذر هنرمندان جزیره کیش (Artists’ Passage Island)

برخی از هنرمندانی که تندیس آنها در گذر هنرمندان نصب شده است:
ابوالحسن صبا، موسیقیدان و سازنده ساز
غلامحسین بنان، موسیقیدان و خواننده آواز
شریف لطفی، موسیقیدان
علی محمد حیدریان، نقاش
حسین بهزاد، نقاش مینیاتو
مرتضی ممیز، طراح گرافیک
غلامحسین سپنتا، سینماگر
کریم پیرنیا، معمار
قنبری مهر، هنرمند هنرهای دستی
غلامحسین امیرخانی، خوشنویس
عزت الله انتظامی، بازیگر
عیسی بهادری، طراح قالی
هادی میرمیران، معمار
محمد تقی جعفری، علامه
پروین اعتصامی، شاعر
مرتضی آوینی، فیلمساز دفاع مقدس
جلال آل احمد، نویسنده و مترجم
فرشچیان، نقاش
شهریار، شاعر
امیرکبیر، صدر اعظم


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *