تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

با ۱۰ شرط اولیه مهاجرت بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

10 شرط اولیه مهاجرت

بدون شک در طول زندگی اکثر ما پیش آمده است به موضوع مهاجرت و گرفتن اقامت یک کشور خاص فکر کنیم.ولی آیا شرایط اولیه مهاجرت را داریم ؟ از کجا و چگونه برای گرفتن اقامت یک کشور خاص باید اقدام کنیم ؟ و خیلی سوالات دیگر در این مقاله از مقالات راهنمای مهاجرت در مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با 10 شرط اولیه مهاجرت که ضرروی است آشنا خواهیم کرد.پس اگر قصد مهاجرت کردن دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید همچنین اگر بفکر گرفتن اقامت از طریق مهارت هستید پیشنهاد میکنیم از آموزش های وب سایت فرادرس استفاده کنید.

مختصری درباره دلایل مهاجرت بدایند :

مهاجرت در اصل به معنی نقل مکان کردن مردم از کشوری به کشوری دیگر برای پیدا کردن کار مناسب و یا بالا بردن کیفت زندگی و تحصیل است.معمولا دو عامل اصلی وجود دارد که باعث مهاجرت می شود یکی عوامل نامساعد مانند بیماری ، مسائل سیاسی ، فقر , کمبود غذا , بیماری بلایای طبیعی و… و یکی دیگر عوامل جذب کننده و مساعد مانند امکانات بهداشتی بهتر و پیشرفته تر ، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی‌ های سیاسی و…


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نقل مکان مردم از یک کشور به کشور دیگر از زمانهای قدیم بوده و هست. که امروز به شکلهای مختلف و قوانینی خاص انجام میشود. « مهاجرت » در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک ملیت – کشور به کشور دیگر، که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می‌شود. مهاجرت به‌ طور ضمنی به اقامت درازمدت با مهاجرت اطلاق می‌شود توریستها و بازدید کنندگان موقتی و کوتاه مدت به‌ عنوان مهاجر شناخته نمی‌شوند؛ اما با وجود این، مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار (به‌طور نمونه برای مدت کمتر از یک سال) اغلب به‌ عنوان شکلی از مهاجرت به حساب می‌آیند.

10 شرط اولیه مهاجرت

از مهمترین شرایط اولیه مهاجرت :

  • پشتکار زیاد
  • داشتن بودجه و سرمایه کافی
  • داشتن هدف مشخص
  • مهارت کافی
  • داشتن تحصیلات کافی
  • اتکا به خود
  • فقط راه های قانونی
  • استفاده از وکیل خوب
  • داشتن سن قانونی ۱۸ سال
  • اعضای خانواده را از یاد نبرید

در ادامه بطور کامل درباره هریک از شرایط اولیه توضیح خواهیم .

1- پشتکار زیاد

اولین نیاز برای مهاجرت گرفتن تصمیم راسخ و قاطع است . اگر برای گرفتن اقامت و یا مهاجرت کردن تردید دارید به هیچ عنوان برای این کار اقدام نکنید. از آنجایی که فرهنگ ما ایرانیان بطوری است که به روابط خانوادگی بسیار پایبند هستیم و اکثر ما تاقطت دوری اطرافیانمان را نداریم، بنابراین باید به این نکته توجه کنید که در صورت ترک وطن همه دوستان، آشنایان و خانواده‌ تان را از دست خواهید داد… به موضوعاتی از این قبیل خوب فکر کنید و بدانید باید نهایت پشتکار خود را به کار بگیرید.

پیشنهاد می کنیم اگر فقط فکر مهاجرت را در سر می پرورانید این موضوع را با کسی مطرح نکنید و پس از تصمیم جدی در این رابطه، در جستجوی بهترین روش مهاجرتی برآیید تا نُقل مجلس غریبه و آشنا نشوید.

2- داشتن بودجه و سرمایه کافی

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم راه های مختلفی برای مهاجرت کردن وجود دارد ؛ اما همیشه مهاجرت کردن خوب نیست چرا که در اکثر مواقع موجب شکست میشود اما برای موفقیت در مهاجرت باید بودجه و پول کافی داشته باشید. اگر به دنبال مهاجرت ارزان میگردید میتوان از  طریق گرفتن اقامت تحصیلی اقدام کنید که جزء ارزان ترین روش های مهاجرت بحساب می آید. اگر بودجه کافی برای مهاجرت را ندارید؛ در جستجوی راه و روش های مهاجرتی نباشید چون سرانجام نتیجه ای جز اتلاف انرژی در بر نخواهد داشت و زمانی که بوجه کافی را جمع کنید احتمالا قوانین مهاجرتی تغییر کرده اند.

این سوال کاملا اشتباه است و در واقع هیچ پاسخی برای آن وجود ندارد زیرا هر نوع مهاجرت و هر مقصدی برای مهاجران هزینه های مختلفی در برخواهد داشت. در رابطه با بودجه با خودتان صادق باشید و تصور نکنید با فروش یکسری از لوازم جزی مانند خودرو، لوازم منزل و… میتوانید مهاجرت موفقی داشته باشید.اگر تصیمیم دارید تا مهاجرت تحصیلی انجام دهید میتوانید با یادگیری و تهیه آموزش زبان های خارجی راه را برای گرفتن مهاجرت تحصیلی برای خود آسانتر کنید

10 شرط اولیه مهاجرت

۳- داشتن هدف مشخص

اگر تصمیم گرفتیداید که مهاجرت کنید حتما برای خود اهدافی را مشخص کنید اینکه اهدف شما از مهاجرت چیست ؟ تصمیم به ادامه تحصیل یا کار  دارید ؟ و یا فقط هدف رفتن از کشور را دارید؟ بهتر است از همان ابتدا هدف خود را برای مهاجرت مشخص کنید.گفتن عباراتی مثل زندگی بهتر، آسایش، آرامش و … کافی نیست زیرا هیچگونه ضمانتی وجود ندارد تا بتوانید در کشوری که برای اقامت انتخاب کرده اید به زندگی ایده آل و لوکسی برسید. پس بهتر است حتما هدفی داشته باشید تا برای دست یافتن به آن با همه سختی ها بجنگید

۴- مهارت کافی

خیلی از مردم این تصویر را در ذهن خود دارند که با مهاجرت کردن میتواند کار مناسبی را پیدا کنند و از پس هزینه های خود در کشور مقصد برآیند اما آیا این سوال از خود پرسیده اید که من از طریق چه مهارتهای میتوانم در آمد کسب کنم ؟ اگر هیچ مهارت خاصی ندارید شک نکنید که در مهاجرت کاری نمیتوانید موفق شوید. بخاطر اینکه دلیلی وجود ندارد که کشورهای دیگر خواستار جذب نیروی غیر ماهر باشند و روی تبعه خارجی سرمایه گذاری کنند. پس میتوان گفت یکی از اصلی ترین شرط اولیه مهاجرت داشتن مهارت کافی است.

۵- داشتن تحصیلات کافی

یکی از شرایط اولیه مهاجرت داشتن تحصیلات است که فرد مهاجر یا باید برای ادامه تحصیل تصمیم به مهاجرت داشته باشد یا اینکه دارای تحصیلات بالایی باشد. همه ما میدانیم که امروزه بدون داشتن سواد و مهارت نمیتوانیم در هیچ جای این کره خاکی موفق شویم و زندگی ایده آلی داشته باشیم. در کل به این نکته توجه کنید که بدون داشتن تحصیلات و مهارت مهاجرت بسیار سختی را در پیش خواهید داشت و در کل غیر ممکن خواهد بود. البته در برخی از موارد استثنا نیز وجود دارد

۶- اتکا به خود

این نکته را فراموش نکنید که اگر مهاجرت کردید باید به خود متکی باشید داشتن دوست و اقوام در کشورهای دیگر نمیتواند خیلی به شما کمک کند.اگر بخواهیم با دید باز به این موضوع نگاه کنیم متوجه میشویم  که وجود اقوام  یا دوستان یک امتیاز محسوب شده و کار را برای مهاجرت کردن آسان میکند ولی حقیقت این است که پس از رسیدن به کشور مقصد باید بتوانید خودتان بدون هیچ پشتوانه ای و تنها با اتکا به نفس زندگی تان را از همه لحاظ تامین کنید. در کشورهای پیشرفته جهان این روزها هزینه زندگی زیاد است و اغلب، زوج ها هر دو کار می کنند تا از پس هزینه های زندگی برآیند. بنابراین اقوام و آشنایان نمی توانند هزینه زندگی فرد مهاجر را پرداخت کنند و اگر هم این کار را انجام دهند سرانجام روزی فراخواهد رسید که از این کار دست خواهند کشید. پس اگر ایده‌ خاصی برای کسب درآمد در کشور مقصد ندارید، اقدام به مهاجرت نکنید.

۷- فقط راه های قانونی

هیچ وقت به مهاجرت های غیر قانونی فکر نکنید، چون با این کار دیگر نه در وطن تان جایی خواهید داشت و نه در مقصد. معایب راه های غیر قانونی بسیار زیاد هستند مانند: عدم امنیت جانی و مالی، قانون شکنی، آینده ای تاریک و… تنها مزیت این روش رسیدن به کشور مقصد است اما پس از آن چه نقشه ای دارید؟

۸- استفاده از وکیل خوب

بله درست است که بدون وکیل مهاجرت هم میشود مهاجرت موفقی داشت اما این موضوع برای خیلی از افراد صدق نمیکند. برخی از افراد هستند پرونده های مهاجرتی پیچیده ای دارند و نیاز دارند تا یک وکیل یا مشاور مناسب کارهای آنها را پیش ببرد. در خیلی از موارد نیز پیش آمده است که وکیل های مهاجرت هم نتوانسته اند در برخی از پرونده های اقامتی موفق شوند؛ پس از مشاوره با وکیل نهراسید و برای کمی صرفه جویی در هزینه ها نزد وکلای بی تجربه و ناکارآمد نروید.

۹- مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

از شرایط اولیه مهاجرت داشتن سن قانونی ۱۸ سال است و برای پسران علاوه بر این نکته، باید دوران سربازی خود را گذراننده باشند یا دارای کارت پایان خدمت باشند. خیلی از جوانان هستند که تصمیم دارند که بدون داشتن کارت پایان خدمت و رفتن به دوره سربازی اقدام به مهاجرت کنند؛ باید قاطعانه بگوییم که وجود کارت پایان خدمت یک قانون است و راه های گریز از آن غیر قانونی بوده و تنها در زمانی که مهاجر وضعیت خاصی داشته باشد به او اجازه مهاجرت بدون کارت پایان خدمت داده می شود. این تبصره اغلب مربوط به روش های تحصیلی می شود و به هیچ عنوان همه گیر نیست.

۱۰- اعضای خانواده را از یاد نبرید

اگر تصمیم دارید تا به صورت خانوادگی یعنی با همسر، فرزند یا پدر و مادرتان مهاجرت کنید .باید به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی های تک تک آن ها می تواند در بهبود شرایط و روند مهاجرتی شما تاثیر گذار باشد پس همه شرایط خود و اعضای خانواده‌ تان را در نظر بگیرید و با مشاور یا وکیل خود در میان گذارید.

10 شرط اولیه مهاجرت
10 شرط اولیه مهاجرت

سخن آخر

در این مقاله درباره 10 شرط اولیه مهاجرت توضیح دادیم پس اگر تصمیم جدی برای گرفتن اقامت یک کشور خاص را دارید پیشنهاد میکنیم حتما از آموزش های آنلاین وب سایت فرادرس برای سرعت بخشیدن به روند گرفتن اقامت خود اقدام کنید.

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (FaraDars) از قدیمی‌ ترین وب‌سایت‌ های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۳۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *