تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

گذرگاه گردشگری سی تیر | ۳۰th Tir St 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خیابان سی تیر تهران

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی تهران شما را گذرگاه گردشگری تهران که در خیابان سی تیر قرار دارد آشنا خواهیم کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید

خیابان ۳۰ تیر تهران یکی از معروفترین خیابان های شهر تهران میباشد.اگر شهروند تهرانی میباشید قطعا یک بار را به این خیابان رفته اید. باید گفت  در این خیابان خوشمزه و لذیذترین خیابان تهران میباشد.این خیابان جزو جاذبه های گردشگری تهران است و مسافران و افراد غیر تهرانی زیادی به این خیابان میروند.

این خیابان یکی از قدیمیترین و اصیل ترین و مشهورترین خیابان های تهران میباشد.نام گذاری این خیابان برمیگردد به سال ۱۳۳۱ و واقعه قیام مردم تهران در ۳۰ تیر که در این خیابان اتفاق افتاد.پیش از این نام قبلی این خیابان قوام السلطنه بود.در این خیابان قدیمی تهران بافت تغییر نیافته تهران را میتوانید ببینید.خیابانی بسیار زیبا و با شب های رویایی همان شبهایی که به نام شب های تهران معروف میباشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
خیابان گردشگری سی تیر
خیابان گردشگری سی تیر

یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران (به خصوص در شب‌ها) خیابان 30 تیر است؛ چراکه شب تا صبح تمام ساندویچ‌فروشی‌هایش باز هستند و زندگی شبانه در آن جریان دارد. خود این خیابان که یک خیابان سنگفرش در دل بافت قدیمی تهران است، میزبان موزه‌های زیادی از جمله موزه ملی و موزه آبگینه و سفالینه است. پس اگر به دیدن این خیابان که در آن نمایشگاه دائمی غذا هم برپاست می‌روید، هیچ یک از این موزه‌ها را از دست ندهید.

خیابان گردشگری سی تیر

شب های سی تیر

سی تیر این روزها شب های شلوغی را تجربه می کند. ده ها کافه سیار و دکه غذا فروشی شب های این خیابان را روشن نگه می دارند. اهالی تهران پاتوق تازه ای برای تفریح پیدا کرده اند و شلوغی خیابان شب ها به قدری زیاد می شود که اقدام به مسدود کردن این خیابان می کنند. شب هایی شلوغ که شور زندگی در آن جاری است. رستوران های این خیابان در شب با جلوه و نورپردازی زیبایی که دارد و همچنین نوای موسیقی شبانه ای که شنیده می شود از محبوبیت و استقبال بالایی برخوردار است. افراد زیادی را می بینید که برای تفریح به این جا آمده اند بر روی خیابان های سنگ فرش قدم می زنند، غذاهای مختلف را امتحان می کنند و در کنار یکدیگر لبخندهای زیبایی بر لب دارند.

خیابان گردشگری سی تیر

خیابان گردشگری سی تیر

خوردنی ها

امروزه خیابان سی تیر به خاستگاه غذاهای خیابانی و زندگی پر شور و هیجان شبانه بدل گشته است. استریت فود تهران از ۲۰ گردونه چرخ ثابت و ۵ تا ۱۰ فود تراک سیار شکل گرفته است. غذاها و خوراکی هایی که در این خیابان ارائه می شوند از قبیل آبمیوه، ساندویچ خانگی، انواع غذای محلی و خانگی، شربت، بستنی، غذای سنتی، فلافل، فست فود، قهوه، چای و از این قبیل هستند.

خیابان گردشگری سی تیر

تنوع رستوران های سی تیر سیار بسیار زیاد است. فرقی نمی کند اهل چه سبک غذایی باشید یا در لحظه هوس کدام خوردنی جذاب را کرده باشید. اصلا فرقی نمی کند سیر سیر باشید یا گرسنه، کافیست گذرتان به این مسیر بهشتی بیافتد تا بو و صدای جلز و ولز خوراکی را هوش از سر شما ببرند و نا خود گاه خود را در صف سفارش یک غذای خوشمزه ببینید.

خیابان گردشگری سی تیر

شاید هم دوست دارید فقط در این خیابان راه بروید، یک لیوان تخم شربتی و لیموناد بگیرید و از شب های جذاب و طراوت و زندگی این خیابان لذت ببرید. شاید هم کافئین خونتان افتاده باشید و به شدت به دنبال یک شات اسپرسو باشید، شاید هم بستنی بدنتان کم شده باشد و در جستجوی یک فالوده بستنی ناب شیرازی هستید، هر چه که باشید گذر گردشگری ۳۰ تیر روی شما را زمین نمی اندازد و شما را نا امید نمی کند، اینجا برای هر سلیقه و ذائقه ای پیشنهادی جذاب دارد.

خیابان گردشگری سی تیر

خیابان سی تیر تهران

شاخص‌ترین بناها

موزه ملی ایران، کلیسای انجیلی (پطرس مقدس)، کنیسه حییم، موزه آبگینه و سفالینه، موزه علوم و فناوری ایران و کافه‌ هایی تاریخی که از جمله بناهای تاریخی و زیبای شهر تهران هستند.

خیابان گردشگری سی تیر

چه زمانی به سی تیر برویم؟

خیابان گردشگری سی تیر از ساعت 9 به روی علاقه مندان به خوراکی و شکم گردی باز می شود و تا نیمه شب در ساعت 12 این ضیافت ادامه پیدا می کند. البته در تمام دنیا یکی از عوامل معروفیت و موفقیت غذاهای خیابانی در بیداری همیشگی این نوع خیابان ها و رسته هاست که بهتر است به این موضوع برای جلب بیشتر گردشگر و رسیدن به استانداردهای دنیا در این خیابان رسیدگی شود.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *