تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

لذت گردشگری در پارک ملی لار ، مازندران | Lar National Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملی لار

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با پارک ملی لار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک ملی لار که آن را می‌توان جزء محبوب‌ترین دیدنی های دماوند برشمرد، در مرز بین استان تهران و مازندران قرار دارد و با فاصله‌ی نسبتاً نزدیک با شهر تهران می‌تواند مقصدی مناسب برای لذت بردن از طبیعت و اکوسیستم خاص منطقه محسوب شود.

این پارک دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است. چشمه ها و رودخانه های پرآب زیستگاه های امن در دوسوی این دره زیبا طراوت و جذابیت آنرا دوچندان کرده است.پارک ملی لار

گونه های جانوری و گیاهی پارک ملی لار

گونه‌های جانورانی مختلفی در پارک ملی لار زیست می‌کنند که ‌کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، گربه وحشی و عقاب طلایی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها هستند. ماهی قزل‌آلای خال قرمز که از نادرترین گونه‌های قزل‌آلا است نیز در این منطقه یافت می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پوشش گیاهی دشت لار در نوع خود قابل توجه است. اگر در اواخر فصل بهار به دشت لار سفر کنید این منطقه را پوشیده از گل‌های شقایق و انواع گیاهان وحشی خواهید دید. منظره‌ای که در ترکیب با کوه‌های اطراف، نمایی چشم‌نواز را پدید می‌آورد.پارک ملی لار

دیدنی ها و تفریحات پارک ملی لار

دشت شقایق ها: با نزدیک شدن به روزهای پایانی بهار شقایق ها مهمان جای جای پارک ملی لار می‌شوند و جلوه‌ای متفاوت به آن می‌دهند. زیبایی این گل‌ها به حدی است که گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند و آنها را محو تماشا می‌کند.

دریاچه دیوآسیاب: دیو آسیاب دریاچه‌ای دایره‌ای شکل با قطر ۲۰ و عمق ۲ متر است که در میان یک تپه آهکی ۱۰ متری قرار دارد. آب این دریاچه از چشمه‌ای در کف آن تامین می‌شود و دارای مزه ترش و دمایی بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد است. دیوآسیاب به خاطر رنگ زیبایش هر چشمی را به خود خیره می‌کند؛ رنگ آب از آبی روشن تا خاکستری متغیر است و این مساله به تغییرات فصلی، میزان آبدهی و آلودگی آب بستگی دارد.

دریاچه سد لار: دریاچه‌ای در این پارک ملی قرار دارد که بر اثر ساخت سد لار در سال 1361 به وجود آمده است و به عنوان یکی از مرتفع‌ترین دریاچه‌ها شناخته می‌شود. مساحت دریاچه در ارتفاع ۲۵۳۱ متری برابر ۲۹ کیلومتر مربع است و از رودخانه های قزل دره، سفیدآب یا آب‌سفید و دلیچای تذیه می‌کند.پارک ملی لار

رودخانه ها و آبشار لار: رود لار، رود دیوآسیاب، رود سفیدآب، رود ورارود، رود الرم، چهل بره، آب امام پهنک و آب سیاه چال در سراسر این منطقه جریان دارند و با عبور خود حیات گیاهان و جانداران را تضمین می‌کنند. یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه آبشاری است که در دماوند قرار دارد و یکی از زیبایی‌های طبیعت دشت لار محسوب می‌شود.

ماهیگیری: بسیاری از افراد، لار را مقصد خوبی برای ماهیگیری می‌دانند و با وسایل و ابزارشان به سد لار می‌روند. فصل مجاز برای صید ماهی از اول خرداد ماه هر سال آغاز شده و تا شهریور ادامه می‌یابد. پیش از اقدام برای ماهیگیری در این دریاچه لازم است تا پروانه ویژه صید روزانه از واحدهای محیط زیست قوشخانه، پلور و دلیچای کسب کنید و مجوزهای لازم صادر شود.

بازدید در بهار و تابستان

بهترین زمان برای بازدید از دشت لار در فصل‌های بهار و تابستان است. در فصل بهار شما اوج زیبایی طبیعت سرسبز و خارق‌العاده دشت لار را می‌توانید تماشا کنید چرا که در بهار دشت لار میزبان گل‌های شقایق است. در تابستان‌ نیز آب‌وهوای این منطقه خنک و دلپذیر است و گونه‌های مختلف گیاهی و طبیعت سرسبز لار لذت طبیعت‌گردی را دوچندان می‌کنند. همچنین زمان مناسب برای ماهیگیری هم از اوایل خرداد تا پایان شهریور ماه است.

بازدید در پاییز و زمستان

دشت لار در هر فصلی از سال جلوه زیبای مخصوص به خود را دارد حتی در فصل‌های پاییز و زمستان هم تماشایی است. در زمستان ماه‌های دی و بهمن سردترین ماه‌های دشت لار است که اگر سرما دوست هستید می‌توانید در زمستان هم از دشت لار بازدید کنید. در فصل پاییز هم طبیعت دشت لار پاییزی می‌شود و هوا هم سردتر است. به‌طورکلی گردشگران می‌توانند در فصل‌های مختلف سال از دشت لار بازدید کنند.پارک ملی لار

دسترسی

راحت‌ترین راه رسیدن به پارک ملی لار جاده هراز است. مسیری که شما را از سه راهی پلور تا پست ورودی پاسگاه محیط بانی دلیچای می‌رساند. این مسیر ورودی شرقی پارک ملی لار است. مسیر دیگر از روستای گرمابدر می‌گذرد و پس از گذشتن از فشم و این روستا به محیط‌بانی خواهید رسید. چند مسیر کوهنوردی نیز برای رسیدن به دشت لار وجود دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *