یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران ایرانی، شهر استانبول است. استانبول جزو یکی از شهرهای توریستی در جهان محسوب می‌شود. به همین دلیل است که مراکز خرید بزرگ و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی در آن گنجانده شده است. ایرانی‌های زیادی هستند که در طی سال با اهداف مختلفی مثل تفریح، خرید، امور تجاری و … به این شهر سفر می‌کنند.

حال ممکن است در برخی از ماه‌های سال تعداد افرادی که قصد سفر به این شهر توریستی را دارند بیشتر شود. در چنین مواقعی که شاهد پیک سفر ایرانی‌ها به استانبول هستیم، قطعا قیمت بلیط هواپیمای تهران به استانبول نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است با شرایط سفر به این شهر در زمان‌های مختلف آشنا باشید.

پیک سفر ایرانی ها به استانبول

پیک گردشگری استانبول

انتخاب زمان سفر دست خود افراد است و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. اما به هر حال هر شهری در برخی از ماه‌های سال پذیرای تعداد بیشتری از مسافران و گردشگران خارجی است. این ماه‌های شلوغ تا حد زیادی به آب و هوای آن شهر در آن زمان بستگی دارد.

استانبول جزو آن دسته از شهرهایی است که در مقطع زمان می‌تواند مقصد خوبی برای سفر باشد. اما با این وجود، باز هم در فصل تابستان شاهد اوج مسافرت‌ها به این شهر خواهیم بود. آب و هوای استانبول در تابستان گرم است. اما گرمای آن شکل آزاردهنده‌ای ندارد. به همین دلیل است که اکثر مسافران در تابستان به استانبول سفر می‌کنند تا بتوانند از تفریحات آبی این شهر نهایت استفاده را ببرند. این ازدحام مسافران در ماه‌هایی مثل خرداد و شهریور به شکل محسوسی قابل مشاهده است.

پیک سفر ایرانی ها به استانبولپیک سفر ایرانی‌ها به استانبول

اگر دقت کرده باشید، یکی دیگر از زمان‌هایی که ایرانی‌های زیادی به قصد سفر به استانبول کشور را ترک می‌کنند، عید نوروز است. تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای ایرانیان است تا به سفرهای داخلی و خارجی بروند. از آنجایی که آب و هوای استانبول در فصل بهار بسیار معتدل و مناسب است، ایرانیان زیادی در تعطیلات نوروز به این شهر سفر می‌کنند.

اگر قصد دارید تا در ایام نوروز به استانبول سفر کنید، بهتر است بلیط پرواز تهران به استانبول را از قبل بخرید. در این صورت شانس این را دارید تا بلیط پرواز خود را بدون استرس و با قیمتی مناسب‌تر تهیه کنید. ضمن اینکه رزرو هتل موردنظر را باید از کمی قبل انجام دهید. زیرا ممکن است ظرفیت هتل انتخابی شما توسط سایر مسافران تکمیل شود.

به طور کلی می‌توان این گونه نتیجه گرفت که بیشترین تعداد سفر ایرانی‌ها به استانبول در دو بازه زمانی انجام می‌گیرد. اولین پیک سفرها در تعطیلات نوروز اتفاق می‌افتد. دومین زمانی که شاهد اوج سفر ایرانی‌ها به استانبول هستیم نیز مربوط به ماه‌های خرداد تا شهریور می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

در قسمت‌های قبل به پیک سفر ایرانی‌ها به استانبول آشنا شدید. کاملا طبیعی است که قیمت بلیط پرواز تهران به استانبول، قیمت اتاق در هتل‌های مختلف استانبول و حتی هزینه‌های استفاده از خدمات تفریحی در این بازه‌های زمانی بسیار گران‌تر از حالت عادی باشد. ضمن اینکه شلوغی پاساژها و مراکز تفریحی و گردشگری در این برهه زمانی ممکن است راحتی و آسایش شما را حین سفر مختل کند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که سفری بی‌عیب و نقص، راحت و البته ارزان داشته باشید، بهتر است زمان دیگری را انتخاب کنید.

پیک سفر ایرانی ها به استانبولهدف شما از سفر تا حد زیادی می‌تواند در انتخاب زمان سفر کمک کند. برای مثال اگر شما به قصد خرید و گشت و گذار در مراکز خرید بزرگ و مجهز استانبول به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب کنید. در این صورت هزینه‌های مربوط به اقامت در هتل و خرید بلیط رفت و برگشت شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه می‌توانید از تخفیف‌های آخر فصل برندهای معروف پوشاک نیز بهره‌مند شوید.

مسافران ایرانی در استانبول

نزدیکی استانبول به ایران و توریستی بودن آن باعث شده تا به یکی از شهرهای موردعلاقه اکثر ایرانیان تبدیل شود. ضمن اینکه مردم آن نیز از لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به ما ایرانی‌ها دارند. بنابراین طبیعی است که از تورهای مسافرتی تهران به استانبول استقبال زیادی شود.

همان‌طور که دیدید در دو بازه زمانی که مربوط به تعطیلات عید نوروز و تعطیلات تابستان می‌شود، شاهد سفرهای زیادی به مقصد استانبول هستیم. سفر به استانبول در بهار و تابستان طرف‌داران زیادی دارد. حتی با وجود بالاتر بودن قیمت بلیط هواپیما و رزرو اتاق در هتل‌های استانبول، باز هم تعداد مسافران در این دو بازه زمانی بسیار بیشتر است.

اگر قصد سفر به استانبول را داشتید، بهتر است زمان سفر خود را با توجه به هدفتان از سفر انتخاب کنید. همچنین برای خرید بلیط و رزرو اتاق در هتل موردنظر، خیلی زودتر اقدام کنید. در همین راستا می‌توانید بلیط پرواز انتخابی خود را از سایت علی بابا و با قیمتی مناسب خریداری کنید.