سفر با اتوبوس یکی از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های مسافرت است. امکانات و خدمات برخی شرکت‌های اتوبوسرانی مجهز، باعث اشتیاق مسافران برای سفر زمینی شده است. شرکت‌های مسافربری متعددی در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مشغول به خدمت‌رسانی هستند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت رویال سفر اشاره نمود. برای آشنایی با این شرکت اتوبوسرانی ایمن و معتبر، تا اخر این مطلب همراه ما باشید.

شرکت اتوبوسرانی رویال سفر از قاصدک 24
شرکت اتوبوسرانی رویال سفر از قاصدک 24

تاریخچه شرکت اتوبوسرانی رویال سفر

 

شرکت مسافربری رویال سفر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافربری در ایران است که با مرکزیت پایانه بیهقی تهران در دی ماه سال 1358 تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. این شرکت از همان ابتدای فعالیت خود مجهزترین اتوبوس‌ها را به ناوگان خود افزود و از جمله نخستین شرکت‌های وارد کننده اتوبوس VIPبه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بود.

شرکت رویال سفر از اولین شرکت های اتوبوسرانی وارد کننده اتوبوس های VIP به کشور بود.

 

اتوبوس های شرکت رویال سفر

 

شرکت رویال سفر هیچگونه اتوبوس قدیمی و فرسوده‌ای را در ناوگان خود ندارد. از نخستین اتوبوس‌هایی که رویال سفر استفاده می کرد؛ می‌توان به اتوبوس‌های VIP 24 نفره اشاره نمود که به دلیل امکانات بی‌نظیرشان بسیار پرطرفدار بودند. این شرکت در حال حاضر ۲۰۰ خودروی تحت پوشش شامل Toyota Rav4 و Camry Hybrid  برای جابجایی VIP  مسافران درون شهری دارد.

رویال سفر در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ باهدف افزایش کیفیت خدمات، ۱۵۰ دستگاه سواری تویوتا راوفور مدل ۲۰۱۶ را خریداری کرده و گامی دیگر در جلب رضایت مشتریان برداشت. همچنین بیش از 1400 دستگاه اتوبوس VIP و ۷۹ نمایندگی فعال در سراسر کشور و‌ حتی خارج از کشور دارد. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس رویال سفر به سایت‌های معتبر فروش بلیط نظیر  قاصدک 24 مراجعه کنید.

 

خدمات شرکت اتوبوسرانی رویال سفر

 

 شرکت رویال سفر خدمات زیادی را برای رفاه حال مسافران ارائه می‌دهد که به برخی از آنها در ادامه اشاره کرده ایم:

  • بروزرسانی اتوبوس‌ها: شرکت رویال سفر هر ساله اتوبوس‌های جدیدی را به ناوگان خود اضافه می‌کند تا مسافران سفری ایمن و بی‌خطر را تجربه کنند.
  • پرسنل و رانندگان حرفه‌ای: استخدام پرسنل و رانندگانی حرفه‌ای و با تجربه توسط شرکت رویال سفر، سفری بی‌خطر و ایمن را برای مسافران به ارمغان می‌‌آورد.
  • ارائه سرویس‌های مرتب: رویال سفر سرویس‌های مرتبی را در روزهای مختلف هفته ارائه می‌دهد تا مسافران بتوانند مطابق با برنامه‌های خود یکی از سرویس‌ها را انتخاب نمایند.
  • نمایندگی فروش در اکثر شهرها: رویال سفر در اکثر شهرهای ایران دفاتر نمایندگی تاسیس نموده تا مسافران راحت‌تر بتوانند برای رزرو بلیط اتوبوس اقدام نمایند.

 

پرتقاضاترین مسیرهای مسافربری رویال سفر

 

شرکت اتوبوسرانی رویال سفر در مسیرهای داخلی و خارجی بسیاری مشغول به جابجایی مسافران است. از جمله پرترددترین مسیرهایی که این شرکت در حال فعالیت است می‌توان به شهرهای تهران، مشهد، بندرعباس و استانبول اشاره کرد.

پرترددترین مسیرهای اتوبوسرانی رویال سفر
پرترددترین مسیرهای اتوبوسرانی رویال سفر

 

 

اتوبوس‌های VIP رویال سفر و تحولی در سفرهای زمینی

 

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم رویال سفر از اولین شرکت‌هایی وارد کننده اتوبوس‌های وی آی پی 24 نفره‌ای بود که تمام سرویس‌های خود را نیز با همین اتوبوس‌ها ارائه می‌داد. با ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان مسافربری، سفر با اتوبوس جایگاه تازه‌ای یافت و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

تفاوت اتوبوس معمولی و VIP رویال سفر

 

سفر با اتوبوس‌های معمولی به دلیل تعداد بالای صندلی‌ها و فاصله کمی که بین آن‌ها است و همچنین ساختار فنی و بدنه نامناسب آن‌ها بسیار سخت‌تر  است. در حالیکه اتوبوس‌های VIP با دو نوع صندلی تخت‌شو و نیمه ‌تخت‌شو کاملا نواقص اتوبوس‌های معمولی را رفع نموده‌اند و سفر را برای مسافران بسیار لذت‌بخش و راحت‌تر کرده است.

