معرفی بهترین تورهای عید نوروز

ایام نوروز بهترین فرصت مسافرت برای ایرانیان است. آب و هوای معتدل بهاری و تعطیلات نوروزی، از مهم‌ترین دلایل سفر در این ایام هستند. اما معمولا انتخاب مقصد مناسب برای عید نوروز که تنها یکبار در سال تکرار می‌شود؛ کار آسانی نیست. زیرا از طرفی باید هزینه‌های سفر را مدیریت کنیم و هم باید به دنبال انتخاب شهری مناسب برای لذت بردن از سفر باشیم. اگر شما هم قصد سفر در نوروز را دارید؛ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین تورهای داخلی و خارجی مناسب عید نوروز آشنا شوید.

تور مناسب عید نوروز 1403

بهترین تورهای داخلی مناسب عید نوروز

احتمالا سوال بسیاری از شما این است که عید کجا بریم؟ پیشنهاد ما این است که با وجود شهرهای دیدنی ایران، همیشه سفرهای خارجی را در اولویت‌های بعدی خود قرار دهید. زیرا احتمالا بسیاری از شما 80 درصد جاهای دیدنی ایران را ندیده و به آنها سفر نکرده‌اید. پس در ادامه همراه ما باشید تا قبل از خرید تور مسافرتی با چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفر نوروزی 1403 آشنا شوید.

تور اصفهان، نصف جهان

شهر اصفهان به دلیل وسعت زیاد و تنوع جاذبه‌های گردشگری در گذشته به نصف جهان شهرت داشته است. اصفهان با پل های قدیمی و باشکوه، کاخ های دیدنی و شاهکارهای معماری، در کنار خانه های قدیمی و باغ های سرسبز و صدها جاذبه گردشگری دیگر، یکی از بهترین تورهای نوروزی است که می‌توانید انتخاب کنید.حال و هوای اصفهان در نوروز بسیار تماشایی است.

برخی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان که حال و هوای بسیار جذابی در عید نوروز دارند:

  • میدان نقش جهان
  • سی و سه پل
  • پل خواجو
  • بازار سنتی اصفهان
  • کلیسای وانک
  • کاخ عالی قاپو
  • کاخ هشت بهشت

تور شیراز، قدم زدن در پایتخت هخامنشیان

تور شیرازیکی از بهترین مقاصد نوروزی در بین شهرهای ایران است. شکوه معماری ایران در دوره‌های تاریخی مختلف در شهر شیراز دیدنی است. فکر کنید عید باستانی نوروز را در کنار تخت جمشید، پایتخت هخامنشیان جشن بگیرید. احتمالا خاطرات خوش و به یادماندنی زیادی از این سفر برای شما ثبت خواهد شد.

از بهترین جاهای دیدنی شیراز در عید نوروز می‌توان به موارد زیر اشاراه کرد:

  • تخت جمشید
  • مجموعه پاسارگاد
  • حافظیه
  • باغ نارنجستان قوام
  • باغ عفیف آباد
  • خانه زینت‌الملک
  • مسجد نصیرالملک

تخت جمشید در شیراز

تور یزد، اولین شهر خشتی ثبت شده در یونسکو

شهر یزد یکی از جذاب ترین شهرهای ایران است که به عنوان اولین شهر خشتی جهان در یونسکو به ثبت رسیده است. فصل بهار بهترین زمان بازدید از کوچه پس کوچه‌های خشتی و جادبه های دیدنی یزد است. زیرا با توجه به آب و هوای گرمسیری شهر یزد، پس از ماه فروردین هوای آن رو به گرم شدن می‌رود. تنها کافیست قبل از رزرو هتل، با محله‌های تاریخی شهر یزد آشنا شوید و در نزدیکی آنها اقامت داشته باشید.

تور کیش، سفری لوکس و هیجان انگیز

جزیره کیش به عنوان نگین خلیج فارس، در کنار سواحل مرجانی زیبا و تفریحات لوکسی که به گردشگران ارائه می‌دهند؛ تقریبا در تمام ماه‌های سال طرفدارن خاص خود را دارد. اما با توجه به آب و هوای جزیره کیش، فصل بهار یکی از بهترین فصول بازدید از این جزیره است.

بهترین تورهای خارجی مناسب عید نوروز 1403

اگر به دنبال انتخاب بهترین مقصد خارجی برای سفر در ایام نوروز 1403 هستید و علاقمندید با فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شوید و نوروز را در یک موقعیت دیگر جشن بگیرید؛ در ادامه همراه ما باشید تا برخی از بهترین تورهای خارجی مناسب نوروز را به شما معرفی کنیم.

تور استانبول

تور استانبول نوروز ۱۴۰۳، بدون اغراق پرطرفدارترین تور خارجی نوروز محسوب می‌شود. استانبول شهری بزرگ و پر جنب و جوش در ترکیه است که در تنگه بسفر واقع شده است. این شهر که زمانی پایتخت امپراتوری عثمانی بود، دارای تاریخ و فرهنگ غنی است و جاذبه‌های گردشگری محبوبی را در خود جای داده است. نوروز بهترین زمان سفر به استانبول است.

استانبول در ترکیه

تور ایروان، پایتخت ارمنستان

شهر ایروان با کلیساهای تاریخی، طبیعت سرسبز و مردمان خونگرم، همسایه‌ای دوست داشتنی برای یک سفر مقرون به صرفه است. این شهر دارای آب و هوای ملایم، جشنواره‌ها و رویدادهای متعدد، جاذبه‌های گردشگری متعدد و غذاهای لذیذ است. شهر ایروان در نوروز میزبان ایرانی‌های زیادی است و برنامه‌های تفریحی جذابی برای گردشگران در نظر دارد.

تور دبی، لوکس ترین شهر خاورمیانه

دبی، شهری مدرن در دل کویر، با آسمان خراش های بلند و جاذبه های لوکس، یکی از لاکچری ترین تورهای نوروزی در خاورمیانه محسوب می‌شود. بنابراین اگر هزینه‌های سفر مسئله قابل توجهی برای شما نیست؛ بی شک تور دبی را برای سفر نوروزی انتخاب کنید.

تور پوکت تایلند

پوکت یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در تایلند است و دلایل زیادی هم دارد. این جزیره دارای سواحلی زیبا، آب های فیروزه ای و جنگل های سرسبز است. همچنین طیف وسیعی از فعالیت‌ها برای لذت بردن از جمله شنا، غواصی و گشت و گذار در طبیعت را در تور پوکت می‌توانید تجربه کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم برخی از بهترین تورهای داخلی و خارجی مناسب فصل نوروز را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر در ایام نوروز 1403 را دارید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت قاصدک 24 بهترین تورهای نوروز را خریداری کرده و سفر کنید. قاصدک 24 همچنین خرید بلیط، رزرو هتل و خدمات ویزا را با پشتیبانی 24 ساعته ارائه می‌دهد.

سوالات متداول در مورد بهترین تورهای مناسب عید نوروز 1403

  1. بهترین تورهای داخلی نوروز کدام است؟ تور اصفهان، تور شیراز، تور یزد، تور کیش و تور قشم از بهترین تورهای داخلی برای عید نوروز محسوب می‌شود.
  2. بهترین تورهای خارجی نوروز کدام است؟ تور دبی، تور استانبول، تور ایروان و تور پوکت از بهترین تورهای خارجی نوروز 1403 هستند.
  3. ارزان ترین تور خارجی نوروز کدام است؟ ایروان یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که جزو ارزان ترین تورهای خارجی نوروز محسوب می‌شود.
  4. کدام کشورها در عید حال و هوای نوروزی دارند؟ غیر از ایران کشورهایی مثل ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، هند و حتی مصر هم نوروز را جشن می‌گیرند.