تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, هند

گرانترین شهرهای هند برای زندگی | India 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

گرانترین شهرهای هند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره گرانترین شهرهای هند ، سخن خواهیم گفت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

برآورد شده است که بیش از 31 درصد جمعیت هند در شهرهای آن زندگی می کنند. انتظار می رود این مقدار تا سال 2030 تا 40 درصد رشد کند. به لطف این هجوم عظیم نیروی کار و جمعیت جوان هند، شهرهای اصلی کشور طی یک دوره بی سابقه ای رشد می کنند، اما در حالی که این رشد امکانات، خدمات و رفاه عمومی را به ارمغان می آورد، این بدان معنی است که زندگی در شهرهای بزرگ هند بسیار گران تر خواهد بود. بعضی شهرها به گونه ای متعادل تر رشد کرده اند و توانسته اند با تقاضای جدید روبه رو شوند و هزینه زندگی را در سطح مناسب حفظ کنند، در حالی که بعضی با افزایش شدید روبرو شده اند. در اینجا ما شما را برای فهمیدن رتبه بندی شهرهای بزرگ هند، در مورد هزینه های زندگی و قابلیت زندگی راهنمایی می کنیم، در ادامه با ما باشید.

مومبای (بمبئی) – Mumbai

جای تعجب نیست که پایتخت مالی و سرگرمی هند، گرانترین شهر این کشور برای زندگی نیز باشد. با وجود دریا که سه طرف شهر را احاطه کرده و فضای کم برای نفس کشیدن، بمبئی با توجه به افزایش نیازها و افزایش تراکم جمعیت، مجبور به رشد به صورت عمودی شد. بر اساس برخی برآوردها، این شهر هندی در مقایسه با فرانکفورت یا سیاتل گرانتر است. مومبای در سال جاری افزایش 25 برابری هزینه های زندگی را داشته است که به عنوان 57 امین شهر گران در جهان به حساب می آید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند

دهلی نو – Delhi

پایتخت هند به خاطر فضاهای بزرگ، پارک ها و غذاهای ارزان خیابانی مشهور است. با این حال، در سال های اخیر، به لطف رشد سریع شهرک های ماهواره ای آن مانند گورگان، نویدا و غازی آباد، هزینۀ زندگی در دهلی به شدت افزایش یافته است. در حالی که در جایگاه دوم در رتبه بندی های 2017 بعد از مومبای قرار گرفت، همچنین سریع ترین افزایش هزینه ها، 31 برابر را نیز به نام خود ثبت کرد. براساس برآوردها، مسکن در دهلی می تواند هزینه ای بین Rs 16،999 و Rs 32،083 روپیه داشته باشد، در حالی که یک وعده غذای بیرون نیز می تواند بین Rs 281 و Rs 465 روپیه متفاوت باشد.

گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند

چنای – Chennai

چنای، پنجمین کلانشهر بزرگ هند، براساس رتبه بندی هزینه های زندگی در سال 2017، با مقام سومین شهر گران کشور، کلکته و بنگلور را پشت سر خود گذاشته است. برخی اقدامات دولت بر روی بخش املاک و مستغلات تاثیر منفی گذاشته و منجر به افزایش اجاره ها شده است. با این حال، چنای هنوز هم یکی از محبوب ترین شهرها برای مهاجران است و به طور منظم ترافیک بین المللی را بیشتر از هر شهر دیگری در هند به خود جذب می کند. میانگین اجاره در چنای بین 12000 تا 29000 روپیه برآورد شده است. با توجه به آخرین گزارش ها، خطوط مترو جدید دو خطه و دسترسی به خدمات بهبودیافته این اطمینان را می دهد که چنای از لحاظ کیفیت زندگی به طور پیوسته بهبود یافته است.

گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند

بنگلور – Bengaluru

تهدید ترافیک در حال افزایش و افزایش سطح آلودگی بنگلور باعث ایجاد موانع اخیر برای این شهر شده است که زمانی به سرعت در حال رشد و حرکت بود. در حالی که اجاره ها نسبتا ارزان تر از بمبئی یا دهلی هستند با هزینه حدود 12000 تا 26000 روپیه، باز هم بنگلور نسبت به شهرهایی مانند لایپزیگ آلمان و کیپ تاون آفریقا گرانتر و در جایگاه 166 در رتبه بندی ها قرار دارد.

گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند

کلکته – Kolkata

کلکته، کمترین هزینه و گرانی را در بین 5 شهر بزرگ هند دارد. در حالی که یکی از پرجمعیت ترین هند است، کلکته به لطف یک سیستم حمل و نقل معتبر که شامل قدیمی ترین سیستم راه آهن مترو در کشور است، مرزهای خود را به طور مداوم گسترش داده است. ناهار با نوشیدنی در کلکته حدود 324 روپیه هزینه دارد که به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرهای مشابه است.

گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند

پونا – Pune

هزینه حمل و نقل عمومی و اجاره به معنای آن است که حتی اگر پونا تنها هفتمین شهر بزرگ هند باشد، از نظر هزینه زندگی بسیار بالا است. با توجه به هزینه های زندگی برآورد شده، مسکن در پونا بین 10،000 Rs و Rs 21،000 روپیه است. با حمایت قوی صنعتی و اقتصاد محلی پررونق، پونا در مسیر رشد پایدار قرار دارد و انتظار می رود که در آینده نزدیک به طور پیوسته ادامه یابد. به علاوه، با توجه به برآوردهای اخیر، پونا همچنین دارای کیفیت زندگی بالاتر نسبت به دو شهر بمبئی و دهلی است.

گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند

حیدرآباد – Hyderabad

در میان شهرهای بزرگ هند، حیدرآباد نه تنها ارزان ترین شهر برای زندگی است، بلکه براساس شاخص کیفیت زندگی 2017، از نظر کیفیت زندگی، شهر برتر نیز شناخته شده است. حیدرآباد محل صنعت فناوری اطلاعات قوی و خدمات مربوطه مانند اینترنت و ارتباطات است، همچنین دارای هزینه های قابل توجه ارزان تر برای اجاره ها و مواد غذایی است.

گرانترین شهرهای هند
گرانترین شهرهای هند


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *