تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه

۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  ۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو  ، سخن خواهیم گفت.

ژنو در دامنه کوهی بالای رودخانه رون که از دریاچه نشأت می‌گیرد، نمایان می‌شود و خیابان‌های قدیمی خوش منظره و کوچه‌های پلکانی‌اش توسط کلیسای جامع تحت سلطه می‌باشند. سه طرف این شهر حلقه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌های گسترده‌ای وجود دارد که استحکامات باستانی ژنو را دنبال می‌کنند. مرکز تجاری پایین شهر قدیمی به طرف شمال و در محله سنت ژروه ( the Saint-Gervais quarter) قرار دارد و ساحل دریاچه نیز که در آن شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ژنو خواهید بود، با تفرجگاه‌های زیبا، پارک‌ها و باغ‌ها پوشیده شده است. تمامی تور‌های دور اروپا در مسیر خود، حتما ژنو را خواهند دید.

۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

معبد سنت پیِر | Temple de Saint-Pierre

قدمت کلیسای جامع سنت پیر به سال 1150 بر می‌گردد و به‌عنوان کلیسایی رومی در بالاترین نقطه شهر قدیمی ژنو جا گرفته و برخی از ویژگی‌های عناصر گوتیک را در خود جای داده است. در طول اصلاحات پروتستان که ژنو در آن نقش مهمی ایفا کرده است، نامش به معبد سنت پیر تغییر کرد و به یک کلیسای پروتستان تبدیل شد. «جان کالوین» در اینجا از سال 1536 تا 1564 به خطبه خوانی پرداخته و پیروان او محراب، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها را نابود کردند و تنها سرستون‌های حک شده و شیشه‌های رنگ آمیزی شده را از دکوراسیون اصلی آن دست‌نخورده باقی گذاشتند.

دو برج اصلی که قدمت آن‌ها به قرن 13 می‌رسد، هرگز کامل نشدند (می‌توانید برای مشاهده‌‌ی نمایی زیبا از دریاچه و شهر به بالای یکی از آن‌ها بروید) و منار فلزی مخروطی در سال 1895 جایگزین برجی که در قرن 15 در آتش سوزی از بین رفته بود، شد. شبستان نقاشی شده توسط ستون‌های عظیم خوشه‌بندی از راهرو جدا شده که انتهای آن به محل مخصوص گروه کُر و محراب نیم دایره‌ی قرن 12 می‌رسد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پنجره‌های رنگی شیشه‌ای از نسخه‌ی اصلی آن در قرن 15 که در حال حاضر در موزه‌ی هنر و تاریخ ژنو می‌باشند، کپی برداری شده‌اند. در مقابل دیوار راهرو، قسمت پنجم، جایگاه گروه کُرِ اواخر دوره گوتیک را با کنده کاری ظریفی از نمازخانه مخروب کوچک فلورانسی نگه‌داری می‌کند. روبروی آخرین ستون راهروی شمالی، صندلی مثلثی شکلی است که گفته می‌شود توسط جان کالوین استفاده شده است. مجاور گوشه جنوب غربی، نمازخانه‌ی مکابیان (Chapelle des Macchabées) از سال 1406 وجود دارد که مثالی عالی از معماری مذهبی گوتیک، با پنجره‌های زیبایی پوشیده از نقش و نگار‌های همان دوران می‌باشد. حفاری‌های باستان شناسی زیر کلیسا، دخمه پرپیچ و خم زیرزمینی مربوط به سازه‌های مسیحی بر روی تپه، از جمله موزاییک رومی و دو پناهگاه مسیحی قرن 4 را آشکار ساخته است.

معبد سنت پیِر

فواره‌ی آبی ژنو | (Jet d’Eau (Water Jet

در کنار موج‌شکنی متصل به بندر ژنو، فواره‌ی بزرگی از سطح دریاچه در ستونی 140 متری به سمت بالا اوج می‌گیرد. این فواره به نمادی از ژنو و معروف‌ترین نشان اختصاصی‌اش تبدیل شده است. یک پمپ قدرتمند، حدود 500 لیتر آب در ثانیه را به حرکت وا می‌دارد. اینجا همچنین چشم اندازی خوب از «بن د پاکی» (Bains des Pâquis) می‌باشد که محل مورد علاقه‌ی مردمِ محلی برای شنا، لذت بردن از سونا و یا استراحت در یک کافه است.

