اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید یک سفر خارجی را تجربه کنید، تایلند یکی از بهترین گزینه‌ها است. تایلند کشوری است که هر سال گردشگران بسیار زیادی به آن سفر می‌کنند و ایرانیان زیادی هم این کشور را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند. سفر به تایلند نسبت به سفرهای خارجی دیگر می‌تواند یک سفر اقتصادی محسوب شود که البته بستگی به نوع سفرتان دارد. بااین‌حال، برای سفر به این کشور تنها چیزی که نیاز دارید، ویزای تایلند است تا بتوانید از دیدنی‌های آن بازدید کنید.

تایلند شهرت بسیار زیادی دارد؛ اما واقعاً به چه چیزی معروف است؟ در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل شهرت تایلند می‌پردازیم تا بتوانید برای سفر به این کشور راحت‌تر تصمیم بگیرید.

تایلند به چی معروفه

شهرت تایلند به چه چیزهایی است؟

تایلند یکی از کشورهای جذاب و دیدنی در آسیا است که از سواحل زیبا تا معابد دیدنی همگی در آن وجود دارد؛ بنابراین بازدید از این کشور خالی‌ازلطف نیست و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن می‌تواند نظرتان را جلب کند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک مقصد گردشگری تکرارنشدنی و جذاب هستید، تایلند گزینه مناسبی است. حال اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید، حتماً این سؤال برایتان پیش می‌آید که تایلند به چه چیزهایی مشهور است؟ ۱۰ مورد از دلایلی که باعث شده تا این کشور مشهور باشد را در این بخش بررسی می‌کنیم:

فیل‌سواری در تایلند

اگر به کشور تایلند سفر کنید، در سراسر نقاط آن با فیل‌سواری روبرو می‌شوید! این کشور پر از فیل‌های بزرگ و زیبایی است که در سال‌های اخیر به تعداد آن‌ها هم افزوده شده است. جالب است بدانید فیل‌ها یکی از نمادهای تایلند محسوب می‌شوند و در حال حاضر تعداد زیادی پناهگاه برای نگه‌داری از این حیوانات ساخته شده است.

تایلند به چی معروفه

گردشگران می‌توانند علاوه بر فیل‌سواری، به آن‌ها غذا بدهند و بازی کنند. اگر به تایلند سفر می‌کنید، حتماً درحالی‌که در حال فیل‌سواری هستید چند عکس زیبا از خودتان بگیرید تا برای همیشه خاطرات آن برایتان باقی بماند.

خدمات و تفریحات ارزان در تایلند

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل شهرت تایلند تفریحات و خدمات ارزان آن است! جالب است بدانید که هزینه اقامت در تایلند هم بسیار مناسب است و با کمترین هزینه می‌توانید یک اقامتگاه مناسب رزرو کنید. هزینه غذا در این کشور به‌اندازه‌ای کم است که ممکن است بتوانید در رستوران‌های تایلند غذای ۱ دلاری بخورید و لذت ببرید. همچنین هزینه اقامت در این کشور به‌ازای هر شب از ۱۰ دلار شروع می‌شود و برای اقامتگاه‌های لاکچری تا چند صد دلار بالا می‌رود. تفریحات این کشور ارزان هستند و با کمترین بودجه می‌توانید بهترین تفریحات شاد و متفاوت را تجربه کنید.

غذاهای خوشمزه

یکی دیگر از دلایل شهرت تایلند، غذاهای خوشمزه و منحصربه‌فرد آن است. در تایلند غذاهایی وجود دارد که شاید در هیچ کجای دنیا چنین غذاهای خوشمزه‌ای را نبینید. طعم خاص، بافت ویژه و روش پخت متفاوت از مهم‌ترین ویژگی‌های غذاهای تایلندی است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین غذاهای این کشور می‌توان به سوپ تند میگو، نودل سرخ‌شده تایلندی و سالاد پاپایای تند اشاره کرد که در هر رستورانی یافت می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم غذاهای خیابانی تایلند را در بانکوک تجربه کنید.

تاریخ و فرهنگ غنی

قدمت تایلند به حدود ۲۰ هزار سال پیش برمی‌گردد که مربوط به دوره پارینه‌سنگی است. در طول تاریخ این کشور حکومت‌ها و فرهنگ‌های مختلفی را تجربه کرده است که هنوز هم آثار آن در این کشور وجود دارد. این کشور تحت‌تأثیر لائوس، ویتنام، کامبوج، هند و چین بوده است و شهرهایی نظیر بانکوک، سوکوتای و چیانگ‌مای باقی‌مانده بناهای تاریخی این کشور هستند.

تایلند به چی معروفه

برای آن که بتوانید بهتر با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از ابنیه و شهرهای تاریخی آن بازدید کنید. آثار فرهنگ قدیمی و کهن آن هنوز هم در رقص‌های سنتی تایلندی یا نمایش‌های عروسکی دیده می‌شود.

جشنواره‌های تایلندی

در تایلند جشنواره‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود که مناسب آن‌ها متفاوت است. از جشنواره‌های ملی و تاریخی گرفته تا جشنواره‌های مذهبی. شرکت در آن می‌تواند برای گردشگران خاطره به‌یادماندنی باشد. پیش از سفر به تایلند جشنواره‌های آن زمان را ببینید تا بتوانید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای معروف در سراسر دنیا است! افراد زیادی در سراسر دنیا به این ماساژ علاقه دارند. حال فرض کنید که ماساژ تایلندی را در مرکز آن انجام دهید؛ چه حسی دارد؟ قطعاً گرفتن خدمات ماساژ در تایلند یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در این کشور تجربه کنید. در تایلند انواع ماساژ تایلندی وجود دارد که می‌توانید از ماساژ سنتی آن استفاده کنید. از مهم‌ترین ماساژهای سنتی معروف تایلند می‌توان به ماساژ یوگا، ماساژ روغن، ماساژ پا و ماساژ پیندا گیاهی اشاره کرد. خدمات ماساژ در این کشور بسیار ارزان است و می‌توانید نهایت آرامش را تجربه کنید.

بازارهای خرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید دارید و در سفر به تایلند هم می‌خواهید برای خود و دوستانتان سوغاتی تهیه کنید، در تایلند بازارهای خرید متفاوتی وجود دارد. بسیاری از گردشگران تایلند را بهشت افرادی می‌دانند که عاشق خرید هستند. از بازارچه‌های محلی گرفته تا بازارهای لوکس آن. از مهم‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در تایلند خریداری کنید، می‌توان به ابریشم، عتیقه‌جات، لباس، تنقلات و… اشاره کرد. محبوب‌ترین بازارها در شهرهای بانکوک، پوکت، پاتایا و کرابی قرار دارد. حتی اگر قصد خرید از تایلند را ندارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم دوری در بازارهای محلی بزنید؛ به‌خصوص بازار شناور دمنوئن سادواک که باید با قایق از آن عبور کنید.

بومیان شاد و مهمان‌نواز

بومیان تایلند بسیار شاد و مهمان‌نواز هستند! از آن‌ها به‌عنوان انسان‌هایی مؤدب و خوش‌اخلاق یاد می‌شود که به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند. مردم تایلند بر خلاف مردمان دیگر کشورهای دنیا، دور از استرس و نگرانی هستند! صبر آن‌ها زیاد است و از ایجاد هر گونه تنش جلوگیری می‌کنند. لبخند تایلندی‌ها همیشه معروف بوده است؛ حتی در شکست‌ها هم لبخند می‌زنند و عصبانی نمی‌شوند؛ بنابراین سفر به سرزمینی که مردمی خونگرم و مهربان دارد، قطعاً یکی از سفرهای جذاب و فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

حیات‌وحش جذاب

تایلند کشوری از که است بیش ۱۰ درصد حیوانات مختلف دنیا در آن قرار دارد! یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم وجود جنگل‌های طبیعی است که حدود ۲۵ درصد مساحت تایلند را تشکیل می‌دهد. تنوع جانوری این کشور به بیش از ۲۸۵ گونه پستاندار می‌رسد که تعداد بسیار بالایی است. فیل، ببر، پلنگ، خرس مالزیایی، آهو، سمور، گیبون، گونه‌ای خاص از میمون‌ها و ماکاک از مهم‌ترین جانورانی هستند که در این کشور دیده می‌شود. جالب است بدانید که تایلند دارای ۱۴۷ پارک ملی است که یکی از دلایل شهرت این کشور است.

روستاهای دیدنی

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و همیشه در طبیعت بکر شهرتان لذت می‌برید، تایلند می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در تایلند انواع روستاهای دیدنی وجود دارد که سرسبز و تماشایی هستند. در روستاهای تایلند می‌توانید آرامش و سکوت را تجربه کنید و اگر اهل هیجان هستید، به دنبال ماجراجویی بروید. در روستاهای تایلند هم مهمان‌خانه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید چند روزی را در آن اقامت داشته باشید. از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی روستاهای تایلند می‌توان به غارها، کوه‌ها، پارک‌های ملی، ذخایر طبیعی، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها و حیات‌وحش اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم دلایل شهرت تایلند را بررسی کنیم تا ببینید که چرا این کشور معروف است. باتوجه‌به موارد بالا، اگر به دنبال یک مقصد گردشگری جذاب هستید، تایلند را از دست ندهید و برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید.