تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت

بیمه در کانادا؛ آرامش خاطر مهاجران ایرانی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کانادا کشوری بزرگ با آب‌وهوای متنوع است. این کشور مهاجرپذیر دارای اقتصادی پویا و رو به‌ رشد است. با این‌حال، زندگی در کانادا می‌تواند برای هر فرد چالش‌برانگیز باشد، به‌ خصوص اگر حوادث یا بیماری‌های غیرمنتظره به وجود آید. در چنین مواقعی بیمه مانند یک چتر نجات برای محافظت از شما در برابر این چالش‌ عمل می‌کند. بیمه می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های پزشکی، خسارت به اموال، ازدست‌دادن درآمد و سایر هزینه‌های غیرمنتظره را پوشش دهید.

در کانادا بیمه اهمیت فراوانی دارد و بخش مهمی از دستگاه مالی این کشور است. انواع مختلفی از بیمه در کانادا وجود دارد که شامل بیمه خانه، بیمه خودرو، بیمه عمر، بیمه درمانی و بیمه مسافرتی می‌شود. در این مطلب قصد داریم انواع بیمه در کانادا، شرایط و هزینه‌های لازم برای اخذ هر کدام را بررسی کنیم.

بیمه در کاناداسیستم درمانی کانادا چگونه است؟

سیستم مراقبت بهداشتی کانادا با نام مدیکر (Medicare) با بودجه عمومی تأمین می‌شود و تحت این سیستم، همه ساکنان کانادا بدون پرداخت هزینه‌های درمانی سنگین، می‌توانند به خدمات پزشکی و بیمارستانی اورژانسی رایگان، دسترسی داشته باشند. در سیستم درمانی کانادا، به جای یک برنامه ملی متمرکز، 13 برنامه بیمه بهداشت و درمان استانی و منطقه‌ای وجود دارد و دولت‌های استانی و دولت فدرال به طور مشترک در این سیستم نقش دارند.

در واقع دولت فدرال درباره قوانین مربوطه تصمیم‌گیری می‌کند و بودجه‌ را در اختیار استان‌ها می‌گذارد و دولت‌های استانی هم مسئولیت مدیریت، سازماندهی و ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی به ساکنان را دارند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

وضعیت خدمات درمانی مهاجران خارجی در کانادا

طبق قانون سلامت کانادا، شهروندان کانادایی و مقیم می‌توانند به خدمات مراقبت‌های بهداشتی رایگان دسترسی داشته باشند. کارگران خارجی با مجوز کار معتبر (ورک پرمیت) و دانشجویان بین‌المللی هم می‌توانند برای بیمه سلامت عمومی درخواست دهند اما گردشگران با ویزای توریستی کانادا باید هزینه‌های درمانی را خودشان بپردازند.

از آن جایی که سیستم درمانی کانادا همه هزینه‌های پزشکی را پوشش نمی‌دهد (مانند هزینه دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی و داروها)، برخی از افراد بعد از مهاجرت به کانادا باید به طور جداگانه برای پوشش باقی هزینه‌ها از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

سیستم بیمه درمانی در کانادا

کانادا دو نوع بیمه دولتی و خصوصی به شهروندان و افراد مقیم کانادا ارائه می‌کند. بیمه دولتی امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی اورژانسی را فراهم می‌کند. در مقابل برای خدماتی مانند مراقبت‌های دندان‌پزشکی و بینایی، داروها و خدمات فیزیوتراپی، شهروندان مجبورند بیمه خصوصی خریداری کنند.

شرکت‌های بیمه خصوصی هم قوانین خود را برای تعیین میزان حق بیمه و خدمات مورد بیمه دارند. برخی از انواع بیمه خصوصی عبارتند از: بیمه‌ی دندان پزشکی، بیمه مسافرتی، بیمه حیوانات خانگی، بیمه عمر و بیمه از کارافتادگی.

انواع بیمه در کانادا

انواع مختلفی از بیمه در کانادا وجود دارد که هر کدام با هدف خاصی طراحی شده‌اند. برخی از انواع بیمه در کانادا عبارتند از:

بیمه درمانی: کانادا یکی از جامع‌ترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان را دارد و دسترسی رایگان به مراقبت‌های اورژانسی و ویزیت منظم پزشک را برای همه شهروندان و ساکنان دائمی خود فراهم کرده است. با این حال، سیستم درمانی کانادا همه‌ خدمات پزشکی را پوشش نمی‌دهد و برای بعضی از درمان‌های پزشکی حتی شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا هم باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشند. بیمه درمانی هزینه‌های پزشکی مانند ویزیت پزشک، هزینه درمان و داروها را پوشش می‌دهد. هزینه بیمه درمانی در کانادا بسته به میزان پوشش بیمه و شرکت ارائه دهنده آن متفاوت است.

بیمه خودرو: داشتن بیمه ماشین در کانادا برای همه رانندگان اجباری است. این بیمه هزینه خسارت وارده به وسیله نقلیه و خسارت مالی ناشی از وسیله نقلیه بیمه‌گذار را پوشش می‌دهد. هزینه بیمه ماشین در کانادا به عواملی مانند استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و مدل خودرو بستگی دارد.

بیمه خانه: بیمه خانه (بیمه صاحب خانه) هزینه خسارت وارده به خانه مانند آتش‌سوزی، سرقت یا خرابی را پوشش می‌دهد. برای مثال در صورت خرابی ساختمان و وسایل آن، اگر در بیمه قید شده باشد، شرکت بیمه موظف است هزینه تعمیر خانه و تعویض وسایل و حتی هزینه‌های اضافی زندگی (مانند هزینه‌ اقامت در هتل) را بپردازد. برخلاف بیمه خودرو، داشتن بیمه خانه الزامی نیست.

بیمه مستأجر: بیمه مستأجر برای پوشش هزینه‌ی خسارات وارد شده به وسایل شخص مستأجر طراحی شده و در صورت بروز حادثه یا آسیب به اموال اجاره شده، هزینه آن پرداخت می‌گردد. داشتن بیمه مستأجر در کانادا اجباری نیست، اما ممکن است در زمان امضای قرارداد اجاره‌نامه، صاحب‌خانه شرط داشتن بیمه مستأجر را گذاشته باشد.

بیمه در کانادابیمه عمر در کانادا: در صورت فوت شخص دارنده بیمه عمر، به ذی‌نفعان کمک هزینه‌ای پرداخت می‌شود. سن یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت بیمه عمر است. هر چه فرد جوان‌تر باشد، حق بیمه کمتری پرداخت می‌کند. به علاوه، هزینه بیمه عمر برای مردان بیشتر از زنان است (زنان معمولاً حدود 10 تا 25 درصد کمتر از نرخ مردان، حق بیمه پرداخت می‌کنند).

بیمه ازکارافتادگی: اگر به دلیل بیماری یا جراحت، فرد دیگر توانایی کار کردن نداشته باشد، می‌تواند از بیمه از کارافتادگی استفاده کند. این بیمه در پرداخت هزینه‌های پزشکی و سایر هزینه‌های مرتبط با ناتوانی فرد، از او حمایت مالی می‌کند.

بیمه بیکاری: بیمه بیکاری در کانادا به افراد بیکاری که در جست‌وجوی کار هستند، کمک مالی می‌کند. برای این بیمه‌نامه، متقاضی باید حداقل تعداد ساعت کار در 52 هفته گذشته را پرکرده باشد و ثابت کند که در طول این مدت به دنبال کار بوده اما به دلایلی موفق نشده کار پیدا کند.

بیمه بیماری بحرانی: بیمه بیماری‌های بحرانی، در صورت تشخیص بیماری‌هایی مانند سرطان، حمله قلبی یا سکته، به فرد حمایت مالی ارائه می‌کند. بیمه بیماری بحرانی در پوشش هزینه‌های پزشکی، درآمد از دست رفته و سایر هزینه‌های مالی مرتبط با بیماری، به فرد کمک کند.

بیمه بازنشستگی: بیمه بازنشستگی در کانادا (CPP) یک برنامه دولتی است که به کانادایی‌هایی که بازنشسته شده‌اند، مبلغی را به طور ماهانه پرداخت می‌کند. هزینه حق بیمه معمولاً بستگی به سن متقاضی در زمان بازنشستگی دارد و مبلغ دریافتی ماهانه هم بسته به میانگین درآمد سالانه هر کس متفاوت است. از شرایط بیمه بازنشستگی در کانادا می‌توان به داشتن حداقل 60 سال سن اشاره کرد.

بیمه درمانی گروهی در کانادا (مزایای کارمندان): بیمه درمانی گروهی نوعی بیمه درمانی است که به گروهی از افراد مانند کارکنان یک شرکت یا اعضای یک سازمان ارائه می‌شود. در این نوع بیمه درمانی، کارفرما یا سازمان بیمه‌گذار هزینه بیمه را پرداخت می‌کند و کارکنان یا اعضای گروه می‌توانند با پرداخت حق بیمه کمتر از مزایای آن بهره‌مند شوند. این بیمه معمولاً هزینه‌های پزشکی، مراقبت‌های دندان‌پزشکی و خرید داروها را پوشش می‌دهد.

بیمه سوپر ویزا: دارندگان سوپر ویزا باید در طول اقامت خود بیمه درمانی داشته باشند. بیمه درمانی دارندگان سوپر ویزا باید:

  • از زمان ورود به کانادا، حداقل یک سال اعتبار داشته باشد؛
  • مراقبت‌های بهداشتی و هزینه بستری در بیمارستان را پوشش دهد؛
  • هزینه‌های درمانی را تا حداقل 100 هزار دلار کانادا پوشش دهد.

بیمه زایمان در کانادا: در صورتی که فرد باردار باشد، باید وضعیت خود را به شرکت بیمه مربوطه اطلاع دهد تا در دوران بارداری هم تحت پوشش بیمه درمانی باشد. معمولاً برنامه‌های مراقبت بهداشتی استانی یا منطقه‌ای کانادا مراقبت‌های دوران بارداری و زایمان را هم پوشش می‌دهند.

بیمه دانشجویی در کانادا: افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند باید بیمه درمانی داشته باشند. هر استانی از نظر هزینه‌های درمانی و موارد تحت پوشش سیستم متفاوتی دارد. در بسیاری از استان‌ها مؤسسات آموزشی بسته‌های بیمه درمانی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی هزینه‌های پزشکی، کنسلی سفر و سایر خساراتی که ممکن است در طول سفر رخ دهد را پوشش می‌دهد.

فرق بیمه مسافرتی کانادا و بیمه خدمات درمانی سفر این است که بیمه خدمات درمانی به طور خاص برای پوشش هر گونه هزینه پزشکی در طول سفر است. اما بیمه مسافرتی شامل مواردی مانند لغو سفر، گم شدن چمدان و فوریت‌های پزشکی هم می‌شود.

بیمه در کاناداخرید بیمه در کانادا و مراحل آن

خرید بیمه در کانادا پیچیدگی خاصی ندارد و فقط کافیست با توجه به نیاز و شرایط خود برای خرید بیمه اقدام کنید. در ادامه مراحل کلی خرید بیمه بررسی شده است.

  1. نیازهای خود را شناسایی کنید: بر اساس شرایط فردی و نیاز خود، نوع بیمه را مشخص کنید.
  2. شرکت‌های بیمه و مواردی که هر شرکت پوشش می‌دهد را بررسی کنید: بعد از این که نوع بیمه مشخص شد، در مورد شرکت‌های بیمه ارائه‌دهنده آن تحقیق کنید و بیمه‌نامه‌ها را با هم مقایسه کنید. در هنگام مقایسه، محدودیت‌های پوشش، حق بیمه و فرانشیزها (مبلغی که در ابتدا به شرکت بیمه پرداخت می‌شود) را در نظر بگیرید.
  3. درباره نرخ بیمه با شرکت‌های مختلف صحبت کنید: با این کار می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و بهترین بیمه و شرکت بیمه را انتخاب کنید.
  4. حق بیمه را بپردازید: حق بیمه معمولاً به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می‌شود. از نحوه‌ی پرداخت و زمان آن مطمئن شوید تا از وقوع هر گونه مشکل و جریمه جلوگیری کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید هنگام خرید بیمه در کانادا، آگاهانه تصمیم بگیرید.

شرایط خرید بیمه در کانادا

برای خرید بیمه در کانادا، معمولاً باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن حداقل 18 سال سن؛
  • داشتن آدرس اقامت معتبر؛
  • داشتن سابقه کاری و اعتباری خوب.

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه در کانادا

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه در کانادا بسته به نوع بیمه‌ای که خریداری می‌کنید، متفاوت است. با این حال، معمولاً باید اسناد زیر را ارائه کنید:

  • مدارک هویتی (برای مثال پاسپورت یا کارت اقامت)؛
  • مدارک مربوط به محل سکونت (مانند قرارداد اجاره)؛
  • مدارک اثبات مالکیت (برای برخی از بیمه‌ها مانند بیمه خانه و بیمه خودرو)؛
  • اسناد اطلاعات مالی (ممکن است اطلاعات درآمد یا سایر اسناد مالی برای ارزیابی توانایی فرد در پرداخت حق بیمه لازم باشد)؛
  • سابقه پزشکی یا گواهی معاینه پزشکی (برای بیمه عمر و بیمه درمانی).

هزینه بیمه در کانادا

برای دریافت بیمه، باید ماهانه یا سالانه حق بیمه پرداخت کنید. مبلغ حق بیمه ممکن است در طول زمان تغییر کند. معمولاً میزان مبلغی که به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود به عواملی زیر بستگی دارد.

  • نوع بیمه؛
  • سن؛
  • جنسیت؛
  • سابقه پزشکی (برای بیمه عمر و بیمه درمانی)؛
  • ارزش کالای بیمه شده (برای بیمه خانه و بیمه خودرو)؛
  • نوع و مدل خودرو (برای بیمه خودرو)؛
  • میزان پوشش بیمه

نتیجه‌گیری

بیمه در کانادا یک ضرورت برای زندگی با آرامش است. با داشتن بیمه، می توانید از خود و خانواده خود در برابر حوادث و چالش‌های غیرمنتظره محافظت کنید. بیمه می‌تواند هزینه‌های پزشکی، خسارت به اموال، از دست‌دادن درآمد و یا سایر هزینه‌های غیرمنتظره را پوشش دهد.

انتخاب بیمه در کانادا به نیاز و ترجیحات هر فرد بستگی دارد. موسسه مهاجرتی ادیسه با بیش از ۱۷سال تجربه و داشتن هزاران پرونده موفق در مسیر اخذ اقامت کانادا در کنار شماست و می‌تواند به شما در انتخاب و خرید بیمه مناسب کمک کند. همچنین مشاوران مجرب ادیسه با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای شما، بهترین گزینه‌های مهاجرت را به شما معرفی می‌کنند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. زهره

    مطلب خوبی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *