تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دیدنی های استانبول, معرفی هتل, هزینه سفر

بهترین بوتیک هتل‌ های استانبول را بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین بوتیک هتل های استانبول که یکی از پرطرف دار ترین شهرها برای سفرهای خارجی ایرانیان به حساب می آید سخن خواهیم گفت.

بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟

هتل‌های بوتیک به دسته‌ای از هتل‌ها اطلاق می‌شود که به دلیل سبک ویژه هنری و معماری خود، شناخته می‌شوند. این هتل‌ها معمولاً کوچکتر از زنجیره‌های هتلی معروف هستند و هدف اصلی آن‌ها لوکس بودن نیست؛ بلکه منحصربه‌فرد بودن و تجربه متفاوتی از اقامت را فراهم می‌کنند.

اصطلاح “هتل بوتیک” در آمریکای شمالی و بریتانیا برای توصیف این نوع هتل‌ها استفاده می‌شود و در حال حاضر به صورت استاندارد در سراسر جهان شناخته می‌شود. این واژه از زبان فرانسوی گرفته شده و در ابتدا برای توصیف فروشگاه‌هایی به کار می‌رفت که کالاهای نایاب و گران‌قیمت را در مقیاس کوچک‌تری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌کردند.

قبل از شروع مطلب بهتر است مختصری درباره شهر استانبول ترکیه بدانید :

شهر استانبول برای بسیاری از مردم به یاد ماندنی و پر از خاطرات است و هنگام یادآوری این شهر، لبخندی روی لب‌هایشان می‌آید. در کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر، مکان‌های فوق‌العاده‌ای را می‌توان دید؛ مکان‌ها و بناهایی که از دوران‌های بسیار قدیمی باقی‌مانده‌اند و مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استانبول (معمولاً به زبان ترکی استانبولی: İstanbul نامیده می‌شود) بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بوسفور و دریای مرمره واقع شده است. تنگهٔ بوسفور، دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره واقع شده است. همچنین بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر قرار دارد.

بهترین فصل سفر به استانبول

استانبول یک شهر بسیار چند وجهی است که تحت تأثیر اقلیم‌های مختلفی نظیر اقیانوسی، مدیترانه‌ای، نیمه استوایی و شرقی قرار دارد. آب و هوای این شهر در هر فصل به شرح زیر است:

– بهار: در این فصل، روزها گرم‌تر و شب‌ها خنک‌تر است. باران‌های نرم بهاری نیز گاهی رخ می‌دهد. شهر در این زمان زنده و رنگین‌تر از هر زمان دیگری است.
– تابستان: در این فصل، روزها گرم و مرطوب است. بارش‌های گرم تابستانی معمولاً اتفاق می‌افتد. این فصل با هجوم گردشگران همراه است.
– پاییز: دمای هوا در این فصل مطلوب و خوشایند است. اما ممکن است با تغییرات غافلگیرکننده‌ای روبه‌رو شوید، از آفتاب تا باران کوتاه.
– زمستان: در این فصل، روزهای سرد و برفی اند. دما معمولاً در حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف، بهترین زمان برای سفر به استانبول بهار و پاییز است که دمای هوایی مطلوب و خوشایندی دارند. در این زمان‌ها هم بارش‌های زیادی مشاهده نمی‌شود و هوا مناسب برای گردشگری است.

استانبول یکی از شهرهای فوق‌العاده ترکیه است که با مکان‌های و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله بازارهای سرپوشیده شهیر خود مشهور است. این بازارها یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان محسوب می‌شوند که می‌توانید در آنها هر آنچه را که نیاز دارید، پیدا کنید.

آداهان استانبول

آداهان استانبول در یک ساختمان زیبا و بازسازی شده به سبک نئوکلاسیک واقع شده که در سال ۱۸۷۴ ساخته شده است. این بوتیک هتل با توجه به زیبایی‌شناسی و سادگی خاصی که به آن داده شده، بسیار جذاب است. اتاق‌های منحصر به فرد آن با مبلمان چوبی سفارشی، ملحفه‌ها و پرده‌هایی از الیاف طبیعی، سینک‌های مرمری اصل، جزئیات معماری همچون سقف‌های طاقی و نقاشی‌های دیواری زیبا، محیطی دلنشین و آرام را برای مهمانان ایجاد می‌کنند.

