مشهد، از برجسته‌ترین و وسیع‌ترین شهرهای ایران و مرکز استان خراسان رضوی است که به‌دلیل وجود بارگاه امام رضا(ع) و جاذبه‌های گردشگری گوناگون، در اکثر ایام سال، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. از آنجایی که اکثر توریست‌ها، به‌همراه خانواده به مشهد سفر می‌کنند، تنوع در مکان‌های تفریحی مناسب خانواده‌ها و همچنین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان بسیار است. اگر قصد سفر به این شهر گردشگری را دارید بهتر است، ساعت‌هایی از سفر خود را برای تفریح و خوش‌گذرانی کودکان‌تان در نظر بگیرید. برای این منظور، می‌توانید از بین لیست جاهای دیدنی برای کودکان در مشهد که در این مطلب معرفی شده است، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را با توجه به علاقه و روحیه کودک خود انتخاب کنید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکانفهرست بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

در طول سفر به مشهد، باید به فکر شادی و سرگرمی کودکان نیز باشید؛ در این راستا، باید بازدید از جاهای دیدنی مشهد برای بچه ها را در اولویت قرار دهید؛ چراکه قرار است آن‌ها نیز از سفر خود لذت ببرند و با تجربه تفریحات مهیج و خاطره‌انگیز، سفری به‌یادماندنی را سپری کنند. جاهای دیدنی مشهد مناسب کودکان، به‌قدری زیاد و متنوع است که دست شما را برای انتخاب گزینه‌های مختلف براساس بودجه و همچنین روحیه کودکتان باز گذاشته است؛ بنابراین فقط کافی است با لیست معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی کودکان در مشهد، آشنا شوید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکاننکته: یکی از مواردی که می‌توانید فرزندان خود را به آن‌جا ببرید، پارک آبی است که در مشهد هم کم نیستند. البته باید دقت کنید که هیچ پارک آبی مخصوص کودکانی در مشهد وجود ندارد. کودکان می‌توانند، به پارک‌های بزرگسالان مانند سرزمین موج‌های آبی بروند و از سالن مخصوص کودکان استفاده کنند.

شهر مشاغل کارالند

در بین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان، نباید از جذابیت‌های تفریحی و آموزشی مجموعه کارالند غافل شوید. در شهر مشاغل کارالند، بخش‌های مختلفی وجود دارد که فرصت آشنایی با مشاغل و حرفه‌های مختلف و همچنین امکان تجربه آن‌ها توسط کودکان، فراهم شده است. این مجموعه با هدف سرگرمی کودکان و تقویت روحیه همکاری، کار تیمی، استقلال شخصیتی، اهمیت درآمد و غیره راه‌اندازی شده است. شهر کارالند، در دو طبقه و در مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ متر بنا شده است که امکان تجربه ۲۱ شغل مختلف و متنوع را برای کودکان فراهم کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان دندانپزشکی، خلبانی، آتش‌نشانی، کارگاه نجاری، نوازندگی، آشپزی و غیرهرا نام برد.

بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکانسالن پاتیناژ پدیده مشهد

یکی دیگر از پرطرفدارترین مکان های دیدنی مشهد برای بچه ها، سالن پاتیناژ پدیده نام دارد که در مرکز تجاری به همین نام واقع شده است. جالب است بدانید که این سالن یخی، یکی از بزرگ‌ترین پیست پاتیناژ در ایران و همچنین خاورمیانه محسوب می‌شود که به مکانی ایده‌آل، برای گذران ساعاتی خوش در کنار کودکان و دیگر اعضای خانواده تبدیل شده است. پیشنهاد می‌شود در سفر به مشهد، حتما سری به این پیست بزنید و از تجربه اسکی روی یخ و لحظاتی خوش و مفرح لذت ببرید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکانهلیوم پارک مشهد

یکی دیگر از معروف‌ترین و خاص‌ترین مکان‌های تفریحی در مشهد که برای تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان، درنظر گرفته شده است، هلیوم پارک است که به‌عنوان اولین پارک پرشی (ترامپولین) در ایران، شناخته می‌شود. علاوه بر انجام بازی‌های پرشی متنوع، می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه هلیوم پارک، نظیر والیبال، بسکتبال، صخره‌نوردی، فری جامپینگ و بازی‌های واقعیت مجازی نیز برای گذراندن ساعاتی خوش و خاطره‌انگیز، بهره ببرید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکانشهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت، ازجمله دیگر جاهای دیدنی مشهد برای بچه ها، محسوب می‌شود که بازی‌های هیجان‌انگیز متنوع و جذابی را در دل خود، جای داده است. چرخ‌وفلک این پارک، با ۸۰ متر ارتفاع در رتبه هجدهم مرتفع‌ترین چرخ‌وفلک‌های دنیا قرار دارد. مزیت اصلی رفتن به شهربازی پارک ملت این است که تمام اعضای خانواده، می‌توانند در کنار هم ساعت‌های خوش و مفرحی را سپری کنند. برخی از وسایل بازی به‌روز و پرطرفدار این مجموعه تفریحی به شرح زیر است:

  • آکروجت فضایی
  • ترن هوایی
  • سورتمه
  • تاب گردان
  • اسکیت بورد

هپی لند مشهد

از دیگر گزینه‌های پیش‌روی شما در بین جاهای دیدنی برای کودکان در مشهد، می‌توان به مجموعه تفریحی هپی لند اشاره کرد. همان‌طور که از نام این مجموعه مشخص است، قرار است کودک شما لحظات شاد، مفرح و خاطره‌انگیزی را در آن سپری کند. تنوع بازی و سرگرمی هپی لند، شامل 50 وسیله مختلف و متنوع است که هر کدام از آن‌ها حال‌وهوای شادی را به کودکان‌تان هدیه می‌دهند. در مجموعه سرپوشیده هپی لند مشهد، علاوه بر وسایل بازی متنوع، امکانات تفریحی همچون سینمای ۷ بعدی، ماشین کوبنده، بیلیارد، صخره‌نوردی، دارت و انگری برد نیز وجود دارد.

اکسون پارک مشهد

اگر کودک شما به ماجراجویی و هیجان علاقه دارد، حتما در طول سفر به مشهد، سری به اکسون پارک بزنید. در این شهربازی سرپوشیده که برای بازی و تفریح کودکان و نوجوانان طراحی شده است، ۸۹ بازی مهیج و مفرح وجود دارد که می‌توانید با توجه به علاقه فرزند خود، آن‌ها را انتخاب کنید. ازجمله این بازی‌ها می‌توان تیراندازی با کمان، قصر بادی، ترامپولین، قطار کودک و بازی‌های ماجراجویانه را نام برد.

سرزمین عجایب الماس شرق مشهد

یکی دیگر از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان که در فضای سرپوشیده و مجهز واقع شده است، شهربازی الماس شرق نام دارد. در این مجموعه تفریحی، می‌توانید در بین بیش از ۱۴۰ وسیله بازی به‌روز و متنوع، بهترین و شادترین لحظات را سپری کنید. سرزمین عجایب الماس شرق، بهترین مکان تفریحی در مشهد است که فرصت شادی و تفریح در کنار اعضای خانواده به‌همراه کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است. در طول بازدید از این شهربازی حتما از بخش‌هایی مانند سینمای پنج بعدی، آبشار جامپینگ، سرزمین عجایب و آکواریوم نیز دیدن کنید.

رزرو تور برای تجربه سفری مفرح و بی دغدغه

اگر جزو کسانی هستند که از هر فرصت و تعطیلی برای سفر و دیدن شگفتی مقاصد گردشگری مختلف، بهره می‌برید، بهتر است سفر با تورهای گردشگری را در اولویت قرار دهید؛ چراکه بخش قابل توجهی از برنامه‌ریزی‌های سفر مانند رزرو بلیط و هتل که باید به‌تنهایی برای آن‌ها وقت بگذارید، از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خدمات تورهای گردشگری محسوب می‌شود. به این شکل دیگر نیازی نیست در بین مشغله‌های روزانه و کاری خود، به‌دنبال انجام اقدامات لازم پیش از سفر باشید. رزرو تور و خرید آنلاین آن از سایت‌های معتبر در زمینه معرفی تورهای گردشگری مختلف، به شما این امکان را می‌دهد تا راحت‌ترین، بی‌دردسرترین و درعین حال به‌صرفه‌ترین سفر را در کنار دوستان یا اعضای خانواده خود تجربه کنید.

تور مشهد و سفر به دیدنی ترین شهر ایران

حالا که با لیست محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد برای بچه ها آشنا شدید، بهتر است برای گذران لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز در کنار اعضای خانواده خود، حرفه‌ای‌ترین تورهای گردشگری به مقصد شهر دیدنی مشهد را رزرو کنید. رزرو آنلاین تور مشهد اقامت24، به شما این امکان را می‌دهد تا در میان تورهای گردشگری مختلف، دست به انتخاب بزنید و هر کدام از آن‌ها را از نظر قیمت، خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، بررسی کنید. این در حالی است که سفر با تور مشهد در کاهش هزینه‌های سفرتان نقش مهمی ایفا می‌کند.

یکی از راهکارهای ساده برای کاهش هزینه تور مشهد این است که اگر فرزند محصل ندارید در ماه های خرداد و دی ماه سفر کنید. فصل امتحانات بسیاری از خانواده ها به خاطر اینکه فرزند محصل دارند نمی توانند سفر کنند. بنابراین تقاضا برای رزرو تور مشهد کاهش پیدا می کند. به تناسب کاهش تقاضا، قیمت تور و هتل ها نیز کاهش پیدا کرده و می توانید با قیمت کمتری از سفر خود لذت ببرید.

کلام پایانی

آشنایی با جاهای دیدنی مشهد برای کودکان، به شما این فرصت را می‌دهد تا در لیست گردشگری خود در طول سفر به این شهر دیدنی و توریستی، ساعت‌هایی را به تفریح و خوش‌گذرانی کودک خود اختصاص دهید. جاهای دیدنی برای کودکان در مشهد به‌قدری متنوع و زیاد است که دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه با توجه به روحیه و علاقه کودکتان باز گذاشته است. در صورتی که قصد سفر به مشهد را دارید، با بازدید از مکان های تفریحی مشهد برای بچه ها، خاطرات خوش و به‌یادماندنی به آن‌ها هدیه دهید.