تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دیدنی های استانبول, معرفی هتل, هزینه سفر

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌ های استانبول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین بوتیک هتل های استانبول کدام اند ؟

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین بوتیک هتل های استانبول که یکی از پرطرف دار ترین شهرها برای سفرهای خارجی ایرانیان به حساب می آید سخن خواهیم گفت.

بوتیک هتل یا هتل بوتیک چیست ؟

هتل بوتیک به آن دسته از هتل‌ هایی گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود مشهور هستند. آنها معمولاً کوچکتر از گراندهتل‌ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آنها نیست؛ بلکه خاص بودن هدف اصلی آنها هستند

«بوتیک هتل» یک اصطلاح تلفیقی است‌که در آمریکای‌شمالی و بریتانیا برای توصیف نوع متمایزی از هتل‌ها بکار گرفته می‌شود (هم‌اکنون این اصطلاح در سراسر دنیا به صورت یک استاندارد استفاده می‌شود). واژه «بوتیک» که از زبان فرانسوی وام گرفته شده در اصل برای نام‌گذاری فروشگاه‌هایی بکارگرفته می‌شد که بصورت تخصصی کالاهای نایاب و گران‌قیمت را در مقیاسی کوچک (در برابر فروشگاه‌های بزرگ و به اصطلاح زنجیره‌ای)، عرضه می‌کردند

قبل از شروع مطلب بهتر است مختصری درباره شهر استانبول ترکیه بدانید :

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می کنند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بهترین فصل سفر به استانبول

شهر استانبول در نیم کره شمالی در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و در نتیجه تحت تأثیر اقلیم های متنوعی چون اقیانوسی، مدیترانه ای و نیمه استوایی و شرجی قرار می گیرد. آب و هوای این شهر در هر فصل به شرح زیر است:

بهار استانبول: استانبول در این زمان روزها گرم‌تر می‌شود و شب‌ها خنکایی ملایم و دوست داشتنی دارد و گهگاهی باران نرمی بهاری نیز می‌بارد. در این فصل، شهر استانبول را رنگین تر و زنده تر از هر زمان دیگری خواهید یافت. میانگین دمای روزها میان ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

تابستان استانبول: روزهای تابستانی استانبول گرم و مرطوب است. گرچه اغلب ساکنین شهر برای فرار از دست گرما به جزایر نزدیک و سواحل روی می‌آورند، بیش‌ترین گردشگران تابستان را برای مسافرت به استانبول انتخاب می‌کنند. بنابراین در اغلب مکان‌های دیدنی، با هجم زیادی از آدم و صف‌های طولانی رو به رو خواهید شد. میانگین دمای تابستان در استانبول میان ۲۸ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد است. بهترین وجه مسافرت به استانبول در تابستان، وضعیت مطلوب کروزهای بسفر و گردش با کشتی‌های استانبول است.

پاییز استانبول: دمای هوا در فصل طلایی برگ‌ریز استانبول بسیار دلپسند و مطلوب است، یعنی در حدود ۲۳ درجه! اما منتظر غافلگیری‌های گه‌گدار طبیعت هم باشید. یک روز ممکن است گرم و خشک باشد و روز دیگر، بسیار خنک با دمای ۱۵ درجه و یا باران‌های کوتاه و شدید غافلگیرتان کند.

زمستان استانبول: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی اند. میانگین دمای روزانه بین ۸ تا ۱۲ درجه است و اغلب بارش ملایم برف هم دور از انتظار نیست.

بنابراین بهترین زمان سفر به استانبول: فصل بهار و پاییز است، زمانی که دمای هوایی مطلوب به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان در انتظار شماست.

استانبول یکی از شهرهای فوق العاده ترکیه است که دارای مکانهای و جاذبه های گردشگری فراوانی است که در کنار این جاذبه ها مراکز خرید متنوعی وجود دارد برخی از این مراکز بازارهای سرپوشیده ای هستند که در آن هرآنچه را که نیاز داشته باشید می توانید تهیه کنید . این بازارهای سرپوشیده یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا بشمار می روند.

آداهان استانبول

«آداهان استانبول» (Adahan Istanbul) در یک ساختمان زیبا و بازسازی شده به سبک نئوکلاسیک، متعلق به سال ۱۸۷۴ قرار داشته و به زیبایی‌شناسی همراه با سادگی توجه ویژه‌ای نشان داده است. چهل اتاق منحصر به فرد این بوتیک هتل، با مبلمان چوبی سفارشی، ملحفه‌ها و پرده‌هایی با الیاف طبیعی، سینک‌های مرمری اصل، جزئیات معماری مانند سقف طاقی و نقاشی‌های دیواری زیبا از شما پذیرایی می‌کنند. در طبقه آخر می‌توانید رستوران «کشی» (Cachi) را پیدا کنید که صبحانه، ناهار و شام با تمرکز بر مواد اولیه بومی و فصلی به مشتریان ارائه می‌کند. در تابستان، تراس رستوران با گلدان‌های گل و منظره زیبای شهر مانند یک بهشت واقعی می‌شود.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

سوئیت های توم توم

این ساختمان تاریخی و باشکوه، زمانی خانه راهبه‌های فرانسوی و برخی از اعضای شناخته شده خانواده «لوانتین» (Levantine) بوده و در گالاتا قرار دارد. این ساختمان در دهه ۱۸۵۰ ساخته شد و امروزه به یک بوتیک هتل زیبا تغییر کاربری داده است. می‌توانید این هتل را درست روبروی کنسولگری ایتالیا در یک خیابان فرعی آرام پیدا کنید. قابل توجه‌ترین سوئیت لوکس «توم توم» (Tomtom) یک تراس با منظره زیبای «خلیج مارمارا» (Marmara) و جاذبه‌های منطقه «سلطان احمد» دارد. همچنین تمام امکاناتش با مبلمان سفارشی و جکوزی اختصاصی تکمیل می‌شوند. در طبقه آخر می‌توانید «نیکول» (Nicole) یکی از بهترین رستوران‌های اعلای استانبول را پیدا کنید و منویی را پیش روی خود ببینید که کاملاً از مواد اولیه فصلی تهیه شده است. باید حتماً دسرها و نوشیدنی‌های اینجا را هم امتحان کنید!

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

هیرلوم استانبول

«هیرلوم استانبول» (Heirloom Istanbul) برای کسانی که به محیط زیست توجه ویژه‌ای دارند ایده‌آل است زیرا به مسائل مرتبط به پایداری محیط توجه ویژه‌ای دارد. این هتل را در ساختمانی متعلق به دوران عثمانی خواهید یافت. فرش‌های دست بافت ترکی، کاغذ دیواری‌های سازگار با محیط زیست، مبلمان دست ساز چوبی و کاشی‌های ساخته شده از شیشه بازیافتی در حمام برخی از مواردی هستند که به جذابیت اینجا اضافه می‌کنند. در کافه و بازار هیرلوم با باغ کوچش، کشاورزان بومی و تولید کنندگان، محصولات خود مانند روغن زیتون از دهکده‌های اژه‌ای را به مهمانان می‌فروشند. می‌توانید صابون طبیعی، شال‌های دست بافت یا ظروف تراشیده شده از چوب زیتون هم خریداری کنید.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

سوماهان یکی از بهترین بوتیک هتل های استانبول

«سوماهان» (Sumahan) سابقاً یکی از کارخانه‌های تولید نوشیدنی دوران عثمانی بود که مورد بازسازی قرار گرفته و به یک بوتیک هتل مدرن در کنار تنگه بوسفر تبدیل شده است. موقعیت این هتل در «چنگل کو» (Çengelköy)، یک محله ثروتمند در قسمت آسیایی که فاصله زیادی با مرکز شهر دارد، به معنی اقامتگاهی ایده‌آل برای مسافرانی است که می‌خواهند صلح و آرامش کنار آب را تجربه کنند. تمام ۱۳ اتاق این بوتیک هتل رو به بوسفر هستند و شومینه و حتی دسترسی به باغ طبقه همکف دارند. رستوران کنار ساحل اینجا تمام روز باز است.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول

هتل جورجز

خیابان سنگفرش «سردار اکرم» (Serdar-ı Ekrem) در گالاتا، یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار رفته و «هتل جورجز» (Georges Hotel) موقعیتی عالی برای لذت بردن از این محله مانند مردم بومی را به شما پیشنهاد می‌کند. اینجا بدون هیچ تابلویی در ورودی، بیشتر شبیه به یکی از آن گنج‌های پنهان گردشگری می‌ماند و رستوران «لو فوموار» (Le Fumoir) آن در طبقه همکف اولین چیزی است که از شما پذیرایی می‌کند. بیست اتاق اینجا همگی سقفی بلند، کفپوش پارکت و مبلمانی مینیمال دارند که بیشتر یادآور خانه‌های به سبک فرانسوی هستند. در طبقه آخر نیز تراسی برای صرف شام و نوشیدنی با منظره استانبول در اختیار دارید.

بهترین بوتیک هتل های استانبول
بهترین بوتیک هتل های استانبول , بهترین بوتیک هتل های استانبول , بهترین بوتیک هتل های استانبول , بهترین بوتیک هتل های استانبول , بهترین بوتیک هتل های استانبول


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *