هر بار بخواهید مقصدی را برای سفر انتخاب کنید، قطعاً یکی از نخستین انتخاب‌ها شهرهای شمالی خواهند بود. تماشای دریا و قدم زدن در ساحل می‌تواند به تن خسته هر انسان روح تازه‌ای بدمد. سرسبزی جنگل‌ها از چشم‌ها به قلب نفوذ می‌کند و وجودتان را جلا می‌دهد. بااین‌حال بد نیست از میان شهرهای شمالی هم یک‌بار به آن‌هایی سر بزنید که در مجاورت دریا نیستند. به‌عنوان مثال رشت، شهر باران‌های نقره‌ای، اگرچه نزدیک دریا نیست، اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله نگاهی به این شهر زیبا و همچنین هتلهای رشت خواهیم داشت.

چه فصلی برای سفر به رشت مناسب تر است؟آب و هوای رشت در ماه‌های مختلف سال

شهر رشت مرکز استان گیلان است و جالب این‌که از نظر تراکم جمعیت، دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. بنابراین نباید انتظار شهری خلوت را داشته باشید. این شهر در جلگه‌های خزری واقع شده است و دو رود «سفیدرود» و «گوهررود» از اطراف آن می‌گذرند. مهم‌ترین نکته درباره رشت این است که بیشترین میزان بارش سالیانه را دارد. همه‌ساله در این شهر نزدیک به ۱۳۰۰ میلی‌لیتر باران می‌بارد که آمار قابل‌توجهی است. همین نکته می‌تواند شما را نسبت‌به آب و هوای رشت آگاه کند.

رشت شهر مرطوبی است. در فصل تابستان میزان شرجی رشت بیشتر و بیشتر می‌شود؛ اما همچنان هنگام غروب آفتاب باد خنکی می‌وزد که بسیار دلچسب است. در فصل‌های سرد، میزان رطوبت کمتر خواهد شد. جالب این که زمستان های رشت چندان سرد و خشک نیست؛ به‌ندرت در این شهر شاهد زمستان‌های یخبندانی هستیم که سرما شدید و آزاردهنده باشد. میزان بارش باران نیز متغیر است و ممکن است در هر ماه از سال، بارش شدیدی پیش‌رویمان باشد.

بهترین زمان سفر به رشت

اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به رشت را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم همواره پیش‌بینی هواشناسی چند روز آتی را چک کنید. آب و هوای رشت همیشه شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به‌عنوان مثال ممکن است در دل تابستان شاهد باران‌های شدید باشیم.

به‌طورکلی بهترین زمان برای سفر به رشت و سایر شهرهای شمالی، اوایل بهار و اوایل پاییز است. در این ماه‌ها رطوبت کمتر است و دمای هوا نیز متعادل خواهد بود. بااین‌حال در اوایل پاییز ممکن است بارش باران شدت بگیرد. بنابراین اگر از باران‌های مداوم گریزانید، این مسئله را در نظر داشته باشید. همچنین در هر موقعی از سال که به رشت سفر می‌کنید، احتمال بارش باران را در نظر بگیرید.

چه فصلی برای سفر به رشت مناسب تر است؟جاذبه های دیدنی رشت را بشناسید

پس از آن‌که زمان مناسب برای سفر به رشت را پیدا کردید، خوب است جاذبه‌های دیدنی آن را نیز بشناسید تا از مدت حضور خود در این شهر نهایت استفاده را ببرید. چند مورد از جاذبه‌های این شهر زیبا را در ادامه معرفی کرده‌ایم. توجه داشته باشید که رشت جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که معرفی آن‌ها در این فرصت کوتاه امکان‌پذیر نیست:

کاروانسرای عباسی

کاروانسرای عباسی در ۳۵کیلومتری رشت و در محدوده امام‌زاده هاشم واقع شده است. این کاروانسرا در زمان حمله شوروی، به پادگان نظامی تبدیل شده بود. در همین دوره آسیب زیادی به این کاروانسرا وارد شد. امروزه مسافران می‌توانند در این مکان استراحت کرده و از موسیقی زنده و برگزاری نمایش در آن لذت ببرند.

