استانبول شهری است که به خوبی می‌تواند نیاز و توقع بسیاری از افراد را برآورده کند. مهم نیست که در چه فصلی و با چه بودجه‌ای به استانبول سفر می‌کنید؛ چرا که در اینجا هر روز از سال دارای جذابیت‌های بی‌نظیری است. شهر استانبول جنبه توریستی بسیار بالایی داشته و به دلیل مکان‌های تفریحی مختلفی که دارد از شهرهای دیدنی جهان محسوب می‌شود. این شهر داستان خودش را برای گردشگران بازگو می‌کند و هر کسی را شیفته و به حیرت وا می‌دارد. به همین منظور در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین اگر قصد رزرو بلیط هواپیما یا به دنبال قیمت تور استانبول هستید میتوانید با خیال راحت و به آسانی تور مد نظر خود را از بین تورهای قابل ارائه در وب سایت لحظه آخر بصورت آنلاین رزرو کنید .

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول
تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

مختصری درباره شهر استانبول ترکیه بدانید :

تاریخچه استانبول

تاریخ و قدمت شهر استانبول، به سال 660 قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شهر را امپراتوری بیزانس و مستعمره نشینان یونان پایه گذاری کردند. سال 324 پس از جنگ‌هایی که در استانبول رخ داد، امپراتور رم کنستانتین با شجاعتی که داشت توانست رغیب‌های خود را شکست دهد و امپراتور شهر استانبول شود و حکومت خود را تاسیس کند. سال 1453 میلادی هفتمین شاه عثمانی یعنی سلطان محمد دوم به شهر کنستانتینوپل چیره یافت و نام شهر را به استانبول یعنی مکان وفور اسلام تغییر داد. بعد از برقراری حکومت جمهوری در ترکیه، شهر آنکارا به عنوان پایتخت انتخاب شد.

شرایط آب و هوایی استانبول

آب و هوا استانبول به علت قرارگیری در کنار دریاها بسیار مطلوب بوده و در تمام فصول سال جذابیت‌های فصول چهارگانه را به زیبایی به تصویر می‌کشد. آب و هوای استانبول در فصل بهار بسیار گرم و دلپذیر بوده گاهی با باران همراه است. در فصل تابستان به شدت گرم و مرطوب است اما به علت قرارگیری این شهر در نزدیک دریا، گاهی نسیم خنکی شهر استانبول را نوازش می‌کند. آب و هوا استانبول در پاییز معتدل و دلپذیر بوده و با بارش باران پاییزی همراه است. شهر استانبول در فصل زمستان زیبایی خاص خود را دارد و به شدت سرد است و بارش برف و باران وجود دارد.

شرایط زندگی در استانبول

زندگی کردن در ترکیه به علت نزدیکی به کشور ایران، و همچنین پایین بودن نرخ هزینه‌های زندگی و شباهت‌های فرهنگی با ایران، یکی از مقصدهای اقامتی برای مهاجرت است. هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به نوع زندگی شخص متفاوت و به عوامل متعددی مانند نوع خوراک و پوشاک و محل و منطقه زندگی بستگی دارد.

کلاب های استانبول یا کاباره های استانبول

کاباره چیست ؟

کاباره یک مکان سرگرمی است که در آن موسیقی، رقص، شوهای تئاتری و کمدی برگزار می‌شود. این مکان‌ها در بسیاری از شهرهای ترکیه یافت شده و به عنوان یکی از مراکز سرگرمی در این کشور شناخته می‌شوند. کاباره‌ها در ترکیه معمولاً در شب‌ها باز می‌شوند و برای سرگرمی و تفریح مردم است. این مکان‌ها برای گرفتن شام، نوشیدنی و تماشای شوهای تئاتری و کمدی معروف هستند. همچنین، موسیقی و رقص در کاباره‌ها بسیار مهم است و معمولاً افرادی با استعداد در این زمینه در این مکان‌ها اجرا دارند. در کاباره‌ های ترکیه، شوهای تئاتری و کمدی معمولاً با حضور هنرمندان حرفه‌ای و با استفاده از تجهیزات صوتی و نورپردازی مناسب اجرا می‌شوند.

کاباره‌ های سنتی در ترکیه بسیار محبوب هستند و به عنوان یک قسمت از فرهنگ ترکیه شناخته می‌شوند. این کاباره‌ها شامل موسیقی، رقص و نمایش هستند. در این کاباره‌ها، از سازهای سنتی ترکیه مانند سازهای دف، سنتور، تار و کمانچه استفاده می‌شود. علاوه‌بر موسیقی، در کاباره‌های سنتی ترکیه غذاهای سنتی نیز سرو می‌شود. این غذاها شامل کباب، پیتزا، لازانیا و سایر غذاهای مشابه هستند. برای نوشیدن در این کاباره‌ها، معمولاً چای ترکیه‌ای و برخی از نوشیدنی‌های بدون الکل مانند شیره و آب‌میوه سرو می‌شود.

کاباره‌ های مدرن در ترکیه نیز طرفداران زیادی دارند. ولی در این کاباره‌ها موسیقی‌های پاپ و راک مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌براین، در آنجا می‌توان غذاهای مدرن مانند برگر، ساندویچ و پیتزا را نیز سرو کرد. در کاباره‌های مدرن ترکیه، سرو نوشیدنی‌های الکلی امکان‌ پذیر است.

 یکی از معروفترین کاباره‌ های استانبول، کاباره بیسترو دوماژ است. این کاباره در منطقه کادیکوی واقع شده و دارای منظره ای زیبا از بسیاری از جاذبه‌ های استانبول مانند پل بسفری، موزه آیا صوفیه و برج گلاتا است. کاباره دیگری که در استانبول معروف است، کاباره بورسا است. این کاباره در منطقه بورسا واقع شده و دارای دکوراسیونی زیبا و منویی متنوع از غذا های ترکیه از جمله دونر، کباب و آش است.

دیسکو چیست ؟

دیسکو ترکیه یکی از شادترین تفریحات شبانه در آنتالیا و استانبول برای خوشگذرانی است. هنگامی که در آنتالیا و استانبول شب فرا می‌رسد و چراغ‌ های شهر زیبایی شهر را دوچندان می‌کند، زمان مناسبی است برای سرگرمی، کسانی که هنوز پر از انرژی و انتظار برای ماجراهای جدید، در تجمعات هستند. دیسکوهای ترکیه با موسیقی‌های متنوع و پرانرژی، رقص و پایین آوردن استرس را برای شما فراهم می‌کنند. این دیسکوها با امکاناتی مانند نورپردازی‌های زیبا و دلپذیر، بار، رستوران، دی‌جی حرفه‌ای و سیستم صوتی بسیار قوی، شما را به خود جذب می‌کنند. در دیسکوهای ترکیه، شما می‌توانید با دوستان و خانواده خود به خوشی بپردازید و از شبی پر از شادی و خنده لذت ببرید.

یکی از دیسکوهای معروف استانبول، کلاب بابل است. این دیسکو در فاصله سال‌های 2001 الی 2007 میلادی، جوایز متفاوتی از جمله جایزه صد کلاب برتر جایزه جهانی را کسب کرده است. این کلاب همچنین جایزه محبوب ترین و بهترین محل برگزاری کنسرت را نیز به دست آورده است.

کلاب الکساندرا

دیسکو الکساندرا استانبول یکی از بهترین دیسکوهای شهر استانبول است که در محله آبشار عظیم قرار دارد. این دیسکو با فضایی شیک و مجلل و موسیقی‌های بی نظیر خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

دیسکو الکساندرا استانبول در سه طبقه با بالاترین تجهیزات و صدای با کیفیت بالا طراحی شده است. همچنین این دیسکو دارای میزهای VIP و رستورانی با منویی متنوع است که باعث شده تا این دیسکو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استانبول باشد.

در دیسکو الکساندرا استانبول، موسیقی‌های مختلفی از جمله پاپ و راک پخش می‌شود تا همه بازدیدکنندگان با سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد. همچنین، دیسکو الکساندرا استانبول دارای موسیقی زنده و دی جی‌های معروفی است که برای شب‌های شما بسیار بیاد ماندگار خواهد بود. پیشنهاد می شود قبل از بازدید، رزرواسیون انجام دهید تا از اینکه به‌دلیل شلوغی، قادر به ورود به دیسکو نباشید، جلوگیری کنید.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

کلاب بابل ، استانبول

کلوب بابل در فاصله سال های 2001 تا 2007 میلادی موفق به کسب جوایز مختلفی از جمله جایزه یکصد کلوب برتر جاز جهانی شده است. همچنین این کلوب جایزه بهترین محل برگزاری کنسرت را نیز به خود اختصاص داده است. طراحی فضای این کلوب به صورت چندمنظوره انجام شده است. همچنین این کلوب محل برگزاری موسیقی زنده بوده و برخی از معروفترین گروه های موسیقی بین المللی و هنرمندان داخلی ترکیه به اجرای برنامه در این کلوب می پردازند که با بهایی مناسب می توان به تماشای اجرای آنها نشست. در تعطیلات آخر هفته نیز آثار برتر بین المللی از موسیقی جاز، راگی و لاتین اجرا می شود. همچنین در تعطیلات آخر هفته، این کلوب بیشتر مواقع در اختیار گروه های محلی قرار دارد.

همچنین یک بار در ماه نیز برنامه ویژه ای توسط DJ در کلوب بابل، برگزار می شود. گنجایش این کلوب 300 نفر نشسته و در حدود 450 نفر در حالت ایستاده می باشد. همچنین اخیراً لانژ این کلوب افتتاح شده که در آن موسیقی زنده نیز اجرا می شود. در این لانژ می توان نسبت به صرف ناهار یا شام اقدام کرده و ضمن لذت بردن از غذا از موسیقی نیز استفاده کرد. انواع متنوعی از غذاها، نوشیدنی ها و اسنک ها در این لانژ به مشتریان عرضه می شود.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول
تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

کلاب رینا ، استانبول

برای طرفداران بزم ها و مهمانی های پر شور، کلوب رینا یکی از بهترین انتخاب ها در استانبول به شمار می رود. فضای این کلوب بسیار مدرن و شیک می باشد. افراد معمولاً از قبل نسبت به رزرو جا در این کلوب اقدام کرده و برنامه های این مکان حتی تا صبح هم ادامه می یابد. بدون شک کلوب رینا از جمله مکان هایی است که  باید از آن دیدن کرد. هنرمندان معروف اغلب به این کلوب سر می زنند. گردشگران هم هرگز از بودن در این مکان احساس کسالت و خستگی نخواهند کرد.

در بین کلوب های متعدد استانبول، کلوب رینا وسیع ترین محوطه مخصوص رقص و رستوران را دارد. این محل گنجایشی در حدود 2500 نفر دارد. نام این کلوب از روی نام دختری زیبا الهام گرفته شده است. این کلوب یک محل معمولی برای افراد عادی نیست چراکه بیشتر، میلیونرها، مدل ها و هنرمندان معروف به این کلوب می روند. زیبایی خاص این کلوب از جمله دلایل شلوغی و معروفیت آن در سطح جهان محسوب می شود. همچنین چشم انداز فوق العاده پل بسفر، این کلوب را بیش از پیش معروف ساخته است.

این کلوب در پایان هر فصل مرمت و بازسازی شده و این مکان در طول تابستان و زمستان با حجم عظیم مراجعان همواره باز و آماده پذیرایی از مهمانان می باشد. رستوران های درون این مجموعه به عرضه غذاهای سنتی و بیمن المللی مشغولند. تعدادی از رستوران های معروف و شناخته شده  از جمله رستوران سمدان و رستوران چینی اژدها به این مجموعه نقل مکان کرده اند. افراد با لباس های معمولی نظیر شلوار جین و تی شرت اجازه ورود به این مجموعه را نداشته و افراد حتماً باید لباس رسمی بر تن داشته باشند.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول
تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

کلاب آنجلیکا ، استانبول

کلوب آنجلیکا ، کلوبی است که مردم محلی بیشتر آن را انتخاب می کنند. چشم انداز باشکوهی از بسفر را می توان از محل این کلوب به تماشا نشست. همچنین انتخاب اول مردم برای تفریح و سپری کردن اوقاتی خوش در فصل تابستان، کلوب آنجلیکا می باشد. منوی این کلوب از تنوع زیادی برخوردار است. طراحی و بازسازی این کلوب توسط محمود آنلر انجام شده است. زوایای خاص آینه های بکار رفته در این کلوب، چشم انداز گسترده ای از بسفر را به نمایش می گذارد. این مکان، محل مورد علاقه مردم استانبول برای تفریح بویژه در فصل گرم تابستان می باشد.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول
تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

آکوا کلاب دلفین استانبول

اگر اهل اب بازی و تفریحات ابی و هیجان هستید توصیه میکنم به آکوا کلاب دلفین استانبول سر بزنید .خیلی از دوستان از من در تابستان میخوان در مورد پارک های آبی استانبول بدونند که یکیش آکوا کلاب دلفین هست .این مکان روباز هستش و پر از وسایل ابی هیجانی و اگه دلشو ندارین توصیه میکنم سوار نشید

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول
تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

چه جوری باید رفت ؟

والا راه های رسیدن به آکوا کلاب دلفین زیاده اما خب این مرکز تفریحی خودش تو همه نقاط شهر سرویس رایگان تو یه ساعت هایی گذاشته مثلا مبدا ما که تقسیم هستش میدون تقسیم  اونجا جلوی ساختمون آ ک م ساعت هشت و نیم تا نه و نیم سرویس میاد یا اگه به این سرویس ها نرسیدین از تقسیم با خط ۷۶ ای یا ۷۶ دی میتونید برید

چه امکانات و تفریحاتی داره ؟؟

خب کلاب داره که میتونید بزنید برقصید و کلابی مخصوص کف پارتی داره که اونجا میتونید کف بازی کنید . آهنگ های بلند و صدای جیغ های مردم تمام فضا رو پر کرده  رستوران و نوشیدنی هم که هست و از همه بهتر اینکه برای تفریح بچه ها جای مخصوص داره

توصیه های ایمنی :

وقتی یه وسیله ای سوار میشید خیلی مراقب باشید و توصیه های اون کسی که اونجاس خوب گوش کنید.حرکات اکروباتیک از خودتون نرید خدایی نکرده اتفاقی نیوفته هستن کسایی که اینجور جاها دست و پاهاشون شکسته اینم از آکوا کلاب دلفین استانبول که براتون توضیح دادم که چجوری برید و لذت ببرید از زندگیتون با هزینه کم بعد از آکوا کلاب دلفین استانبول منتظر مطالب بعدی من در مورد پارک آبی دیگه استانبول باشید.

همین طور مطالب مفید در مورد آکواریوم های زیبای شهر استانبول.اگر به شنا تو ساحل شنی علاقه داری حتما مطلب ساحل های شنی استانبول رو بخونید

جشنواره اِفِس پیلسن 

جشنواره افس پیلسن -Efes Pilsen One Love Festival- یکی از جشنواره های بسیار معروفی است که در استانبول برگزار می شود. این جشنواره توجه گردشگران و مردم محلی را به خود جلب می کند. فعالیت های مختلفی از جمله رقص و موسیقی در این جشنواره اجرا می شود. مردم از فضای حاکم بر جشنواره و برنامه های رقص و موسیقی آن لذت زیادی می برند.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فارم استانبول -Forum Istanbul Shopping Center-، مکان بسیار مهمی در این کشور است. این مرکز خرید بزرگ به علت سالن آکواریوم بزرگی که در آن وجود دارد و بیش از 10000 گونه مختلف در آن نگه داری می شود، شهرت دارد. این امر باعث شده است که این مرکز خرید در نوع خود بی نظیر باشد.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول
تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول

کشتی سواری در تنگه بسفر | Bosphorus

تنگه ای به نام بُسفُر یا بوسفور در کشور ترکیه و شهر استانبول وجود دارد که قاره ی آسیا را از اروپا جدا می کند، این تنگه از محبوب ترین مکان ها برای انجام تفریحات آبی در استانبول است، می توانید سوار بر انواع قایق ها شده و در مسیر تنگه حرکت کنید، طول این تنگه حدودا ۳۰ کیلومتر است.

پیشنهاد می کنیم سوار شدن بر کشتی های کروز تنگه ی بسفر را از دست ندهید، از هر آژانس و هتلی می توانید بلیط این کشتی ها را تهیه نمایید و به سوی یکی از پر طرفدارترین تفریحات در استانبول رهسپار شوید.

وقتی سوار بر کشتی، تنگه بسفر را می پیمایید، چهره ای متفاوت از استانبول در مقابل چشمانتان نقش می بندد و خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنتان می ماند.

حدود هزینه:

اغلب سوار شدن بر کشتی های کروز به صورت تور ممکن است و خدمات دیگری هم مانند نهار یا شام، نوشیدنی و … که روز هزینه ی ابتدایی شما حساب می شود

دیسکوهای ایرانی در استانبول

دیسکوهای ایرانی در استانبول بسیار محبوب هستند و ایرانیان زیادی به این دیسکوها مراجعه می‌کنند. این دیسکوها با برگزاری برنامه‌های متنوعی از جمله کنسرت‌های خوانندگان مشهور ایرانی و فارسی زبان، پارتی‌های مختلف و رقص‌های شاد و جذاب، برای ایرانیانی که در ترکیه زندگی کرده و یا به ترکیه سفر می‌کنند، جذابیت بسیار زیادی دارند.

دیسکوهای ایرانی در استانبول در مناطق مختلفی قرار گرفته‌اند. برخی از این دیسکوها در مناطق مرکزی شهر مانند میدان تقسیم و میدان تکسیم و برخی دیگر در مناطق دیگری از شهر همچون منطقه بشیکتاش و منطقه کادیکوی وجود دارند. این دیسکوها با وجود موقعیت‌های مختلف، همگی دارای امکاناتی متناسب با سلیقه و نیاز ایرانیان هستند.

کلاب استانبول 360 یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین دیسکوهای ایرانی در شهر استانبول است. این کلاب در خیابان استقلال قرار گرفته و در ساختمان تاریخی منطقه بی اوغلو راه اندازی شده است. این کلاب به‌دلیل فضای زیبا و مدرن، موسیقی بی‌نظیر و دی‌جی‌های معروف ایرانی و خارجی، همواره مورد توجه علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی در استانبول قرار گرفته است. فضای داخلی کلاب با طراحی زیبا و مدرن، برای گرفتن عکس و سلفی عالی بسیار مناسب است.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبولکلاب بابیلون نیز یکی از محبوب‌ترین کلاب‌ های ایرانی در استانبول است. این کلاب دارای سالن بزرگی با ظرفیت بالا برای برگزاری کنسرت‌ها و جشن‌های مختلف است. همچنین، برای افرادی که به دنبال تفریح در محیطی شگفت‌انگیز هستند، کلاب بابیلون یکی از بهترین گزینه‌هاست.

به دلیل محبوبیت بالای بابیلون در بین ایرانیان، این دیسکوهمیشه شلوغ است. بنابراین، برای رزرو بلیط بهتر است به موقع اقدام کنید.

دیسکو کلاب آکباتی یکی دیگر از بهترین کلاب‌ های ایرانی در شهر استانبول است. این کلاب در منطقه تقسیم واقع شده و دارای ظرفیتی برای ۱۰۰۰ نفر است. دیسکو آکباتی با طراحی مدرن و زیبا، میزبان شب‌هایی پر از شادی و سرگرمی برای علاقمندان به موسیقی ایرانی است. این کلاب در تمامی روزهای هفته باز بوده و شامل موزیک های ایرانی و خارجی است که با هماهنگی دی‌جی‌های حرفه‌ای پخش می‌شود. به‌دلیل محبوبیت بالای کلاب آکباتی، پیشنهاد می‌شود قبل از رفتن به این کلاب، رزرو میز و ورودی خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

هزینه ورود به کلاب های ایرانی در استانبول معمولاً متغیر بوده و بسته به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است. برخی از کلاب‌ها هزینه ورودی ندارند و فقط هزینه مصرف غذا و نوشیدنی را دریافت می کنند. در حالی که بعضی دیگر از کلاب ها هزینه ورودی را از مشتریان خود می‌گیرند.

به‌طور معمول، هزینه ورود به کلاب‌های ایرانی در استانبول بین 50 تا 200 لیر ترکیه از مشتریان دریافت می‌شود. اما برخی از کلاب‌ها می‌توانند هزینه بیشتری از مشتریان خود دریافت کنند. هزینه های بیشتر ممکن است به‌دلیل ارائه خدمات و امکانات بیشتر باشد.