تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ خوشمزه + انواع روشهای تهیه آن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سوسیس تخم مرغ یکی از غذاهای مغذی است که طعم بی‌نظیر آن باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. میل کردن سوسیس تخم مرغ برای همه‌ی وعده‌ها می‌توان انتخاب خوشمزه‌ای باشد. این غذا خیلی سریع آماده می‌شود و ارزش غذایی بالایی دارد. پروتئین، آهن، کلسیم و آمینواسیدهایی که در سوسیس تخم مرغ وجود دارد، انرژی لازم برای کار کردن به‌مدت طولانی را به مصرف‌کنندگان می‌دهد. طبخ این غذای خوشمزه کمتر از نیم ساعت زمان می‌برد و به‌دلیل مواد لازم کم و در دسترس آن می‌توان از آن به‌عنوان یک گزینه همیشگی برای میز غذایتان استفاده کنید.

طرز تهیه سوسیس تخم مرغمواد لازم برای تهیه سوسیس تخم مرغ ساده

این غذا، مواد موردنیاز بسیار کمی دارد که در جدول زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مقادیر گفته شده برای ۵ نفر مناسب است:

مواد غذایی لازم مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
سوسیس (ترجیحاً سوسیس گوشت) ۴۰۰ گرم
پودر خردل یک قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
گوجه‌فرنگی ۲ عدد بزرگ
روغن یا کره حیوانی به میزان لازم

دستور پخت سوسیس تخم مرغ ساده

برای تهیه این غذای خوشمزه لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. خرد کردن سوسیس‌ ها

برای آماده کردن سوسیس‌ها، لازم است آن‌ها را مطابق سلیقه خود برش دهید. سپس مقدار مناسبی کره یا روغن را در ماهیتابه‌ای با اندازه بزرگ قرارداده و اجازه دهید گرم شود. سپس سوسیس‌‌ها را درون ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید. بهتر است سوسیس‌ها کمی پهن خرد شوند تا در هنگام تفت خوردن، نسوزند. سپس گوجه‌های خرد شده را به آن‌ها اضافه کنید و صبر کنید تا آب گوجه به‌خوبی کشیده شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • نکات:
  • اگر از کره برای سرخ کردن سوسیس استفاده می‌کنید، حتماً برای سرخ کردن سوسیس حرارت گاز را کم کنید.
  • سعی کنید سوسیس‌ها را به اندازه یکسان خرد کنین تا همه‌ی آن‌ها یک‌دست سرخ شوند.
  • سوسیس‌ها را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌ها به‌خوبی سرخ شوند.
  • حتماً برای یک‌دست شدن سوسیس تخم مرغ، ابتدا پوست گوجه‌ها را بگیرید و سپس آن‌ها را خرد کنید.
  1. آماده کردن تخم مرغ‌ ها

برای این مرحله لازم است تخم مرغ‌ها را در یک کاسه گود بشکنید. سپس پودر خردل و نمک را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. این مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را به سوسیس‌ها اضافه کنید. اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها بپزند و سفتی مناسبی پیدا کنند. شما می‌توانید تخم مرغ‌ها را به‌طور مستقیم روی سوسیس‌ها بشکنید و بدون هم زدن اجازه دهید که قوام بگیرند. این روش برای عاشقان نیمرو گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. همچنین می‌توانید پس از پخته شدن تخم‌ مرغ‌ها ۲ ورقه پنیر گودا را به آن‌ها اضافه کنید‌ و سپس با قرار دادن آن در فر، بالای آن را گریل کنید‌.

طرز تهیه سوسیس تخم مرغسوسیس تخم مرغ ترکیه‌ای

همانطور که می‌دانید این غذای خوشمزه به سبک و سیاق‌های مختلفی طبخ می‌شود. یکی از روش‌های پرطرفدار تهیه سوسیس تخم مرغ به روش ترکیه‌ای یا همان املت سوجوک است. این سوسیس دارای ادویه‌های مخصوص تند و گوشت چرخ کرده گاو یا بره است. رنگ قرمز و طعم تند این سوسیس باعث می‌شود که سوسیس تخم مرغ شما طعم و ظاهر هوس‌انگیزتری داشته باشد.