 

 شرکت‌های اتوبوس‌های VIP در رویال سفر

 

اتوبوس های VIP شرکت رویال سفر در بسیاری از مسیرهای داخلی و خارجی کشور مشغول به فعالیت هستند. اکثر اتوبوس‌های VIP رویال سفر مربوط به شرکت‌های مان، ولوو و اسکانیا هستند که در این میان اتوبوس‌های مان دارای طرفداران بیشتری هستند.

ظرفیت اتوبوس ‌‌های VIP

 

اتوبوس‌های VIP حداکثر 25 نفر ظرفیت دارند. از این رو فضای بین صندلی‌ها بیشتر و صندلی‌ها نیز راحت‌تر و بزرگتر هستند. به طور کلی در این اتوبوس‌ها سه ردیف صندلی عریض وجود دارد که یک ردیف تک صندلی و دو ردیف دیگر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

امکانات اتوبوس وی آی پی رویال سفر
امکانات اتوبوس وی آی پی رویال سفر

امکانات اتوبوس های رویال سفر (VIP)

 

اتوبوس‌های وی آی پی از امکانات ویژه‌ای نسبت به اتوبوس‌های معمولی برخوردارند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه هوا
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • سیستم صوتی تصویری
  • صندلی‌های تخت‌خواب شو
  • کفپوش PVC
  • وای فای در برخی مدل‌ها

 

استرداد بلیط رویال سفر

 

اگر بلیط اتوبوس رویال سفر خود را از سایت های معتبر فروش بلیط همچون قاصدک 24 خریداری کرده باشید؛ می‌توانید استرداد بلیط خود را نیز به صورت آنلاین انجام دهید.

 تنها کافی است به پنل کاربری خود در سایت قاصدک24 وارد شوید و گزینه‌ی استرداد بلیط اتوبوس را انتخاب کنید. مبلغ استردادی پس از کسر جریمه به همان کارتی که بلیط اتوبوس را خریداری کرده‌اید؛ بازگشت داده می‌شود. توجه نمایید این جریمه از زمان خرید تا کنسلی شما محاسبه شده که طبق جدول زیر است:

جریمه کنسلی از زمان خرید تا یکساعت قبل از حرکت 10 درصد
جریمه کنسلی بلیط از یک ساعت قبل از حرکت تا بعد از حرکت 50 درصد

 

جمع بندی

 

در این مطلب سعی کردیم امکانات و خدمات شرکت اتوبوسرانی رویال سفر را بررسی کرده و شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا کنیم. اگر شما هم قصد خرید آنلاین بلیط اتوبوس های معمولی یا VIP را دارید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت های معتبر خرید بلیط نظیر قاصدک 24 اقدام به رزرو آنلاین بلیط نمایید. قاصدک 24 تمامی خدمات سفر از قبیل فروش بلیط سفر، رزرو هتل، خدمات ویزا، بیمه مسافرتی و… را به صورت آنلاین و با پشتیبانی 24 ساعته ارائه می‌دهد.

 

سوالات متداول در مورد شرکت اتوبوسرانی رویال سفر

 

  1. آیا با اتوبوس‌های شرکت رویال سفر می‌توان به خارج از کشور سفر کرد؟ بله. این شرکت در برخی مسیرهای خارجی مانند ترکیه و ارمنستان خدمات ارائه می‌کند.
  2. امکانات اتوبوس‌های VIP رویال سفر چیست؟ صندلی‌های تخت‌شو، سیستم تهویه و گرمایشی و سرمایشی مناسب، بسته‌های خوراکی رایگان برای مسافران و برخی از اتوبوس‌های وی آی پی رویال دارای مانیتور و وای فای هستند.
  3. ظرفیت اتوبوس‌های وی آی پی رویال سفر چند نفر است؟ این اتوبوس‌ها دارای 25 صندلی و برخی دیگر 22 صندلی هستند.
  4. آیا در خرید بلیط اتوبوس رویال سفر می‌توان صندلی دلخواه را انتخاب کرد؟ بله. با خرید بلیط از سایت‌هایی نظیر قاصدک 24 امکان انتخاب صندلی دلخواه با مشاهده خریداران بلیط سایر صندلی‌ها (آقا یا خانم) وجود دارد.