فواره‌ی آبی ژنو
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

میدان بورگ دو فور | Place du Bourg-de-Four

در قلب شهر قدیمی ژنو، در نزدیکی معبد سنت پیر، شما این محل معروف را پیدا خواهید کرد. احتمالاً اینجا قدیمی‌ترین میدان در شهر و قطعاً جذاب‌ترین آن‌هاست. این محل در موقعیت روم باستان قرار دارد و از قرن نهم به بعد بازار مهمی در آن برپا شده است. در قرن 16، پروتستان‌های تبعید شده در اینجا پناه یافتند. امروزه گردشگران و مردم محلی این مکان دلنشین را به کافه‌ها و رستوران‌هایش می‌شناسند. علاوه بر آب‌نمای قرن 18، مجسمه‌ی کلمانتین (Clementine) توسط «هینتز شوارتز» در این میدان ایستاده است. کاخ دادگستری که از سال 1860 محل دادگاه می‌باشد (در اوایل سال 1700 به‌عنوان صومعه ساخته شد) در همین منطقه به چشم می‌خورد.

۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

ژقدن آنگله (باغ انگلیسی) و مرغ دریایی | Jardin Anglais (English Garden) and the Mouettes

در جنوب دریاچه‌ای که به‌عنوان ساحل چپ (Rive Gauche) شناخته می‌شود، تفرجگاه “دو لِک” (Promenade du Lac) از سمت شرق «پُل مون بلان (Pont du Mont-Blanc) و در کنار باغ انگلیسی (Jardin Anglais) دیده می‌شود؛ جایی که می‌توانید ساعت بزرگ گل را که به همان اندازه فواره آبی، مظهر شهر است، مشاهده کنید. ساعت، برای مشاهده آسان‌تر بر روی شیب خفیفی قرار دارد که با تغییر فصل چهره‌های رنگارنگی از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین در پارک، یادبودی ملی با چهره‌های تمثیلی از هلوتیا (Helvetia) و ژنو (Geneva)، جهت بزرگداشت ورود ژنو به کنفدراسیون سوئیس در سال 1814 قرار دارد. در امتداد ساحل جنوبی دریاچه چشم انداز پارک «د لا گرانژ » (Parc de la Grange)، همراه با یک باغچه گل رز و پارک «دز او ویو» (Parc des Eaux-Vives) با درختان باشکوه و زمینی پر از گل به چشم می‌خورد.

جاردین انگلایس ژنو
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

کاخ ملل | Palais des Nations

مجموعه بزرگی از ساختمان‌های مرمری که کاخ ملل را تشکیل می‌دهند، مقر اروپایی سازمان ملل متحد می‌باشد، محلی که بعد از نابودی جامعه ملل که دفتر اصلی آن اینجا بود در نظر گرفته شد. به این ترتیب این مجموعه به یک مرکز دیپلماسی جهانی، بزرگ‌ترین مرکز سازمان ملل متحد پس از نیویورک، با عبور بیش از 25،000 نماینده در سال تبدیل شد. در یک تور با راهنما، می‌توانید با فعالیت‌هایی که در اینجا صورت گرفته آشنا شوید و فضای داخلی و آثار هنریِ اهدایی توسط کشورهای سراسر جهان را مشاهده کنید.

سالن مجمع، با ظرفیت بیش از 2000 نفر برای جلسات سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته به آن استفاده می‌شود. نمای زیبایی از رشته کوه‌های آلپ از لابی آن قابل مشاهده می‌باشد. در انتها، دو درب برنز طلاکاری شده از ایتالیا توسط ناپلئون آورده و به جامعه ملل توسط کلمانسو (Clemenceau) ارائه شده است. نقاشی‌های قرمز قهوه‌ای روی طلا در دیوارها و سقف‌ها توسط «J. M. SERT» در تالار کوچک شورا، هدیه‌ای از اسپانیا است که در سال 1936 تکمیل شده و نشان دهنده زمینه‌هایی از پیشرفت‌های فنی، اجتماعی، پزشکی و صلح جهانی می‌باشد. در سرسرا سه نقش برجسته توسط «اریک گیل» با الهام از میکل آنژ دیده می‌شود. کتابخانه بیش از یک میلیون اقلام چاپی و همچنین مجلات و کتاب‌های الکترونیکی را شامل می‌شود. در میانه‌ی تراس بزرگی منتهی به پارک، کره‌ی برنز با علائم طلاکاری شده از زودیاک (Zodiac) توسط مجسمه ساز آمریکایی پل منشیپ (Paul Manship) نمایان است.

کاخ ملل
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

موزه هنر و تاریخ | Musee d’Art et d’Histoire

یکی از سه موزه بزرگ سوئیس، موزه هنر و تاریخ است که مجموعه استثنایی خود را مدیون ادغام چندین موزه منطقه‌ای، با کمک‌های مالی از مجامع خصوصی است؛ نتیجه‌ی آن به پوشش زمینه‌هایی از هنرهای زیبا و کاربردی، باستان شناسی، مجموعه‌ای از سلاح‌ها، گنجینه‌های هنری یونانی و رومی، آثار باستانی خاورمیانه و مدیترانه شرقی، سفال‌های رومی و اتروسک (Etruscan) و هنر مراسم تشییع جنازه مصر منجر گردیده است.

یافته‌های باستان شناسی و آثار باستانی ژنو و ناحیه‌های اطراف آن تاریخ منطقه را به پارینه سنگی و قرون آهن، از زمان «گالو-روم» (Gallo-Roman) تا قرون‌وسطی نسبت می‌دهند. هنرهای متنوعی از دوره‌ی گوتیک و رنسانس نیز نمایش داده می‌شود. گالری هنرهای زیبا شامل کارهای اساتید قدیمی ایتالیایی، فلمنگی (Flemish) و سوابی (Swabian) و آثار هنرمندان هلندی و فرانسوی در قرن‌های 16 تا 18 می‌باشد. نقاشی‌های هنرمندان ژنو در قرن‌های 18 و 19 این مجموعه را تکمیل می‌کند.

موزه هنر و تاریخ ژنو
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

 بنای یادبود اصلاحات پروتستانی | Monument de la Réformation

از طریق دروازه ستون جنوب غربی هتل دو ویل (Hôtel de Ville)، گردشگاه (de la Treille) با درختان شاه بلوط پوشیده شده است و چشم‌اندازی از کوه سالیو (Salève) و جورا را ارائه می‌دهد. در مقابل دیوار پایین گردشگاه، در کنار پارک زیبای «باستیون» (Bastions)، بنای یادبود اصلاحات قرار گرفته که در سال 1917 با به رسمیت شناختن رهبری ژنو در اصلاحات پروتستان ساخته شده است. در میانه مجسمه‌هایی از «جان کالوین»، «گیوم فارل»، «تئودور د بیز» و «جان ناکس»، رهبران برجسته آن جنبش وجود دارد. در گنار آن دولتمردانی قرار گرفته‌اند که دلیل اصلاح کلیسا را ترویج داده‌اند، در انتها یادبود لوتر و زوئینگلی (Luther and Zwingli) وجود دارد.

بنای یادبود اصلاحات پروتستانی
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

 موزه آریانا | Ariana Museum

این موزه در نزدیکی کاخ ملل قرار دارد، با مجموعه‌ای از 25000 نمونه از سوئیس، دیگر مناطق اروپا و شرق میانه و دور که به طور کامل به سرامیک و تولید شیشه اختصاص داده شده است. این اشیاء، تاریخ هنرهای سرامیک را از اوایل قرون‌وسطی تا قرن بیستم نشان می‌دهد. ساختمان این مجموعه بین سال‌های 1877 و 1884 به‌عنوان جایگاه مجموعه‌های خصوصی مؤسس آن، «گوستاو رویلیود» (Gustave Revilliod) ساخته شده است. او آن را جهت ترکیب سبک‌های معماری نئوکلاسیک و سبک جدید باروک گماشت که نتیجه آن گالری چشمگیری با سقفی گنبدی و ستون‌های زیبا شد. این موزه همچنین مقر آکادمی بین‌المللی سرامیک است.

Ariana Museum
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

باغ گیاه شناسی | Jardin Botanique

جنوب شرقی آریانا، بین خیابان (de la Paix) و «شومن امپراطریس» (Chemin de l’Impératrice)، باغ گیاه شناسی ژنو نمایان است که در سال 1902 به جای باغ مشابه کوچک‌تری به نام (Parc des Bastions) تأسیس شد. گلخانه‌ها، پاسیوها و باغ‌ها حدود 28 هکتار وسعت دارند و بیش از 12،000 گونه از گیاهان و درختان را پوشش می‌دهند. این باغ، گیاهانی از ارتفاعات بالای سوئیس را نشان می‌دهد و مجموعه گیاهان خشک آن با شش میلیون نمونه، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در جهان است. اینجا همچنین زیست‌گاه حیواناتی نظیر گوزن زرد و دیگر جانداران در ابعاد محدود است.

باغ گیاه شناسی ژنو
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو

کوای دِ مون بلان (Quai du Mont-Blanc)

در امتداد ساحل شمالی دریاچه رایو دریت (Rive Droite)، «ک دو مون بلانش» (Quai du Mont-Blanc) در قسمت شمالی پل با نمایی از رشته کوه‌های مونت بلان دیده می‌شود. در اسکله‌ی مقابل هتل بوءریواژ (Beau Rivage)، ملکه الیزابت اتریش توسط یک آنارشیست ایتالیایی در سال 1898 ترور شد. از او در اینجا با بنایی تاریخی یاد می‌شود. فراتر از «کوای دِ مون بلان»، بنای یادبود با ابهت و زیبای «نیوبرانزویک» (Brunswick) قرار دارد که تماشای آن برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود.

نیوبرانزویک ژنو
۱۰ جاذبه‌ی برتر ژنو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *