همانطور که از عنوان این مطلب نیز مشخص است، اجاره خودرو در دبی آسان‌ترین روش حمل و نقل در این شهر پرزرق و برق است. اگر مسافر تفریحی یا تجاری دبی باشید می‌دانید که جابجایی با وسیله‌های سیستم حمل و نقل همگانی کار چندان ساده‌ای نیست. بنابراین برای اینکه کار خود را راحت کنید می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در دبی شرکت‌های مختلف اعم از کافه رنت استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط اجاره ماشین در دبی توصیه می‌کنیم که در ادامه همراه ما باشید.

مزایای اجاره خودرو در دبی

اجاره خودرو در دبی مزایای متعددی دارد. برخی از مهم‌ترین موارد عبارتند از:

بهینه‌سازی و مدیریت بهتر زمان: هنگامی که خودرو اجاره می‌کنید دیگر لازم نیست برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی منتظر بمانید. با این کار می‌توانید کاملاٌ بر اساس برنامه خودتان حرکت کرده و یا توقف داشته باشید.

آسایش بیشتر در سفر: با داشتن دسترسی به خودروی اجاره‌ای سفری راحت‌تر را تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید وسایل شخصی و خریدهای خود را به راحتی جابجا کنید.

آزادی عمل بیشتر در جابجایی: با اجاره کردن ماشین امکان توقف و استراحت در هر نقطه‌ای که می‌خواهید وجود دارد. این امر به شما اجازه می‌دهد تا از دیدنی‌های دبی، حتی مواردی که قصد دیدن آنها را نداشتید نیز نهایت بهره را ببرید.

داشتن گزینه‌های متنوع در انتخاب ماشین: شما می‌توانید خودرویی را انتخاب کنید که هم با سلیقه شما سازگار باشد و هم با بودجه‌تان مطابقت داشته باشد.

کاهش هزینه‌: با توجه به قیمت نسبتاً پایین سوخت و قیمت نسبتاٌ بالای کرایه‌های ماشین در امارات، استفاده از خودروی شخصی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از تاکسی یا اتوبوس است.

با در نظر گرفتن این مزایا اجاره خودرو می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد، مخصوصاً اگر می‌خواهید در دبی به راحتی به گشت و گذار بپردازید. اما پیش از اجاره مطمئن شوید که با قوانین رانندگی و شرایط اجاره در دبی آشنا هستید تا از هرگونه مشکل احتمالی پیشگیری کنید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی

برای اجاره خودرو مستاجر باید تصاویری از گواهینامه رانندگی بین‌المللی، ویزا و پاسپورت خود را ارائه دهد. همچنین پرداخت مبلغ اجاره به علاوه ودیعه نقدی به عنوان ضمانت الزامی است. مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی می‌توانند از طریق واتساپ، ایمیل، تلگرام یا پیام‌رسان‌های داخلی ارسال شوند.

در صورت رزرو آنلاین لازم است این مدارک در بخش مربوطه در وب‌سایت آپلود شوند. پس از تأیید مدارک و رزرو، قرارداد اجاره در دفتر مرکزی یا هنگام تحویل خودرو در دبی امضا خواهد شد. برای تکمیل رزرو و مشاهده قیمت‌ها، به صفحه شعبه اجاره خودرو در دبی کافه رنت مراجعه کنید.

اجاره خودرو در دبی

توجه داشته باشید که مدارک ذکر شده برای اجاره خودرو بدون راننده است. اگر ماشین را به صورت با راننده اجاره کنید لازم نیست که هیچ نوع مدرکی ارائه کنید. ماشین را انتخاب می‌کنید و پس از ثبت و تایید قرارداد، ماشین به همراه راننده در روز و مکان موعود منتظر شما خواهد بود.

نکات مهم اجاره ماشین در دبی

برای اینکه بتوانید به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن، یک ماشین در دبی اجاره کنید لازم است که به برخی از نکات توجه داشته باشید.

  • پرداخت هزینه اجاره با هر نوع ارز امکان‌پذیر است.
  • مبلغ اجاره می‌تواند در زمان تحویل خودرو در شعبه دبی یا شعبه اصلی در تهران پرداخت شود.
  • حداقل سن برای اجاره خودرو 19 سال است.
  • فرد اجاره کننده باید گواهینامه بین‌المللی یا گواهینامه رانندگی در امارات را داشته باشد.
  • در زمان تحویل دو نسخه از قرارداد اجاره خودرو ارائه می‌شود. یکی برای مستاجر و دیگری برای شرکت.
  • راننده باید شخص اجاره‌کننده باشد. اگر همراهی قصد رانندگی دارد باید مدارک او نیز ارسال شود.
  • گواهینامه‌های کشورهایی مانند آمریکا، اسپانیا، انگلیس و غیره نیازی به گواهینامه بین‌المللی ندارند.
  • ودیعه ضمانت پس از 15 روز کاری بازگردانده می‌شود.
  • هزینه ترانسفر و تحویل خودرو در محل مورد نظر 50 درهم است.

هزینه اجاره خودرو در دبی

به طور مشخص نمی‌توان راجع به هزینه‌های اجاره خودرو در دبی صحبت کرد. در اصل برای اینکه اطلاع دقیقی از هزینه‌ها به دست آورید لازم است که به شرکتی که قصد اجاره ماشین را دارید مراجعه کنید. این مراجعه می‌تواند حضوری و یا اینترنتی باشد. به طور مثال اگر به صفحه اجاره خودرو در دبی کافه رنت مراجعه کنید لیستی از ماشین‌های مختلف را خواهید دید.

اجاره خودرو در دبیماشین‌های اجاره‌ای در دسه دسته اقتصادی، خانوادگی و لوکس طبقه بندی شده‌اند. ماشین‌هایی که برچسب اقتصادی را دارند را می‌توان با مبلغ کمتری اجاره کرد. ماشین‌های خانوادگی نیز قیمت متوسطی دارند. اما ماشین‌هایی که در دسته لوکس طبقه‌بندی شده‌اند از دو دسته دیگر گران قیمت‌تر هستند. در ادامه می‌توانید یک نمونه از قیمت‌های اجاره ماشین در دبی را مشاهده کنید.

مدل 2022 شورلت اسپارک: تخفیف 30% اعمال شده و قیمت از 70 درهم در روز شروع می‌شود.

مدل 2021 میتسوبیشی میراژ: با تخفیف 9%، قیمت از 100 درهم در روز آغاز می‌شود.

مدل 2021 هیوندای النترا: با کاهش 14% در قیمت، از 120 درهم در روز قابل اجاره است.

مدل 2020 هیوندای سوناتا: قیمت اجاره این خودرو از 220 درهم در روز است.

بنز GLB: این مدل لوکس با قیمتی از 430 درهم در روز عرضه می‌شود.

لطفا توجه داشته باشید که این نرخ‌ها ممکن است بر اساس نوع مدل، خودرو مدت زمان اجاره و شرایط خاص ارائه شده توسط کافه رنت متفاوت باشد. علاوه بر این برای اجاره هر خودرو معمولاً نیاز به پرداخت ودیعه‌ای به مبلغ 1,000 درهم است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و آخرین به‌روزرسانی‌ها پیشنهاد می‌شود به وب‌سایت کافه رنت مراجعه نمایید یا با نمایندگی آنها تماس بگیرید.

مسیر و هزینه سالیک در دبی

سیستم «سالیک» که برای پرداخت هزینه‌های تردد در برخی معابر امارات متحده عربی به کار می‌رود، در دبی بدون نیاز به درگاه‌های فیزیکی و به صورت کاملاً خودکار عمل می‌کند. هزینه تردد در مسیرهای زیر به شرح است:

در خیابان شیخ زاید محدوده البرشا: تردد با هزینه‌ای معادل ۵ درهم برای هر بار عبور.

در خیابان شیخ زاید محدوده الصفا: هزینه تردد ۵ درهم برای هر بار گذر.

پل القرهود واقع در خیابان شیخ زاید: عبور از این پل با پرداخت ۵ درهم برای هر بار.

پل المکتوم قرار گرفته در خیابان ام هریر: تردد با هزینه ۵ درهم برای هر بار با این تفاوت که از ساعت ۱۰ شب پنجشنبه تا ۶ صبح شنبه تردد رایگان است.

الممزر شمالی: هر بار عبور با هزینه ۵ درهم.

الممزر جنوبی: تردد با پرداخت ۵ درهم برای هر بار.

تونل هواپیما در خیابان بیروت: هزینه تردد ۵ درهم برای هر بار عبور.

در صورتی که طی یک ساعت از هر دو درگاه شمال و جنوب الممزر عبور کنید تنها یک بار هزینه از حساب شما کسر می‌شود.

اجاره خودرو در دبیآخرین سخن

با مطالعه این مطلب دانستیم که اجاره خودرو در دبی آسان‌ترین روش حمل و نقل است. این روش مزایای تعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها آزادی عملی است که اجاره خودرو به شما می‌دهد. با استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر اجاره ماشین اعم از کافه رنت می‌توانید ماشین ارزان قیمت تا لوکس و گران قیمت را با توجه به نیازهای خود اجاره کنید.

امتیاز مقاله