همیشه وقتی صحبت از طبیعت‌گردی در سفر به میان می‌آید، سراغ کمپ زنی در جنگل می‌رویم. اما خبری از ساحل در برنامه سفر نیست. شما وقتی به برنامه سفر فکر می‌کنید، مثل من اول سراغ جنگل می‌روید؟ پس وقت آن شده که این بار سراغ سواحل بی‌کران برویم، چه مقصدی بهتر از سواحل جنوب کشور برای برنامه طبیعت‌گردی است! برنامه سفر را با تور چابهار شروع می‌کنیم.

بهترین زمان سفر با تور چابهار؟

چابهار در گذشته

چابهار یکی از جنوبی‌ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان است. این بندر آب‌وهوایی معتدل و بهاری دارد، چابهار تنها شهر جنوبی که در تابستان گرم نیست. پس هر زمان که به چابهار سفر کنیم، شکوفه‌های بهاری را می‌بینیم! اصل ماجرا این‌طور نیست در همه فصل‌های سال آب‌وهوا چابهار بهاری است، ولی خبری از شکوفه در تابستان نیست. اما حتما باید سفر به چابهار را با راهنما یا تور لیدر رفت. پس تور چابهار را ازکجا بخریم؟ صبر کنید کمی بعدتر درباره تور چابهار حرف می‌زنیم. اما قبل از آن برایتان از سواحل چابهار تعریف می‌کنم.

سواحل جنوبی چابهار

چابهار نزدیک‌ترین بندر به دریا عمان است. حتما در سفر، کشتی غول‌پیکر را می‌بینید که کنار اسکله پهلو گرفته‌اند. وقتی در ساحل دریاکنار صدای آرام دریا قدم می‌زنید، نور‌های آبی ساحل را می‌بینید. تصور این ساحل زیبا نیست! بیاید دیگر سواحل جنوب را به شما نشان دهم.

_ ساحل صخره‌ای چابهار

صدای برخورد آب را به صخره را می‌شنوید؟ دریا آرام به صخره نزدیک می‌شود، با صدای بلند به صخره می‌خورد. ساحل صخره‌ای چابهار برای شنا مناسب نیست، در این ساحل دستان به آب نمی‌خورد. دریا از روی صخره سر می‌خورد، دوباره دور می‌شود.

_ ساحل دریاچه لیپار

ساحل دریاچه لیپار قانون طبیعت را شکسته است. رنگ این دریاچه به خاطر وجود مواد معدنی و مرجان‌ها رنگ صورتی دارد. تعجب نکنید! در این دریاچه جانوران دریایی گوناگونی زندگی می‌کنند.

_ ساحل لاک‌پشت

این ساحل در واقع محل زندگی لاک‌پشت‌های است که تازه از تخم درآمده‌اند. لاک‌پشت‌های مادر از دریا عمان به این ساحل چابهار می‌آیند، تخم‌ها را در این سواحل می‌گذارند. حتما در سفر لحظه شکستن تخم لاک‌پشت‌ها را از دست ندهید.

ساحل لاک‌پشت

غذا محلی چابهار

خوشمزه‌ترین قسمت سفر به چابهار غذا محلی است. مردم چابهار در غذا از ادویه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. غذا محلی چابهار تند است. اگر به غذا تند علاقه ندارید، حتما با سرآشپز این مسئله را بیان کنید. بریم که غذاهای محلی چابهار را بشناسیم.

_ بت ماش

بت ماش یک غذا سبک است که در پختش از گوشت استفاده نمی‌شود. مواد اصلی این غذا ماش، برنج و سبزی محلی است. در فصل زمستان این غذا را امتحان کنید.

_ تباهنگ

تباهنگ یکی از خوشمزه‌ترین غذا محلی چابهار است. مردم چابهار در پخت این غذا گوشت را در آب و نمک می‌پزند، بعد گوشت را سرخ می‌کنند.

_ کراهی میگو

روایت غذا دریایی در سفر به کناردریا خیلی خوشمزه است. مردم محلی این غذا را با برنج میل می‌کنند، در کراهی میگو، میگو با سبزی محلی طبخ داده می‌شود.

خرید تور چابهار

از غذاهای خوشمزه جنوبی به خرید تور چابهار رسیدیم. اما سوالی که شاید الان بپرسید، تور چابهار را از کجا بخریم؟ علی‌بابا همسفری است که در سفر به همسفر خود فکر می‌کنند. سفر را متناسب با بودجه همسفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند. برای خرید تور چابهار به سایت علی‌بابا بروید. از منو اصلی سایت تور را انتخاب کنید.

ابتدا کار مشخصات سفر (مبدا، مقصد و تاریخ رفت‌وبرگشت) را بنویسد. در ادامه کار تور چابهار مدنظر خودتان را پیدا کنید، سراغ تکمیل اطاعات شخصی بروید. با پرداخت هزینه تور چابهار رنامه سفر شما کامل می‌شود.

قیمت تور چابهارقیمت تور چابهار

قیمت تور چابهار بسته به نوع سفر، تعداد مسافران، کیفیت هتل متفاوت است. به دو صورت هوایی و زمین صورت می‌گیرد که تور چابهار با هواپیما گران‌تر از اتوبوس است. به چابهار با خانواده سفر می‌کنید؟ هزینه سفر خانوادگی با سفر تنهایی متفاوت است. اما کیفیت هتل بیشتر از سایر عوامل تأثیر می‌گذارد، هتل چهارستاره با هتل یک ستاره تفاوت قیمت زیادی دارد.

تور لحظه آخری

تور چابهار به دلیل اینکه هتل و پرواز هنوز ظرفیت خالی دارد، برای تکمیل ظرفیت قیمت تور چابهار پایین می‌آید پس ظرفیت تور لحظه آخری در دقیقه‌های باقی‌مانده به سفر تکمیل می‌شود. اما تنها تفاوت تور لحظه آخری با تور معمولی قیمت آن‌ها است، تفاوتی میان تور لحظه آخری با تور معمولی نیست.

بهترین زمان سفر

بند چابهار خنک‌ترین هوا را در تابستان دارد. در ماه‌های اردیبهشت و خرداد دما هوا رطوبت بالا می‌رود، از لحاظ خلوتی این ماه‌ها بهترین زمان سفر به چابهار هستند. اما بهترین زمان برای خرید تور چابهار ماه آبان تا فروردین است.

یادآوری زمان تور

نگران فراموش‌کردن تور چابهار نباشد، علی‌بابا سفر را به شما یادآوری می‌کنند. در صفحه اصلی علی‌بابا سفر‌های پیش رو را ببینید، تور چابهار را فراموش نکنید.

امتیاز تور با شما

بعد از اینکه تجربه سفر با تور چابهار را تجربه کردید. در سایت علی‌بابا به تور چابهار امتیاز بدهید. منتظر نظرات مثبت و منفی شما درباره تور چابهار هستیم.