موزه میرزاکوچک‌خان

بدون شک میرزاکوچک‌خان تأثیرگذارترین مرد تاریخ معاصر گیلان بوده و به همین خاطر حالا خانه پدری او به یک موزه تبدیل شده است. در طبقه اول این موزه کتاب‌هایی مربوط به نهضت جنگل برای علاقه‌مندان قرار داده شده است.

دریاچه سقالکسار

سقالکسار در حقیقت یک سد خاکی برای ذخیره کردن آب است که اغلب افراد آن را به‌عنوان دریاچه می‌شناسند. جنگل‌های انبوه در اطراف این دریاچه منظره بی‌نظیری را خلق کرده‌اند. این مکان لوکیشن فوق‌العاده‌ای برای عکاسی است که نباید آن را از دست بدهید.

پارک جنگلی سراوان

در کیلومتر ۱۷ جاده رشت، یک پارک جنگلی بکر و زیبا وجود دارد. پارک جنگلی سراوان یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی استان گیلان است که با داشتن جنگل‌های انبوه و برکه‌های زیبا، مکان مناسبی برای تفریح و عکاسی محسوب می‌شود. می‌توانید در دل جنگل قدم بزنید، از موتورهای چهارچرخ استفاده کرده و یا روی برکه پوشیده از برگ قایق‌سواری کنید.

هتل های لوکس رشت برای اقامتی دلپذیر

شهر رشت یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و همیشه از مسافرانی پذیرایی می‌کند که مسافت‌ زیادی را برای بازدید از زیبایی‌های این شهر طی کرده‌اند. در چند سال اخیر قدرت شبکه‌های اجتماعی به کمک رشت آمده و افراد بیشتری را نسبت‌به جاذبه‌های این شهر آگاه ساخته است. به همین خاطر تلاش‌های فراوانی برای تأمین امکانات جهت رفع نیازهای توریست‌ها می‌شود. چند مورد از هتل های جذاب و لوکس رشت را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد‌:

چه فصلی برای سفر به رشت مناسب تر است؟هتل کادوس رشت

هتل کادوس دارای ۹۶ اتاق در ۴ طبقه بوده و یک هتل چهار ستاره است. این هتل در سال ۱۳۶۲ ساخته شده و مجدداً در سال ۱۳۹۱ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل در خیابان منظریه واقع شده است و دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های متعددی است.

هتل شبستان

در چهارراه گلسار نیز هتل مجلل چهار ستاره‌ای به نام هتل شبستان واقع شده که در سال ۱۳۹۱ ساخته شده است و هرساله به‌عنوان یکی از بهترین‌ هتل های رشت شناخته می‌شود. این هتل به جاذبه‌های دیدنی شهر دسترسی مطلوبی داشته و اتاق‌های آن در سه تیپ A و B و C با امکانات مختلف در دسترس‌اند.

هتل پامچال

یکی از قدیمی ترین هتل ها در شهر رشت، هتل پامچال است. این هتل در سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۵ نیز بازسازی شده است. این هتل سه ستاره یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت خانوادگی است.

سفر به شهر باران‌های نقره‌ای با فلای تودی

به هر گوشه از این کره خاکی که بخواهید سفر کنید، «فلای تودی» به کمک شما خواهد آمد. «مجموعه فلای تودی» چندین سال است که درزمینه فروش اینترنتی بلیط هواپیما فعالیت داشته و پس از مدتی امکان رزرو آنلاین هتل را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. به همین خاطر بهترین هتل های رشت را می‌توانید از طریق وب‌سایت این مجموعه رزرو کنید. کافیست وارد وب‌سایت فلای تودی شوید تا برای سفرهایتان به هیچ مجموعه دیگری نیاز نداشته باشید.