در طبقه بالایی، رستوران «کشی» قرار دارد که صبحانه، ناهار و شام را با تمرکز بر مواد اولیه بومی و فصلی به مشتریان ارائه می‌دهد. در فصل تابستان، تراس این رستوران با گلدان‌های گل و منظره زیبای شهر به یک بهشت واقعی تبدیل می‌شود که مهمانان را به خود جلب می‌کند.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

سوئیت های توم توم

این ساختمان تاریخی و باشکوه، قبلاً خانه‌ای برای راهبه‌های فرانسوی و برخی از اعضای شناخته شده خانواده «لوانتین» (Levantine) بوده و در منطقه گالاتا واقع شده است. این ساختمان در دهه ۱۸۵۰ ساخته شده و اکنون به یک بوتیک هتل زیبا تغییر کاربری داده است. این هتل را می‌توانید درست روبروی کنسولگری ایتالیا در یک خیابان فرعی آرام پیدا کنید. یکی از سوئیت‌های لوکس و قابل توجه این هتل، “توم توم” (Tomtom) است که دارای یک تراس با منظره زیبای خلیج مارمارا و جاذبه‌های منطقه سلطان احمد است. همچنین تمام امکانات این سوئیت با مبلمان سفارشی و یک جکوزی اختصاصی تکمیل شده است. در طبقه بالایی، شما می‌توانید رستوران “نیکول” (Nicole) را که یکی از بهترین رستوران‌های اعلای استانبول است، پیدا کنید. منوی این رستوران کاملاً از مواد اولیه فصلی تهیه شده است، بنابراین حتماً دسرها و نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید!

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

هیرلوم استانبول

«هیرلوم استانبول» (Heirloom Istanbul) برای کسانی که به محیط زیست توجه ویژه‌ای دارند ایده‌آل است زیرا به مسائل مرتبط با پایداری محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد. این هتل را در یک ساختمان متعلق به دوران عثمانی خواهید یافت. از جمله ویژگی‌های جذاب آن می‌توان به فرش‌های دست بافت ترکی، کاغذ دیواری‌های سازگار با محیط زیست، مبلمان دست ساز چوبی و کاشی‌های ساخته شده از شیشه بازیافتی در حمام اشاره کرد. در کافه و بازار هیرلوم با باغ کوچش، کشاورزان بومی و تولید کنندگان، محصولات خود مانند روغن زیتون از دهکده‌های اژه‌ای را به مهمانان می‌فروشند. همچنین می‌توانید صابون طبیعی، شال‌های دست بافت یا ظروف تراشیده شده از چوب زیتون نیز خریداری کنید.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

سوماهان یکی از بهترین بوتیک هتل های استانبول

«سوماهان» (Sumahan) سابقاً یکی از کارخانه‌های تولید نوشیدنی در دوران عثمانی بود که مورد بازسازی قرار گرفته و به یک بوتیک هتل مدرن در کنار تنگه بوسفر تبدیل شده است. این هتل در منطقه «چنگل کو» (Çengelköy) واقع شده، یک محله ثروتمند در بخش آسیایی شهر، که فاصله زیادی از مرکز شهر دارد. این موقعیت باعث می‌شود که «سوماهان» مقصدی ایده‌آل برای مسافرانی باشد که به دنبال صلح و آرامش کنار آب هستند. همهٔ ۱۳ اتاق این بوتیک هتل به سمت تنگه بوسفر قرار دارند و برخی از آن‌ها دارای شومینه و حتی دسترسی به باغ طبقهٔ همکف هستند. رستورانی کنار ساحل نیز در اینجا وجود دارد که تمام روز باز است.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

هتل جورجز

خیابان سنگفرش «سردار اکرم» (Serdar-ı Ekrem) در گالاتا، یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود و «هتل جورجز» (Georges Hotel) موقعیتی عالی برای لذت بردن از این محله مانند مردم بومی را به شما پیشنهاد می‌کند. اینجا بدون هیچ تابلویی در ورودی، بیشتر شبیه به یکی از آن گنج‌های پنهان گردشگری می‌ماند و رستوران «لو فوموار» (Le Fumoir) آن در طبقه همکف اولین چیزی است که از شما پذیرایی می‌کند. بیست اتاق اینجا همگی سقفی بلند، کفپوش پارکت و مبلمانی مینیمال دارند که بیشتر یادآور خانه‌های به سبک فرانسوی هستند. در طبقه آخر نیز تراسی برای صرف شام و نوشیدنی با منظره استانبول در اختیار دارید.

بهترین بوتیک هتل های استانبول


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *