اصفهان یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایران است که سفر کردن در هر فصلی از سال به این شهر زیباست. دیدن میدان نقش جهان، گوش کردن به صدای زنگ درشکه‌های دور میدان، گشت و گذار در بازارهایش و قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده جزو بزرگ‌ترین لذت های سفر به اصفهان؛ نصف جهان به حساب می‌آید. بهمن ماه سال بود که تصمیم رفتن به این شهر دوست داشتنی را در دو روز کردم؛ اما چه قدر سفر پر از ماجرا و هیجان‌انگیزی برای من بود.

سفر به اصفهانبرنامه‌ریزی سفر به اصفهان

سفر من به اصفهان در بهمن ماه شروع شد. درست زمانی که فکر می‌کردم اصفهان خلوت است و مسافری در این زمان به نصف جهان سفر نمی‌کند. از آنجایی که کارمند بودم و تنها دو روز مرخصی داشتم تصمیم رفتن به سفر با هواپیما را کردم.

یادم می‌آید که برای رفتن به این سفر از دی ماه مرخصی دو روزه خودم را گرفته بودم و از همان دی ماه بلیط هواپیما و هتل سنتی طلوع خورشید را برای دو شب را رزرو کرده بودم؛ اما چشم‌تان روز بد نبیند! درست دو روز مانده به سفرم، رئیس شرکت اطلاع رسانی کرد که همایش مهمی قرار است برگزار شود. به همین جهت هر کسی مرخصی گرفته، مرخصی خود را کنسل کرده و به چند روز بعد موکول کند. وقتی این صحبت را شنیدم انگار یک آهن سنگین بر سرم ضربه خورد. به همین علت دیگر تصمیم کنسل کردن بلیط هواپیما و هتل را گرفتم و آن‌ها را به مدت 5 روز عقب انداختم.

استرداد بلیط هواپیما را انجام دادم و هماهنگی‌های لازم با هتل را برای عقب انداختن زمان اقامت انجام دادم. در همان لحظه تصمیم به دیدن بلیط‌های 5 روز آینده را گرفتم؛ اما باورم نمی‌شد. چرا که تمام بلیط‌های هواپیما در 5 روز آینده کاملا پر شده بودند حتی امکان خرید بلیط قطار هم نبود چون هیچ بلیطی باقی نمونده بود! از آنجایی که اصلا فرصت چک کردن سایت‌های رزرو بلیط هواپیما را به صورت مستمر نداشتم؛ به دوستم سپردم هر لحظه سایت‌های رزرو بلیط هوایپما را چک کند تا شاید کسی بلیط هواپیما خود را کنسل کند. به علاوه چون دو روز مرخصی داشتم، فقط فقط می‌توانستم با هواپیما سفر کنم تا این‌گونه زمان بیشتری را برای خودم بخرم و بیشتر با دوست اصفهانی خودم باشم.

سفر به اصفهانرزرو خودکار بلیط هواپیما

خلاصه در همان زمان دوستم که سایت‌ها را برای رزرو بلیط هواپیما چک می‌کرد؛ رزرو خودکار بلیط هواپیما مِستر بلیط را به من پیشنهاد کرد. اما رزرو خودکار بلیط هواپیما چیست؟ با رزرو خودکار بلیط هواپیما، می‌توانید پول بلیط را برای سایت بریزید و سایت به صورت خودکار برای‌تان جستجو میکند تا بلیط هواپیما را در کمترین زمان برای‌تان رزرو کند. بعد از پیدا شدن بلیط هواپیما، پشتیبانی سایت به شما اطلاع رسانی می‌کند. من هم از این موضوع خیلی خوشحال شدم و دقیقا همین کار را انجام دادم. اما انگار بخت با من یار نبود!

درست یک نصف روز برای سفر به اصفهان فرصت داشتم که اصلا بلیطی در رزرو خودکار برای من پیدا نشده بود. به همین علت با پشتیبانی سایت مِستربلیط تماس گرفتم. پشتیبانی سایت هم راهنمایی کرد که با ماشین به اصفهان سفر کنم تا دیگر زمانی را از دست ندهم. به علاوه پولی را که برای رزرو خودکار بلیط هوایپما پرداخت کرده بودم، در کمترین زمان به کیف پول حسابم ریخت.

در همان لحظه بعد از قطع کردن تلفن با پشتیبانی سایت، یکی از همکارانم گفت که فردا به علت دیدن خانواده‌اش می‌خواهد به اصفهان سفر کند و به من پیشنهاد همسفر شدن با خودش را داد. خلاصه از این موضوع خیلی خوشحال شدم و ساعت 6 صبح فردای آن روز با همکارم به سمت اصفهان راهی شدیم.

من و همکارم از ساعت 6 صبح به سمت اصفهان حرکت کردیم و ساعت 12 ظهر به اصفهان رسیدیم. بعد از رسیدن به اصفهان، همکارم من را به هتل طلوع خورشید رساند. بعد از رسیدن به هتل، وسایل خودم را در اتاق گذاشتم و با دوست ساکن در اصفهانم به سمت میدان نقش جهان حرکت کردیم تا هیچ زمانی را از دست ندهیم.

از آنجایی که هنگام رفتن این دردسرهای پر از ماجرا برایم پیش آمده بود؛ در همان لحظه رسیدن به اصفهان به پشتیبانی سایت مستربلیط زنگ زدم تا رزرو خودکار بلیط هواپیما را برای برگشت انجام دهد و بعد از دو ساعت، اس مس رزرو بلیط برایم فرستاده شد.

روز اول سفر به اصفهان با دوستم کل جاذبه‌های مهم اصفهان را گشتیم و شب با خستگی به هتل رفتم. در روز دوم هم به سمت کلیسای وانک رفتیم و برای ناهار بریانی میل کردیم. شب همان روز هم در چهارباغ یک آش داغ دل‌چسب نوش جان کردیم.

خلاصه این هم از سفر من به اصفهان با دردسرهایش بود؛ اما سفر پر از خاطره و ماجراجویی برای من بود و از لحظه به لحظه آن لذت بردم.

این سفر انقدر خوب بود که نقشه سفرهای بعدی را هم با دوستانم کشیدم و قرار شد اینبار به مشهد و بندرعباس بریم. البته چون همه شاغل هستیم تصمیم گرفتم دو بار به سفر بریم. برای سفر اول رهسپار بندرعباس شویم، برای برنامه‌ریزی سفر سری به مِستربلیط زدم و خرید بلیط قطار تهران بندرعباس و بالعکس را رزرو کردیم. سفر بعدی را برای نوروز و به مقصد مشهد برنامه‌ریزی کردیم. در پیش فروش قطار بلیط را از بلیط قطار مشهد تهران ارزان تهیه کنیم تا بتوانیم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنم.