در جست‌وجوی مقصدی امن و بی‌خطر برای سفر، بسیاری از مسافران تمایل دارند به شهرهایی سفر کنند که امنیت بالا، نرخ جرم و جنایت پایین و فرهنگی مهمان‌نواز دارند؛ برای مثال توکیو در ژاپن یکی از امن‌ترین شهرهای جهان برای سفر، دارای سیستم امنیتی قوی، حضور فعال نیروهای امنیتی و نرخ جرم و جنایت پایین است. سنگاپور نیز با زیرساخت‌های امنیتی پیشرفته، نظم عمومی خوب، کیفیت بالای سیستم حمل و نقل عمومی و رعایت قوانین سختگیرانه، شهری بی‌خطر و یکی دیگر از امن‌ترین شهرهای جهان برای مسافرت است. شهرهایی مانند کپنهاگ در دانمارک، وین در اتریش و زوریخ در سوئیس نیز شهرهایی با امنیت بالا و فرهنگی دوستانه برای سفر شناخته می‌شوند. انتخاب یکی از این‌ها به‌عنوان امن‌ترین کشورهای جهان برای سفر علاوه بر معیارهای بالا، به ترجیحات شخصی نیز وابسته است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر را معرفی کنیم.

امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفرامن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر کدام شهرها هستند؟

جالب است بدانید امن‌ترین شهرهای جهان در قاره اروپا و در شهرهای اروپایی قرار دارند. پس می‌توانید با بررسی‌های خود از بهترین فصل تور اروپا مطلع شوید و سفری لذت‌بخش برای خود رقم بزنید. گفتنی است برخلاف قاره اروپا بیشتر کشورهایی که در قاره‌های آفریقا، آسیا و آمریکا قرار دارند، کم و بیش با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

از جمله امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر، می‌توان شهرهای زیر را به ترتیب رتبه‌بندی نام برد:

ریکیاویک، شمالی‌ترین پایتخت جهان

ریکیاویک، پایتخت کشور ایسلند در فاصله‌ای بسیار کم از مدار قطبی واقع شده است و رتبه اول را در میان امن‌ترین شهرهای جهان به خود اختصاص داده است. همچنین این شهر یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و با توجه به فاصله بسیار کمی که از قطب شمال دارد، مسلماً نباید انتظار آب و هوای گرم را در سفر به آن داشته باشید. طول روزهای زمستانی ریکیاویک تنها در حد چهار ساعت است و ۲۰ ساعت بعدی، هوا کاملاً تاریک خواهد بود؛ در‌حالی‌که خورشید در تابستان ریکیاویک، تقریباً غروب نمی‌کند و همواره در آسمان است.

چشمه‌های آبگرم فوق‌العاده، بازدید از وال‌های غول‌پیکر، تفریحات زمستانی، موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی، همه از جاذبه‌های دیدنی شهر ریکیاویک هستند که در طول اقامت امن خود بهتر است از آن‌ها بهره ببرید. از سوی دیگر، بهتر است به هیچ وجه خوردن غذاهای دریایی خوش‌طعم و فوق‌العاده این کشور را که با گوشت نهنگ تهیه می‌شوند از دست ندهید.

امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفرکپنهاگ، پایتخت زیبا و آرام کشور دانمارک

کپنهاگ، دومین شهر در لیست امن‌ترین شهرهای جهان برای سفر است که می‌تواند مقصدی فوق‌العاده برای سفر شما باشد. این شهر به‌دلیل تنوع بالایی که در عرضه خوراکی‌های مختلف و لذیذ دارد، به شهرت رسیده است؛ از این‌رو با سفر به آن می‌توانید از خوردن شیرینی‌های فوق‌العاده و خوش‌طعم یا صرف یک وعده غذایی لذیذ و متفاوت در یک رستوران لذت ببرید. این شهر جزء شادترین و امن‌ترین شهرهای جهان است و با سفر به آن، مسلماً می‌توانید با خیال راحت از اماکن دیدنی بازدید کنید یا در طبیعت زیبا و چشم نواز این شهر گشت و گذار کنید.

البته توجه داشته باشید که کپنهاگ اصلاً شهری ارزان نیست و بهتر است در طول سفر خود، پول کافی به همراه داشته باشید. از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به باغ‌های زیبای تیوولی، کاخ کریستین برگ، موزه و گالری ملی دانمارک، اسکله نیهاون و برج دایره اشاره کرد.

مونترال، دومین شهر پرجمعیت کانادا

مونترال، دومین شهر پرجمعیت در کانادا و سومین شهر در لیست امن‌ترین شهرهای جهان برای سفر است. آب و هوای این شهر در فصل تابستان گرم و مرطوب و در فصل زمستان، سرد و برفی است. مردم این شهر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و غذاهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند، شباهت بسیار زیادی به طعم غذاهای پاریسی دارند؛ درنتیجه گشت و گذار در مونترال، حال و هوایی اروپایی دارد. وجود موزه‌های دیدنی، دومین باغ گیاه‌شناسی بزرگ در جهان، ساختمان‌های تاریخی، پارک‌های زیبا، کلوب‌های موسیقی و رستوران‌های فوق‌العاده، از جمله دلایلی هستند که شما را برای بازدید از این شهر ترغیب خواهند کرد.

شما تقریباً در تمامی فصول سال می‌توانید به مونترال زیبا سفر کنید؛ چراکه در فصل تابستان، هوای این شهر بسیار مطلوب و دوست‌داشتنی است و در فصل زمستان می‌توانید از تفریحات زمستانی هیجان‌انگیز مثل اسکی بهره بگیرید. البته اگر سفر در زمستان را ترجیح می‌دهید، باید به شما بگوییم بسیار خوش‌شانس هستید؛ زیرا در این فصل، بیشتر هتل‌ها و اماکن دیدنی، تخفیفات ویژه‌ای را برای مسافران مونترال در نظر می‌گیرند.

آمستردام، شهر باران و گل‌های لاله

کشور هلند به کشور گل‌ها شهرت دارد؛ درنتیجه با سفر به آمستردام، با شهر زیبای تزیین‌شده با گل‌های متنوع و به‌خصوص گل‌های لاله مواجه خواهید شد. منظره شهر آمستردام در فصول گرم سال، شبیه تابلوی نقاشی بسیار زیبا یا یک کارت پستال است. خانه‌های قدیمی به‌جای‌مانده از قرن هفدهم، آسیاب‌های بادی، گل‌های لاله و مزارع گل و دوچرخه‌های رنگارنگ، همه و همه حال و هوایی فوق‌العاده به این شهر می‌بخشند. علاوه ‌بر مزارع زیبای گل، جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز در آمستردام واقع شده‌اند که بازدید از آن‌ها، قطعاً ارزشش را خواهد داشت.

موزه‌های زیبا، کلیساهای دیدنی، پارک‌های سرسبز با گل‌های رنگارنگ و تورهای هیجان‌انگیز از جمله برنامه‌های تفریحی هستند که با تور فرانسه از آن‌ها استفاده خواهید کرد، اما بهتر است بدانید آمستردام شهری گران است و برای لذت بردن از تفریحات متنوع آن به صرف هزینه زیادی نیاز دارید.

امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفرسئول، پایتخت زیبای کره جنوبی

سئول زیبا، شهری قرار گرفته روی رودخانه هان و شهری بسیار رؤیایی برای سفر است. آب و هوای مرطوب قاره‌ای در کنار تفریحات فوق‌العاده، مقصد گردشگری جذابی برای شما خواهد بود. از سوی دیگر، بهتر است بدانید این شهر، یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است و تقریباً تمامی کوچه‌ها و پس کوچه‌های آن به دوربین مداربسته مجهز هستند.

سفر به سئول در فصل بهار، حال و هوای دیگری دارد. خیابان‌ها در این فصل، سراسر پوشیده از شکوفه‌های بهاری هستند و زیبایی بی‌نظیری به شهر می‌بخشند. در این فصل، شما می‌توانید عکس‌هایی بسیار زیبا و دیدنی ثبت کنید. اماکن دیدنی سئول نیز بسیار متنوع هستند و بازدید از آن‌ها برای شما هیجان‌انگیز خواهد بود. قدم زدن در کنار رود هان، بازدید از اماکن دیدنی از جمله سیاره آبی سئول یا برج معروف نام سان، خرید از فروشگاه‌های کره‌ای و شرکت در فستیوال‌های هیجان انگیز از جمِله تفریحاتی هستند که در سئول از آن‌ها لذت خواهید برد.

سنگاپور، یکی از امن‌ترین شهرهای آسیایی

اگر دوست دارید به یکی از امن‌ترین شهرهای جهان برای سفر مسافرت کنید که در قاره آسیا قرار گرفته است، سنگاپور گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این شهر پایتخت کشور سنگاپور، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. همچنین با وجود آب و هوای چهار فصل و عالی خود، در هر فصلی از سال میزبان گردشگران از سراسر جهان است. لازم است بدانید بیشتر مردم این شهر می‌توانند به‌خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند؛ درنتیجه در طول سفر خود به سنگاپور، مشکلی برای برقراری ارتباط با دیگران نخواهید داشت.

سنگاپور، شهری مدرن و پیشرفته با طبیعتی بسیار زیبا و فوق‌العاده است. همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در آن سبب می‌شود سفر شما هیجان‌انگیز باشد. جنگل‌های انبوه و باغ‌های متنوع این شهر، محلی عالی برای تهیه عکس‌های متفاوت و بی‌نظیر هستند. باغ وحش‌های زیبا و مجموعه‌های تفریحی متنوع این شهر سبب شده‌اند سفر به سنگاپور پر از هیجان باشد.

با توجه به ورود سالانه شمار زیادی از گردشگران به سنگاپور، سیستم حمل و نقل فوق العاده‌ای در این شهر ایجاد شده است. این موضوع، مزیت و برتری محسوب شده و شرایط رفاهی را برای گردشگران مساعد می‌کند.

امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفرتوکیو، پیشرفته‌ترین شهر دنیا

توکیو، پایتخت کشور ژاپن، یکی از امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر شناخته می‌شود. در طول سفر خود به این شهر، ممکن است گمان کنید به آینده سفر کرده‌اید! چراکه توکیو بسیار پیشرفته است و تکنولوژی‌هایی که در این شهر استفاده می‌‌شوند، در تمام دنیا بی‌نظیرند. آسمان‌خراش‌های بسیار بلند و باشکوه توکیو، در نظر اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در وهله بعد، غذاهای رنگارنگ و بسیار زیبایی که در رستوران‌های شهر سرو می‌شوند، شما را شگفت‌زده خواهند کرد. شما می‌توانید طعم این غذاها را که پیش‌تر شاید فقط در انیمه‌های ژاپنی دیده بودید، بچشید. جشنواره شکوفه‌های گیلاس در توکیو، همواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شهر بوده و هست. این جشنواره که در فروردین و اردیبهشت برگزار می‌شود، برای لذت بردن از طبیعت ژاپن و شکوفه‌های صورتی رنگ معروف آن فوق‌العاده است. همچنین اگر در تابستان به توکیو سفر می‌کنید، می‌توانید از جشنواره آتش بازی و پایکوبی در این فصل، لذت ببرید.

برلین، شهر تاریخ و هنر در قلب اروپا

برلین، پایتخت زیبا و باشکوه کشور آلمان است که پیشینه تاریخی بسیار پرفراز و نشیبی دارد. ساختمان‌های تاریخی و قدیمی و وجود موزه‌های متنوع، دلایلی برای بازدید از این شهر زیبا و دیدنی هستند. سفر به برلین، به‌خصوص به هنرمندان و علاقه‌مندان به تاریخ و هنر توصیه می‌شود. کافه‌ها و رستوران‌های واقع‌شده در خیابان‌های سنگفرش شده، حس و حالی فوق‌العاده دارند و بهترین محل برای استراحت شما در عصری زیبا خواهند بود.

همچنین می‌توان گفت این شهر، یکی از امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر است که از جمله جاذبه‌های دیدنی آن می‌توان به دروازه براندنبرگ، جزیره موزه، یاد بود دیوار برلین، کاخ شارلوتنبورگ، کلیسای یاد بود قیصر ویلهلم و… اشاره کرد.

امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفرلندن، مقصدی برای یک سفر رؤیایی

لندن، پایتخت کشور انگلیس است که قدمت آن به دو هزارسال پیش برمی‌گردد. وجود جاذبه‌های تاریخی در کنار تفریحات مدرن، امکانات رفاهی برای گردشگران و امنیت بسیار بالا، این شهر را به یکی از بهترین و امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر تبدیل کرده است. بزرگ‌ترین گالری‌ها و موزه‌های هنری جهان نیز در لندن واقع شده‌اند. با وجود اینکه لندن شهری نسبتاً گران است، امکانات تفریحی رایگان متنوعی نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. گوشه گوشه شهر لندن، یک ساختمان تاریخی یا یک موزه هنری قرار گرفته است و همین موضوع، این شهر را به بهشت دوستداران فرهنگ و هنر تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی لندن بسیار متنوع و بی‌شمار هستند؛ به‌گونه‌ای‌که این تنوع می‌تواند شما را گیج کند. با تور پاریس و لندن و دیدن این جاذبه‌های زیبا و چشم‌نواز، لحظاتی به‌یادمادنی را برای خود ثبت کنید. از جمله اماکن دیدنی و جذاب لندن می‌توان به کاخ باکینگهام، برج لندن و تاور بریج، موزه بریتانیا، بیگ بن و ساختمان پارلمان، گالری ملی، موزه ویکتوریا و آلبرت، میدان ترافالگار و صومعه وست مینستر اشاره کرد.

سیدنی، شهری ساحلی در شمار امن‌ ترین شهرهای جهان برای مسافرت

استرالیا، یکی از دیدنی‌ترین و امن‌ ترین کشورهای جهان برای سفر است که شهر زیبا و فوق‌العاده سیدنی را در خود جای داده است. شهر سیدنی، زیباترین سواحل و بندرگاه‌های جهان را دارد و با وجود جاذبه‌های دیدنی متنوع خود، همواره توجه گردشگران را برای سفر به این شهر جلب می‌کند. پارک‌های متنوع و زیبای سیدنی، همواره فرصتی عالی و دردسترس برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر هستند. این شهر به‌خاطر وجود تنوع گونه‌های جانوری خود از شهرت بالایی برخوردار است که بیشتر آن‌ها را فقط در مستندهای حیات وحش دیده‌اید.

از جمله جاهای دیدنی سیدنی می‌توان به خانه اپرای سیدنی، پل بندرگاه سیدنی، منطقه راکس، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، ساختمان ملکه ویکتوریا، برج سیدنی، سواحل و بندرگاه‌های دیدنی، منطقه حفاظت‌شده بارانگارو، باغ وحش تارونگا و… اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله، ده مورد از امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر را به شما معرفی کردیم که بسیاری از آن‌ها در قاره اروپا قرار دارند. جالب است بدانید امن‌ ترین کشورهای جهان برای سفر، شامل هلند، دانمارک، ایسلند، استرالیا، نروژ، کانادا، آلمان، سوئد، سوئیس، نیوزیلند، اسپانیا، ایرلند، امارات متحده عربی، بریتانیا و بلژیک هستند که پایتخت بیشتر آن‌ها نیز در شمار امن‌ ترین شهرهای جهان برای سفر است. حال شما از تجربه سفر به خود به شهرهای مختلف جهان صحبت کنید و به ما بگویید امنیت شهر مقصد خود را چگونه ارزیابی کرده‌اید؟ آیا سفر به آن شهر یا کشور را به سایر خوانندگان این مطلب توصیه می‌کنید یا خیر؟