در این مقاله از مجله تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا یکی از جدیدترین جاهای تفریحی کیش را مناسب تمامی سنین است مورد معرفی و بررسی قرار دهیم. پس اگر برنامه سفر به جزیره زیبای کیش را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. تا با شهربازی میکامال کیش یا همان اف ای سی آشنا شوید.

مرکز تفریحات و سرگرمی خانوادگی میکامال ( FECmicamall ) در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در طبقه سوم میکامال ظرف مدت 12 ماه طراحی، احداث و اجرا گردید.این مجموعه شامل 4 پروژه هیجان انگیز و متفاوت به نامهای هتل زامبی، انیمیشن استودیو، کیدزلند و نینجا پارک ( ترامپولین پارک ) میباشد. توجهی که در طراحی کانسپت این مجموعه اتفاق افتاده برگرفته از Fec های بزرگ کشورهای مختلف اروپایی و امریکایی بوده است.

fec چیست ؟

اف ای سی ها، مراکز تفریحی بسیار مدرنی هستند که در چند سال اخیر در کشورهای مختلف دنیا مطرح شده اند. این مراکز فراتر از یک شهربازی نقش آفرینی میکنند و با قرار گرفتن چند اترکشن بسیار متفاوت، برخالف شهربازیها که فقط برای کودکان و نوجوانان و بعضاً جوانان هستند، میتوانند سنین مختلف از 3 سال تا 80 سال را تحت پوشش قرار بدهند و تبدیل به مکانی برای تمام اعضای خانواده شوند.

افتخار بر این است که اولین و مدرنترین اف ای سی ایران در میکامال توسط هلدینگ گردشگری ایران فان احداث شده است. این در صورتیست که تا کنون در مالها و مراکز مستقل، تنها نمونه های موجود، شهربازیهای سرپوشیده بوده است.

fec میکامال کیش

طراحی کانسپ این مجموعه حدود 4 ماه به طول انجامید. این کار با بررسی پروژههای بسیار متفاوت در دنیا و بازدید از نمایشگاه های مختلف در حوزه صنعت تفریحات انجام شد. نکته حائز اهمیت این است که در مرحله طراحی پروژه تمام تالش تیم ما بر آن بوده که تمامی این طراحی ها براساس فرهنگ ایران و سالیق مردم ایران بومی سازی شود.

بعد از این مراحل، چندین گروه خارجی در کشورهای مختلف دنیا، کار ساخت این پروژه را آغاز کرده اند. همچنین

حدود 200 نفر در کارگروه های متفاوت مانند زیرساخت، دکور، طراحی صحنه، طراحی لباس، اکسسوار، گروههای

هنری، سینمایی، پتینه، عمرانی و… در جزیره کیش به صورت همزمان اجرای این پروژه را بر عهده داشتند.

این مجموعه با همکاری حدودا 11 کمپانی مختلف خارجی و بیش از 50 شرکت داخلی به صورت موازی احداث پروژه را انجام داده و موفق شد، تمامی مراحل احداث، اجرا و نصب را در طی شش ماه به سرانجام رسانده و در این زمینه نیز رکورد قابل توجهی از خود بجای بگذارد.

یکی از مهمترین ویژگی های این مجموعه توجه به تمسازی و دکورهای عظیم است. استفاده از این دکورهای عظیم و استاندارد باعث جذابیت خاص این پروژه شده است. همچنین در این پروژه، تمام تالش تیم سازنده بر آن بوده تا مخاطب خود را داخل آن تجربه احساس کند.

به طور مثال این تجربه در انیمیشن استودیو با قرار گرفتن اشخاص در دکورهای خاص انیمیشنها و پوشیدن لباسهای کاراکترها و استفاده از اکسسوریهایی ست که توسط تیمهای حرفهای سینمایی ساخته شده و در هتل زامبی که برخالف آنچه به نظر می آید اتاق فرار نیست با القای نقش به هر فرد، این حس القا خواهد شد که مسافری است که وارد هتلی شده که از آن زنده بیرون نخواهد آمد و همین القای نقش به مخاطب باعث دو چندان شدن حس اسرارآمیز یک سفر متفاوت در دل یک هتل ترسناک خواهد بود.

هتل زامبی:

هتل زامبی به مساحت 550 متر مربع در 2 طبقه احداث شده و منحصر بفردترین مجموعه دکوراتیو وحشت داخل ایران است و به نوعی اولین مجموعه ای حرفهای هانتد هوس در ایران محسوب میشود. یک هتل قدیمی 300 ساله با تمامی جزئیات ساخته شده از جمله لابی، حیاط پشتی، اتاقها، راهروها، رستوران، کافه، حتی آشپزخانه،سردخانه و انبار و زیرزمین هتل. جالب آنکه در همین تایم کوتاه بسیاری از مراجعین این هتل را با یک هتل واقعی که درکیش احداث شده اشتباه گرفته اند.

توجه به تمامی جزئیات در طراحی این هتل از ویژگیهای خاص آن است که باعث میشود بازدیدکنندگان مجموعه هایی از ترسهای متفاوت را تجربه کنند. انواع سیستمهای مکانیکی، الکترونیکی، افکتهای خاص و جلوه های ویژه بصری که در کشور امریکا ساخته شده در این مکان به کار گرفته شده است. بازیگران حرفهای در قالب زامبی و شبح با ماسک های وحشتناک در طول مسیر ترس متفاوتی را به مخاطب القا میکنند. الزم به ذکر است در حال حاضر هیچ پروژه ای وجود ندارد که از تمامی این تکنیکهای مختلف در یک مجموعه استفاده کرده باشد. مخاطب در 30 دقیقه یک سفر عجیب را تجربه خواهد کرد. تجربهی یک ترس متفاوت و جذاب. مخاطبین میتوانند در بخشهایی از این هتل زیبا و قدیمی با تم خاص وحشت عکس یادگاری داشته باشد.

قیمت بلیط هتل زامبی ( آپدیت دی ماه 1402 ) : ۳۵۰هزارتومان ویژه افراد ۱۲ سال به بالا و عکاسی ممنوع است.

انیمیشن استودیو:

انیمیشن استودیو یک مجموعه بسیار جدید و مدرن برگرفته از مجموعه های مشابه دنیاست. یک کالکشن از انیمیشن هایی خاطره انگیز که سعی شده نمونهای کوچک اما استاندارد از مجموعه دیزنیلند را اجرا نماید. با بررسی فراوان تیم ما، ۷ انیمیشن بسیار مطرح از زمان قدیم و تا زمان جدید را انتخاب شدند تا تمامی اعضای خانواده از آن لذت ببرند. انیمیشن هایی که حس نوستالژی را در بزرگساالن و هیجان را در کودکان ایجاد کنند.

صحنه های خارق العاده از این انیمیشن ها با تکنیک حرکتی، شوهای ویدئو مپینگ و… جلوه های ویژه بصری و صوتی ساخته شده است. در هر انیمیشن بازدیدکنندگان بعد از دیدن روایت آن انیمیشن و صحنه های جذاب حرکتی هر بخش، میتوانند با لباسهای مخصوص کاراکترهای هر انیمیشن و همچنین با اکسسوری هایی که داخل هر انیمیشن به کار رفته عکسهای یادگاری بگیرند. و این عکسها را میتوان روی پازل، ماگ، سنگ، شاسی و… چاپ کنند.

دو بخش ویژه نمایش ابتدایی پریشو  و بخش ویژه پایانی از دیگر بخشهای جذاب مجموعه انیمیشن استودیو میباشد.

قیمت بلیط استودیو انمیشن ( آپدیت دی ماه 1402 ) : ویژه همه سنین با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان.

اف ای سی میکامال
شهربازی میکامال کیش

شهربازی کیدزلند:

مجهزترین و مدرنترین شهربازی کودکان به صورت ترکیبی برای اف ای سی میکامال طراحی شده. این شهربازی شامل 2 بخش میباشد. بخش اول شهر مشاغل است که کودکان در غرفه های مختلف میتوانند تجربه پلیس بودن، آتشنشان یا آشپز شدن و… را داشته باشند.

بخش دوم شامل بازیهای ترکیبی مانند سرسره سقوط آزاد، پیست تیوپ سواری، صخره نوردی، بزرگترین استخر

توپ ایران، سرسرههای مارپیچ، بازیهای مپینگ و تعاملی، بازیهای اینتراکتیو، تونلهای مارپیچ با مانع و… است. این اولین نوع از شهربازی است که ترکیبی از تمام بازیهاست و هر دو ایده ( شهربازی و شهرمشاغل ) را کنار هم طراحی و اجرا گردیده است.

قیمت بلیط کیدز لند ( آپدیت دی ماه 1402 ) : ویژه افراد ۴ تا ۱۰ سال.نیم ساعت (۳۰۰هزارتومان) و یک ساعت (۴۵۰ هزار تومان).

نینجا پارک ( ترامپولین پارک):

چند سالی هست که در دنیا ترامپولین پارکها بسیار مورد توجه مخاطبین مختلف قرار گرفته اند. از کودکان تا بزرگسلان در همه سنین، کسانی که علاقمند به بازیهای تحرکی باشند میتوانند از این مجموعهی متنوع که بر مبنای ترامپولین طراحی شده است لذت ببرند. به جز بخش اصلی ترامپولین، انواع بازیهای دیگر مانند : فوتبال دارتی، بسکتبال پرشی، استخر سقوط آزاد، فایت نینجا ، کشتی نینجا، پل معلق، عکاسی 360 درجه و،… با تم لاکپشتهای نینجا طراحی شده که میتوان گفت اولین “تم مجموعه” ترامپولین در ایران است.

قیمت بلیط ترامپولین پارک ( آپدیت دی ماه 1402 ) :ویژه همه سنین.قیمت نیم ساعت (۳۰۰ هزار تومان) و یک ساعت ۴۵۰ هزار تومان.