همۀ ما دل‌نگران فرزندان خود هستیم. همگی، از همان لحظه‌ای که خبر پدرمادرشدنمان را می‌شنویم، برای آیندۀ کودکمان برنامه‌ها می‌ریزیم. همه‌مان آرزو می‌کنیم که بچه‌هایمان، لحظات پرآرامشی را تجربه کنند و تجربیات دل‌نشینی را پشت‌سر بگذارند.

به‌خاطر همین هم، این‌روزها موضوعی مثل زایمان در کانادا با ویزای توریستی بسیار موردتوجه قرار گرفته؛ به‌خصوص که با چنین اقدامی، کودکمان فرصت خواهد داشت تصمیمات مهم زندگی‌اش را محقق کرده و خالق آینده‌ای درخشان باشد. چطور؟ خواهیم گفت. ضمنا دربارۀ شرایط و هزینه‌های تولد فرزند در کانادا هم صحبت خواهیم کرد. همراهی‌مان کنید.

شرایط زایمان با ویزای توریستی کانادا

زایمان در کانادا با ویزای توریستی

شما را نمی‌دانیم؛ اما راستش را بخواهید، همین‌که عنوانِ بالا به چشم ما خورد، برق هیجان در چشم‌هایمان دوید و نور امید، مسیر پیش‌رویمان را روشن کرد! چرا؟ چون زایمان در کانادا با ویزای توریستی چند ویژگی منحصربه‌فرد دارد؛

مثلا یک نمونه‌اش این است که به‌محض تولد نوزادمان، او تابعیت کانادایی می‌گیرد؛ بنابراین در تمام طول عمرش، می‌تواند از خدمات درمانی و تحصیلات رایگان و دیگر امکانات رفاهی فوق‌العادۀ این کشور بهره‌مند باشد. نمونۀ دیگرش این است که فرایند دریافت ویزای توریستی کانادا دردسر خاصی ندارد؛ پس طی مدت‌زمان اندکی می‌توانیم راهی این کشور شویم و به‌آسانی فرزند خود را به‌دنیا بیاوریم.

حالا دیگر چه مزایایی دارد؟ برایتان می‌گوییم.

مزایای زایمان در کانادا

بگذارید از مزایای زایمان در کانادا با ویزای توریستی، چند نمونۀ دیگر را هم برایتان تعریف کنیم:

  • مهاجرت‌کردن، هزینۀ زیادی دارد؛ از پول بلیت گرفته تا خرج‌ومخارج زندگی در یک کشور جدید؛ اما برای اینکه فرزندمان را در کانادا به‌دنیا بیاوریم، اصلا نیازی به این هزینه‌ها نیست؛ بلکه می‌توانیم با هزینه‌ای معقول ویزای توریستی این کشور را بگیریم و بعد از تولد فرزندمان، به سرزمین خودمان برگردیم. این‌طور هم کودکمان تابعیت کانادا می‌گیرد، هم ما مجبور نمی‌شویم هزینه‌های گزافی بپردازیم.
  • کودکی که در خاک کانادا متولد می‌شود، اصلا نیازی نیست در این سرزمین زندگی کند. چرا؟ چون شهروند کاناداست دیگر! بنابراین درست مثل ما که هرکجای دنیا هم زندگی کنیم، باز هم شهروندی ایران را داریم، آن کودک هم می‌تواند در هر نقطه از دنیا که دوست دارد زندگی کند و شهروند کانادا بماند.
  • شاید ندانید اما طبق آمار رسمی سایت پاسپورت‌ایندکس، کانادا هفتمین پاسپورت قدرتمند جهان را دارد! بنابراین یکی از مزایای زایمان در کانادا با ویزای توریستی همین است که کودکمان، فقط با داشتن پاسپورت کانادا و بدون ویزا، می‌تواند به 118 کشور دنیا سفر کند.

ویزای گردشگری کاناداشرایط تولد فرزند و زایمان در کانادا

حالا اصلا برای اینکه فرزندمان را در کانادا به دنیا بیاوریم، چه شرایطی وجود دارد؟ بگذارید مهم‌ترین شرط‌ها را به‌شکل کوتاه برایتان بازگو کنیم.

  • اگر قرار است فرزندمان را در طی سفر به کانادا به‌دنیا بیاوریم، طبیعتا اولین و مهم‌ترین شرط این است که ویزای توریستی کانادا را دریافت کنیم! دربارۀ این سند در بخش بعدی صحبت خواهیم کرد.
  • شرط مهم بعدی این است که در طی درخواست ویزای توریستی، حتما قصد خود را با افسران ویزای کانادا در میان بگذاریم؛ چرا که در غیر این صورت، ممکن است درخواست ویزایمان رد شود یا ورودمان را به کانادا ممنوع اعلام کنند!
  • علاوه‌بر آنچه گفتیم، وضعیت جسمی مادر نیز شرط مهمی در سفر به کاناداست؛ زیرا چنانچه پزشک متخصص، برای مادر شرایط پروازممنوع وضع کند، دیگر امکان سفر به این سرزمین و زایمان در کانادا با ویزای توریستی وجود نخواهد داشت. بنابراین بهترین زمان ورود به کانادا برای زایمان، تا پیش از هفتۀ 28 بارداری است.

اما در کنار این‌ها، در وب‌سایت رسمی خود Canada.ca نقل شده که:

در قانون حمایت از مهاجران کانادا، هیچ بندی نیست که حق زایمان در این کشور را سلب کند؛ زیرا این مورد نقض هیچ‌یک از آن شرایط و مقررات به‌حساب نمی‌آید؛ لذا نمی‌توان ویزای اقامت موقت متقاضی را فقط به‌دلیل قصد زایمان در کانادا رد کرد؛ پس در صورتی که مشخص شود متقاضی باردار است، بررسی درخواست او باید بر اساس فاکتورهایی صورت پذیرد که برای همه متقاضیان ویزای اقامت موقت اعمال می‌شود.

ویزای توریستی کانادا

گفتیم اولین شرط برای ورود به کانادا و زایمان فرزند، دریافت ویزای توریستی است؛ بنابراین بهتر است کمی دربارۀ این ویزا بیشتر بدانیم.

بسیار خوب! ویزای توریستی یا همان ویزیتور ویزا، سندی رسمی است که نشان می‌دهد ما شرایط لازم برای سفر به کانادا را داریم. حالا بد نیست بدانیم در گذشته، فرایند دریافت این ویزا کمی مشکل بود؛ اما در طی سال‌های اخیر، به 2 دلیل اخذ ویزای کانادا ساده‌تر شده است.

دلیل اول، تصویب قانونی است به‌نام ورک پرمیت کانادا که فقط مخصوص شهروندان ایرانی است و مفاد آن را در نقل‌قول زیر از سایت حامی مهاجر می‌خوانید:

طبق این مصوبۀ جدید، ما ویزای اپن ورک پرمیت کانادا را دریافت نمی‌کنیم؛ بلکه اول ویزای توریستی این سرزمین را اخذ می‌کنیم و سپس، در خاک خود کشور کانادا نوع آن را به ویزای کاری یا ویزای ورک پرمیت تغییر می‌دهیم!

دلیل بعدی، آغازبه‌کار تعدادی موسسه مهاجرتی معتبر در این سال‌هاست که با دانش و تجربۀ خود، توانسته‌اند روند دریافت ویزا را ساده‌تر و سریع‌تر کنند؛ مثلا همان موسسۀ حامی مهاجر که در منطقۀ مرزداران تهران فعالیت می‌کند، تا حالا برای بسیاری از مراجعینش بدون دعوت‌نامه و سابقۀ سفر هم ویزای توریستی گرفته؛

موسسه مهاجرتی حامی مهاجربنابراین نکتۀ اصلی همان است که گفتیم؛ امروزه، دریافت ویزای گردشگری کانادا بسیار ساده‌تر شده؛ پس شانس زایمان فرزند در کانادا با ویزای توریستی نیز بیشتر است.

هزینه زایمان در کانادا با ویزای توریستی

بپردازیم به آخرین موضوع بحثمان.

اگر بخواهیم یک بازۀ کلی برای این هزینه‌ها تعریف کنیم، می‌گوییم هزینه زایمان در کانادا با ویزای توریستی حدودا بین 5000 تا 20.000 دلار کانادا خرج دارد.

اما خوب چرا هزینۀ زایمان انقد متغیر است؟ چون به یک عامل مهم بستگی دارد: اینکه ما بیمۀ بین‌المللی داریم یا نه! زیرا اگر با ویزیتور ویزا راهی این کشور شده باشیم، در هر صورت باید هزینه‌های زایمان را خودمان بپردازیم؛ اما گر بیمۀ بین‌المللی داشته باشیم، مبلغ درخوردتوجهی از این هزینه‌ها را بیمه می‌پردازد.

حالا چطور خودمان را بیمه کنیم؟ جوابش را در بخش قبلی گفتیم! به‌کمک متخصصانی مثل کارشناسان حامی مهاجر که در این سال‌ها، همواره روی چنین مباحثی تمرکز داشته‌اند.

کلام آخر!

زایمان در کانادا با ویزای توریستی، از آن‌دست فرصت‌هایی است که اگر جدی‌اش بگیریم، می‌تواند آسایش حال و آیندۀ کودکمان را تا حدودی تامین کند! بنابراین تا موقعی که این فرصت پابرجاست و هنوز فرایند اخذ ویزیتور ویزای کانادا سخت نشده، باید آن را جدی گرفت.

در این مطلب، ما سعی کردیم دربارۀ موضوع تولد کودک در کانادا صحبت کنیم و با ذکر مزایا، شرایط و هزینه‌های این کار، کمی در این خصوص راهنمایی‌تان کنیم؛ بنابراین امیدواریم که پاسخ سوالاتتان را گرفته باشید و بعد از خواندن این نوشته، یک قدم به خوش‌بختی فرزندانتان نزدیک‌تر شده باشید!