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ ترکیه‌ ای

این غذای خوشمزه را می‌توان به‌عنوان شام یا صبحانه مقوی درنظر گرفت. مواد موردنیاز برای طبخ املت سوجوک به‌راحتی در هر مکانی قابل حصول هستند. در جدول زیر مواد موردنیاز برای سرو ۵ نفر آورده شده است. این مواد عبارتند از:

مواد لازم میزان مصرف
تخم مرغ ۴ عدد
سوسیس سوجوک ۴۵۰ گرم
گوجه فرنگی (ترجیحاً گوجه گیلاسی) ۳۰۰ گرم
روغن یا کره حیوانی به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • برای تهیه سوسیس تخم مرغ ترکیه‌ای ابتدا می‌بایست، سوسیس سوجوک را مطابق با سلیقه خود خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله گاز قرار دهید و مقداری روغن یا کره را درون آن بریزید. با تکان دادن ماهیتابه سعی کنید همه جای آن به روغن آغشته شود. این کار برای این است که زیر همه‌ی سوسیس‌ها روغن قرار بگیرد و سوسیس به ماهیتابه نچسبد.
  • پس از اینکه مطمعن شدید که روغن گرم شده، سوسیس‌ها را کف ماهیتابه بچینید. پس از آن می‌توانید گوجه گیلاسی‌هایی که از وسط به دو نیم کرده‌اید را به سوسیس‌ها اضافه کنید. در این مرحله برای نرم شدن گوجه‌ها کمی نمک را به آن‌ها اضافه کنید. سپس سوسیس‌ها را زیر و رو کنید. این موضوع باعث می‌شود که طعم سوسیس با روغن دست بدهد.
  • بهتر است در این مرحله سوسیس‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و تخم مرغ‌ها را درون ماهیتابه بشکنید. سپس نمک را به آن‌ها اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را هم نزنید و اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها از حالت خامی دربیایند. فلفل سیاه را در این مرحله فراموش نکنید! این ادویه تند عطر و بوی املت شما را هوس‌انگیزتر خواهد کرد. پس از پخته شدن تخم‌ مرغ‌ها سوسیس‌ها را روی آن بچینید. سوسیس تخم مرغ‌ ترکیه‌ای شما آماده است.

نکاتی در مورد سوسیس تخم مرغ ترکیه‌ای

این املت به‌طور اصولی اینگونه طبخ می‌شود، حال برخی افراد تمایل دارند که به آن قارچ، گوشت چرخ کرده یا ذرت اضافه کنند. این موضوع سلیقه‌ای است و می‌تواند به املت سوجوک شما تنوع ببخشد. همچنین برخی افراد تمایل دارند که از پیاز تفت داده شده در این املت استفاده کنند. ممکن است شما از جمله کسانی باشید که از پودر آویشن برای تزئین این غذا استفاده می‌کنند. املت سوجوک را می‌توانید با نان سنگک، تافتون یا لواش میل کنید. از جمله مخلفاتی که با سوسیس تخم مرغ ترکیه‌ای سرو می‌شود می‌توان به زیتون شور، خیارشور، پیاز و دوغ اشاره کرد.

سوسیس تخم مرغ با رب

اضافه کردن رب به سوسیس تخم مرغ همه ما را به یاد قهوه‌خانه‌های سنتی می‌اندازد. این غذای خوشمزه یک گزینه همه پسند بوده و عطر خوش آن شما را برای امتحان کردن آن وسوسه می‌کند. هرچند که این غذا یکی از فست فودها محسوب می‌شود، ولی ارزش غذایی آن بسیار بالاست. وجود تخم مرغ و سوسیس به‌عنوان منابع مهم پروتئینی می‌تواند انرژی کافی برای شروع روز را به شما بدهد. با ما باشید تا ریز به ریز طرز تهیه سوسیس تخم مرغ با رب یا همان املت سوسیس را برای شما رمز‌گشایی کنیم.

مواد لازم برای تهیه سوسیس تخم مرغ ربی

این مواد را می‌توان به‌راحتی در هر خانه‌ای پیدا کرد! مقادیر ذکر شده در جدول زیر برای ۵ نفر مناسب است. مواد لازم برای املت سوسیس عبارتند از:

مواد لازم میزان لازم
تخم مرغ ۴ عدد
سوسیس( بسته به سلیقه می‌توانید از سوسیس آلمانی، بلژیکی یا گوشت استفاده کنید) ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن یا کره حیوانی به میزان لازم

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ با رب

  • ابتدا سوسیس‌ها را به صورت حلقه حلقه یا اُریب خرد می‌کنیم. ماهیتابه‌ای با اندازه مناسب را انتخاب کرده و روی گاز قرار می‌دهیم. سپس روغن یا‌ کره را به ماهیتابه اضافه می‌کنیم تا همه قسمت‌های ماهیتابه در آن پخش شود. در مرحله بعد سوسیس‌های حلقه حلقه شده را به روغن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که سرخ شوند.
  • در این مرحله رب گوجه فرنگی را به سوسیس‌ها اضافه کرده و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه تفت می‌دهیم. این مخلوط را نگه دارید تا طرز تهیه تخم مرغ‌ها را به شما بگوییم.
  • در ماهیتابه دیگر نیمرو درست کنید و روی آن نمک بپاشید. البته می‌توانید ابتدا تخم مرغ‌ها را در ظرفی با همزن دستی هم بزنید و سپس آن‌ها را سرخ کنید. این موضوع به سلیقه شما برمی‌گردد! پس از پخته شدن تخم‌ مرغ‌ها مخلوط رب و سوسیس را روی تخم مرغ‌ها قرار دهید. غذای شما آماده است! می‌توانید آن را با نان تازه سنگک و مخلفات دلخواهی که سراغ دارید نوش جان کنید. برخی افراد مقداری پنیر پیتزا را نیز روی سوسیس تخم مرغ اضافه می‌کنند. این باعث می‌شود که کالری غذای شما بیشتر شده و احساس سیری بیشتری به شما بدهد.

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ رژیمی

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که مایل باشید سوسیس تخم مرغ خوشمزه را امتحان کنید؛ ولی از کالری بالای این غذا و چاق شدن واهمه داشته باشید. سوسیس تخم مرغ رژیمی بهترین گزینه برای شماست. یک موضوع خوشحال کننده این است که سوسیس تخم مرغ سرشار از لسیتین، پروتئین و انواع مواد معدنی از قبیل سدیم و کلسیم است. کم بودن قند و بالا بودن مقدار پروتئین در این غذا نشان می‌دهد که این غذا می‌تواند ساعت‌ها احساس گرسنگی را از شما دور کند‌. در ادامه دستور پخت سوسیس تخم مرغ رژیمی را برای شما بازگو می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه سوسیس تخم مرغ رژیمی

ترکیبات این غذای خوشمزه بسیار کم و ساده است. جدول زیر مواد لازم برای طبخ ۵ نفر را نشان می‌دهد.

مواد لازم میزان لازم
تخم مرغ ۴ عدد
سوسیس مرغ ۲۰۰ گرم
روغن زیتون یا کنجد ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و سبزیجات(آویشن، پونه کوهی، نعناع و…) به میزان لازم

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ رژیمی

نکته‌ای که بهتر است همین اول به آن اشاره کنین این است که بهتر است از ماهیتابه‌های نچسب از جنس تفلون یا چدن استفاده کنید. این موضوع به این دلیل است که ممکن است درصورت عدم استفاده از ماهیتابه نچسب، به‌دلیل روغن کم، تخم مرغ یا سوسیس به کف ماهیتابه بچسبد. خب حالا نوبت آن رسیده که این غذای خوشمزه را شروع کنیم!

  • ابتدا سوسیس‌های مرغ را به‌صورت حلقه‌هایی با قطر حدود ۱ سانتی خرد کنید‌. سوسیس مرغ کالری و چربی کمتری نسبت به سوسیس گوشت دارد. روغن را با کمک برس به کف ماهیتابه خوب پخش کنید. سپس سوسیس‌ها را روی آن بچینید. اگر دوست داشتید می‌توانید از چند گوجه گیلاسی در کنار سوسیس‌ها استفاده کنید. ماهیتابه را به مدت ۱۵ دقیقه در حرارت ۳۷۵ درجه آون فر فرار دهید.
  • پس از خارج کردن ماهیتابه، تخم مرغ‌ها را به سوسیس مرغ سرخ شده اضافه کنید و مجدداً آن‌ها را درون فر قرار دهید. این زمان نیز حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا تخم مرغ‌ها خوب قوام بگیرند. پس از اینکار سوسیس تخم مرغ رژیمی شما آماده است. می‌توانید روی آن را با سبزیجات معطر و فلفل سیاه تزئین کنید. برای کالری کمتر، می‌توانید از نان‌های رژیمی برای سرو این غذا استفاده کنید. نکته مهم در طبخ سوسیس تخم مرغ رژیمی این است که می‌توانید با‌جای فر از گاز با حرارت کم هم استفاده کنید. همچنین بهترین ماهیتابه برای طبخ سوسیس تخم مرغ رژیمی، ماهیتابه دو دره رژیمی است. این ماهیتابه به‌دلیل داشتن درب و تفلون نسوز، باعث می‌شود که سوسیس و تخم مرغ کاملا پخته شده، بدون اینکه به کف قابلمه بچسبند.

سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا و قارچ

اگر از کسانی هستید که طعم‌های برپایه قارچ، فلفل دلمه و پیتزا را دوست دارید، می‌توانید این غذا را امتحان کنید! سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا و قارچ یک غذای کاملی محسوب می‌شود و می‌تواند برای وعده ناهار نیز درنظر گرفته شود. این خوراک کالری فراوانی دارد و برای کودکانی که از خوردن تخم مرغ امتناع می‌کنند، بسیار مناسب است. همچنین سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا و قارچ می‌تواند انتخاب مناسبی برای ورزشکاران هم محسوب شود‌.

طرز تهیه سوسیس تخم مرغمواد لازم برای تهیه سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا و قارچ

اگر هوس کردید که این غذا را طبخ کنید، نیازی به خرید مواد متنوعی ندارید و تنها با چند مواد ساده می‌توانید خیلی سریع این غذا را آماده کنید. این مواد عبارتند از:

مواد لازم میزان لازم (برای ۵ نفر)
تخم مرغ ۴ نفر
سوسیس با طعم دلخواه ۴۰۰ گرم
روغن به میزان لازم
پنیر پیتزا ورقه‌ای یا رنده شده ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل، آویشن به میزان لازم

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ با پنیر پیتزا و قارچ

برای طبخ این غذا، مراحل زیر می‌بایست به‌ ترتیب پیش روند:

  • سوسیس‌ها و قارچ‌ها را به قطعات یکسان خرد کرده و کنار بگذارید‌. دقت داشته باشید که اسلایس‌های قارچ را تا حد امکان نازک بگیرید تا آب کمتری به خود جذب کنند. مقدار مناسبی روغن را درون ماهیتابه به خوبی پخش کنید. پس از اطمینان از داغ شدن روغن، سوسیس‌ها را روی آن پخش کنید و اجازه دهید که سرخ شوند. پس از سرخ شدن آن‌ها را از ماهیتابه دربیاورید و کنار بگذارید.
  • در این مرحله نوبت سرخ کردن قارچ‌هاست. قارچ‌ها را به روغن اضافه کرده و خوب تفت دهید. این مرحله ممکن است کمی زمان‌بر باشد، زیرا آب قارچ باید کاملاً کشیده شود. پس از طلایی شدن قارچ‌ها آن‌ها را بیرون بیاورید. درصورت تمایل می‌توانید بعد از سرخ کردن قارچ‌ها، فلفل دلمه‌ای را نیز تفت دهید و خارج کنید.
  • اکنون نوبت شکست تخم مرغ‌هاست! تخم مرغ‌ها را درون همان ماهیتابه بشکنید و اجازه دهید تا خوب پخته شوند. نمک و فلفل را اضافه کنید. و سوسیس و قارچ‌های سرخ شده را روی تخم مرغ بچینید.
  • در مرحله آخر پنیر پیتزا رنده شده را بر روز این مخلوط اضافه کنید. سپس برای گریل شدن پنیر پیتزا می‌توانید به‌مدت ۳ دقیقه آن را در فر گریل کنید. اگر به فر دسترسی ندارید، می‌توانید درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید تا رنگ پنیر پیتزا قهوه‌ای شود. درصورت تمایل بر روی پنیر پیتزا، آویشن آسیاب شده یا فلفل سیاه بریزید. این غذا حس چشیدن یک پیتزای خانگی را برای شما به‌همراه دارند!

نکات کلیدی در پخت انواع سوسیس تخم مرغ

با وجود ساده بودن تهیه این غذای فست فودی، نکاتی وجود دارد که توجه به آن‌ها سوسیس تخم مرغ شما را منحصربه‌فرد خواهد کرد! در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم:

  • مقدار نمک کمی بریزید: فراموش نکنید که سوسیس فراورده‌ای است که نمک زیادی دارد. پس نباید نمک این غذا به اندازه املت یا نیمرو باشد.
  • گوجه‌ها و قارچ‌ها را خوب سرخ کنید: دقت داشته باشید که این مواد دارای آب زیادی هستند که درصورت کشیدن نشدن آن، طعم سوسیس تخم مرغ شما را بسیار بد می‌کند. پس حتما مطمعن شوید که این مواد به‌خوبی سرخ شده‌اند.
  • کره را زیاد داغ نکنید: اگر از کره استفاده می‌کنید، باید درطول پخت حرارت گاز کاملاً ملایم باشد؛ زیرا کره در حرارت بالا خیلی زود طعم خود را از دست می‌دهد.
  • از سوسیس‌های مرغوب استفاده کنید: با توجه به اینکه طعم اساسی یان خوراک از سوسیس است، توصیه می‌شود که از سوسیس‌های باکیفیت، معتبر و تازه استفاده کنید.

سخن پایانی

همه ما در بسیاری از مواقع هوس میل کردن غذاهای ساده و خوشمزه را می‌کنیم. این غذاها بهترین گزینه برای زمانی هستند که وقت کافی برای پخت پلو و غذاهای دیگر نداریم. سوسیس تخم مرغ یک غذای مقوی است که خیلی سریع آماده می‌شود. در این غذا با وجود داشتن پروتئین زیاد، خبری از گوشت نیست! پس نیازی به صبرکردن زیاد برای آماده شدن آن وجود ندارد. پروتئین، چربی‌های گوشت سوسیس در کنار آمینواسیدهای ضروری تخم مرغ باعث می‌شود که این غذا گزینه مناسبی برای کودکان و جوانان پرجنب و جوش باشد! روش‌های متنوعی برای پخت این غذا وجود دارد، که امتحان کردن آن‌ها بسیار لذتبخش است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *