تور سافاری کیش

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی کیش قصد داریم یکی از تفریحات بسیار جذاب و فوق العاده مهیج این جزیره دوست داشتنی یعنی تور سافاری کیش را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

به احتمال زیاد نامش را بارها شنیده باشید؛ تفریحِ پر هیجان و محبوبی که پایش به کیش هم رسیده است. چندین سال است که گردشگران جزیره کیش علاوه بر آن که طعم تفریحات آبی و دریایی را می چشند، می توانند روی زمین و هوا هم تفریح کنند که یکی از بهترین و محبوب ترین این تفریحات سافاری کیش است. این تفریح که باید برای تجربه کردنش به مجموعه پارس سافاری بروید، دقایق فراموش نشدنی ای از سرعت و لذت را برایتان خواهد ساخت. با تاپ تراول همراه باشید.

تور سافاری کیش

منشا سافاری کیش

برای آنکه بدانیم سافاری چیست باید به گذشته رجوع کنیم. “Safari” واژه ای با ریشه عربی است. سافاری یا سفر در عربی به دورتر و سرزمین های آفریقایی برمی گردد. سافاری در آفریقا معنای سیاحت کردن و سیاحت اکتشافی می دهد.

زمانی بود که استعمارگرها به آفریقا هجوم برده بودند. آن ها سوار بر خودرو در پی گونه های مختلف جانوری آفریقا می رفتند تا آن ها را شکار کنند و این شکلی از سافاری بود. شکلِ دیگر سافاری باز هم به افریقا برمی گردد؛ وقتی که دوستداران طبیعت بر ماشین های شاسی بلند و بزرگی که مخصوص بیابان یا طبیعت نوردی بودند سوار می شدند تا بتوانند با دوربین هایشان حیات وحش را تماشا کنند و با گونه های نادر جانوری آفریقا –این سرزمین عجیب با طبیعت شگفت انگیز- آشنا شوند.

پس سافاری، در صورتی که چه در ذهن خیلی از ما تنها شکلی از تفریح، بیابان نوردی و حتی تجربه شکلی از رانندگی است، در واقع برای حضور در میان حیات وحش و طبیعت به کار می آید.

سافاری اما سال هاست که با تفریح و گردشگری گره خورده است؛ به ویژه در ایران. می توان سافاری را در قالب تور سافاری با موتور، خودروهای قدرتمند و یا حتی حیواناتی مانند شتر نیز تجربه کرد اما سافاری با ماشین شکلِ جا افتاده تر آن است.

به احتمال زیاد هر کدام از ما تصویرمان از سافاری تصویر یک ماشین قدرتمند شاسی بلند باشد که در طبیعت و به ویژه طبیعت بیابانی به سرعت در حال راندن است.

نخستین بار سال ۱۳۹۲ بود که سافاری کیش در مجموعه ای کامل و حرفه ای و در زمینی ۵۰۰ هزار متر مربعی به بهره برداری رسید. آب و هوا و طبیعت کیش دلیل مهمِ ساخت مجموعه پارس سافاری در جزیره کیش بود.

تور صحرا در سافاری کیش نیز مانند دیگر سافاری ها در ایران معروف ترین شکل سافاری است. سافاری در صحرا به این معناست که وسایل نقلیه قدرتمندی –عمدتا خودروهای دو دیفرانسیل- مانند پاترول، تویوتا کروز، لندروور، لند کروز و غیره در صحرا با سرعت برانند. لازم است بدانیم که به سافاری آفرود (offroad) نیز گفته خواهد شد.

تور سافاری کیش

در میان دیگر تفریحات کیش، سافاری کیش چند سالی است که گردشگران زیادی را به مجموعه پارس سافاری جذب می کند تا برای دقایقی هیجان را در طبیعت کیش بچشند. در صورتی که قصد دارید تا تور سافاری کیش را امتحان کنید، فضایی ۵۰ هکتاری در انتظارتان است تا در آن سوار بر لندکروز شوید و رانندگان حرفه ای سافاری، شما را از راه های پست و بلند و صعب العبور عبور دهند.

شما در هر سنی که باشید با رعایت نکات ایمنی می توانید تور سافاری جزیره کیش را امتحان کنید. بنا بر علاقه ای که به این ورزش داشته باشید، دو نوع سافاریِ معمولی یا تور VIP سافاری را می توانید برگزینید. در تور معمولی سافاری ۱۵ دقیقه با سرعت و هیجان در طبیعت خشک و بیابانی حرکت خواهید کرد و در تور VIP به مدت ۹۰ دقیقه آن هم متنوع تر، از تور سافاری کیش لذت خواهید برد.

قیمت سافاری کیش چقدر است؟

برای آنکه سافاری کیش را تجربه کنید، دو قیمت وجود دارد که هر کدام مربوط به یکی از دو نوع تور سافاری کیش است که در بالا از آن سخن گفتیم.

تور سافاری معمولی کیش، قیمتی برابر با ۶۰ هزار تومان دارد. این ۶۰ هزار تومان به ازای هر نفری است که می خواهد سوار ماشین های مخصوص سافاری شود و به مدت ۱۵ دقیقه به دنبالستِ مخصوص سافاری کیش، با سرعت و هیجان، حرکت کند.

تور VIP سافاری کیش نیز قیمتی برابر با ۱۳۵ هزار تومان به ازای هر نفر دارد. قیمت این تور تنها به علت زمانِ آن نیست که گران تر است. تور VIP سافاری کیش از محل اقامتتان، شما را سوار می کند در جزیره و همچنین پیست مخصوص سافاری می گرداند و در نهایت بار دیگر شما را به محل اقامتتان باز می گرداند. برای آنکه این تور طولانیِ مدت را تجربه کنید باید از قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید و در بهترین حالت بلیط سافاری VIP را به صورت آنلاین خریده باشید.

نکته ای که در رابطه با این دو تور وجود دارد آن است که تور VIP سافاری مخصوص صبح است. تور سافاری معمولی اما در تمام ساعاتی که مجموعه پارس سافاری فعالیت دارد، قابل استفاده است.