تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ایران, گیلان

تالاب سوستان گیلان کوه | بهشتی کوچک با زیبایی منحصر بفرد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تالاب سوستان گیلان کوه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی لاهیجان یکی از جاذبه های بسیار زیبای گیلان یعنی تالاب سوستان را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از تالاب های جالب و دیدنی ایران است و از منظره ای زیبا برخوردار می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در گوشه ای از استان گیلان، بهشتی کوچک است که با زیبایی های طبیعی و  منحصر به فرد خود، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، یکی از مناطق طبیعی زیبای گیلان، به نام تالاب سوستان که در شهر لاهیجان بوده و دارای طبیعت چشم نوازش و قابل ستایشی است. 

سوستان یکی از روستا های دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است که به خاطر تالابی که در نزدیکی این روستا معروف است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فاصله این روستا تا مرکز دهستان که روستای سطل سر است 11 کیلومتر، تا شهر لاهیجان 5/0 کیلومتر و تا شهر رشت 5/45 کیلومتر است.

تالاب سوستان گیلان کوه
تالاب سوستان گیلان کوه

تالاب سوستان از تالب های آب شیرین است که در فصول پاییز و زمستان پرآب بوده و در فصل تابستان آز آب آن کاسته می شود. دور تا دور تالاب را نیزار فرا گرفته است، همچنین در داخل و کنار ه های تالاب گیاهان مردابی و درختان جنگلی وجود دارد. این تالاب همانند سایر تالاب های آب شیرین محل زندگی آبزیان و پرندگان می باشد.

زمانیکه در سکوت آرامش بخش این تالاب فرو می روید در گوشه ای از تالاب نیلوفران مردابی را می بینید که گرداگرد یکدیگر پیچیده شده اند، رشد کرده و به سمت آسمان قد کشیده اند.اما اگر با زاویه ی دیگری با این منظره هم سو شوید و به این گیاه خارق العاده نگاه کنید متوجه می شوید که هر نیلوفر با اینکه توانسته است که خود را از بند زمین رها کند و بالا رود اما در عین ناباوری خم می شود و به سمت سایر نیلوفرهایی که نتوانسته اند قد علم کنند بر می گردد دور تا دور آن ها می پیچد و سفر صعود را از نو و با آنها مجددا آغاز می کند. دیدن این قاب عکس بی نظیر الهی و چگونگی طی کردن مسیر از مرداب تا به آسمان نیلوفرها جنبه معنـوی عجیبی را به این تالاب بخشیده است.

انعکاس عکس درختان در آئینه تالاب، انسان را به یک درون نگری ژرف دعوت می کند. گویا در همان لحظه راغب می شوید خودتان را همانند درخت ها در آب ببینید. قدرت این انعکاس طبیعی از چهره انسان توسط آب آنقدر زیاد است که دلتان می خواهد ساعت ها به این قسمت از خودتان که انگار هیچ وقت آن را این گونه ندیده اید خیره بمانید. در همین حین وزش باد از لا به لای نیزار به برکت بخشیدن به این لحظه کمک می کند. نگاهتان را از آب بر می دارید و به آسمان می نگرید. پرنده های جورواجور مشغول پروازند.شاید هوای پرواز به سرتان بزند. شاید رهایی این پرندگان شما را به نوعی از رهایی روح ترغیب کند تا بدانجا که اگر جسمتان ناتوان از پریدن است اما روحتان تا آسمان هفتم نیز می تواند همراه این پرندگان صعود کند.

بوی نم چوب باران خورده که از سمت خانه های چوبی اطراف تالاب به مشام می رسد حال و هوای هر مسافری را خوب می کند.

تالاب سوستان گیلان کوه
تالاب سوستان گیلان کوه

تالاب سوستان داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.

برای رفتن به تالاب سوستان چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندا می کند.

در هنگام سفر به شهر سرسبز لاهیجان حتما از تالاب سوستان هم دیدن کنید چرا که این تالاب واقعا ارزش تماشا دارد.

تالاب سوستان گیلان کوه
تالاب سوستان گیلان کوه

آدرس:‌ ایران، گیلان، لاهیجان، میدان دانشگاه آزاد، به سمت روستای سوستان . انتهای خیابان شقایق، جاده کناری، معدن شن و بعد از آن هم تالاب سوستان است.




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *